کد خبر 1440406
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
.

طبق آنچه سخنگوی کاخ کرملین بیان کرده است، روسیه هیچ اعتباری برای قطعنامه پارلمان اروپا نمی بیند و آن را در تصمیمات خود جدی نخواهد گرفت.

به گزارش مشرق، دیمیتری پسکوف گفت: قطعنامه پارلمان اروپا در خطاب کردن دولت روسیه به عنوان حامی تروریسم از نظر قانونی اعتبار چندانی ندارد و مسکو چنین تصمیماتی را جدی نمی‌گیرد.

پسکوف در ادامه صحبت‌هایش افزود: پارلمان اروپا سازمانی است که کار خود را بر اساس احساسات و رویکرد احساسی استوار کرده است و این تصمیمش نیز بر همین روش بوده است. البته، بر ما پوشیده نیست که در سال های اخیر پارلمان اروپا علاقه چندانی به ما نداشته است.

پسکوف تاکید کرد: در کشورهای اروپا و آمریکا تبلیغات گسترده ای علیه روسیه انجام می‌شود و ترویج روسیه هراسی به امری عادی تبدیل شده است ولی اینها هیچ کدام ماهیت قانونی ندارند.

پارلمان اروپا روز چهارشنبه در نشستی در استراسبورگ قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن از روسیه به عنوان "کشور حامی تروریسم" یاد شده است. متن سند در سایت این نهاد مشورتی منتشر شده است.

قطعنامه تصویب شده روسیه را به عنوان حامی تروریسم و ‌کشوری که از روش های تروریستی استفاده می کند معرفی کرده است.

قطعنامه‌های پارلمان اروپا هیچ ضمانت قانونی و اجرایی ندارند و ماهیت مشورتی دارند، اما در رسانه‌ها و محیط سیاسی اتحادیه اروپا برای ترویج و انتشار مواضع سیاسی خاص به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 0
    اشکال نداره تو هم یک قطعنامه شوخی بده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس