شرط پیروزی تیم ملی ایران برابر آمریکا/ نقطه ضعفی که به سود ماست

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ گفت: مهمترین عامل در رسیدن به پیروزی در جام جهانی انگیزه و روحیه بازیکنان است و تمرکز روی مسائل فنی و دوری از حاشیه‌ها.

به گزارش مشرق، حسن روشن در خصوص پیروزی دو بر صفر ایران برابر ولز گفت: مقابل ولز عملکرد خوبی داشتیم و توانستیم به دو گل در دقایق پایانی دست پیدا کنیم. البته ولز شرایط خوبی نداشت و بچه‌های ما از این موضوع استفاده کرده و مقابل این تیم، پیروز شدند تا ما هم بتوانیم شانس صعود به مرحله بعد را داشته باشیم.

وی در مورد تفاوت‌های ولز و انگلستان گفت: باید قبول کنیم که سطح فوتبال انگلیس به مراتب بالاتر از ولز است. بازیکنان انگلیس همگی در لیگ‌های معتبر دنیا بازی می‌کنند. شرایط خوبی دارند و یکی از تیم‌هایی هستند که مدعی قهرمانی در این جام هستند. اما ولز چنین شرایطی را ندارد و نمی‌تواند یک مدعی برای صعود به مرحله بعد باشد.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که چه فاکتورهایی لازم است تا ملی پوشان ما بتوانند آمریکا را شکست دهند گفت: در جام جهانی حرف اول و آخر را روحیه می‌زند. اگر بازیکنان از لحاظ روحی و روانی در شرایط مطلوب باشند به طور حتم موفق خواهند شد ضمن اینکه باید از ورود به حاشیه‌ها، جنجال و مسائلی که باعث می‌شود تمرکزشان به هم بریزد پرهیز کنند. به داوری معترض نشوند و اجازه دهند او کارش را انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

۵ ویژگی آمریکا و تفاوت‌های ایران از انگلیس تا ولز

حسن روشن تاکید کرد: صحبت‌های کادر فنی یکی از دلایل موفقیت تیم خواهد بود. او می‌تواند در نیمه مربیان نقاط ضعف حریف را بیشتر به تیم باز بکند. نقش کاپیتان هم در این بازی حساس بی تأثیر نیست و او باید در طول بازی با بازیکنان صحبت کرده و از آنان بخواهد هم آرامش داشته باشند تا دچار اشتباه نشوند.

وی در مورد آخرین دیدار ایران برابر آمریکا در مرحله اول گفت: تیم ملی آمریکا در دو دیدار گذشته عملکرد خوبی داشتند. آنها نسبت به گذشته پیشرفت محسوسی کردند. بازیکنان جوان و سرعتی دارند اما در خط حمله تمام کننده ندارند که این به سود ما خواهد بود. ما باید با تمرکز کامل مقابل آمریکا به میدان برویم. از موقعیت‌هایی که به دست می‌آوریم بهترین استفاده را داشته باشیم. اشتباه نکنیم و تلاش کنیم با پرس کردن حریف، موقعیت گلزنی را از آنها بگیریم.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا باز هم تغییری در ترکیب تیم ملی مقابل آمریکا صورت خواهد گرفت یا خیر گفت: ما در تمرینات تیم ملی نیستیم تا ببینیم بازیکنان در چه سطحی آمادگی و سلامت هستند. به طور حتم کادر فنی در عملکرد بازیکنان نظارت دقیق دارد و مطمئناً ترکیبی را به میدان خواهد فرستاد که هم از لحاظ آمادگی در شرایط ایده آل باشند و هم با توجه به آنالیز تیم ملی آمریکا، نفرات به میدان می‌روند. امیدواریم تیم ملی کشورمان با هر ترکیبی که به میدان می‌رود بتواند برنده این بازی بوده و تیم ملی به مرحله بعد صعود کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس