کد خبر 1440761
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹
رکورد تولید ماهانه خودرو شکسته شد

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت از شکسته شدن رکورد تولید ماهانه خودرو در کشور در آبان سال جاری پس از گذشت ۵ سال خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شاتا، عبداله توکلی لاهیجانی، مدیرکل دفتر صنایع خودرو صمت گفت: خودروسازان کشور در ۸ ماهه ابتدایی امسال توانستند پس از موفقیت‌های پی در پی، نزدیک به به ۷۵۰ هزار خودرو تولید کنند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۵ درصدی نشان می‌دهد. وی افزود: این در حالی است که از خرداد سال جاری، روند تولید عبور مستقیم و توقف تولید خودروهای ناقص پس از گذشت بیش از چهار سال متوالی شکل گرفت.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که دیگر می‌توانیم بگوییم که تثبیت جریان تولید در صنعت خودرو کشور شکل گرفته است، ابراز امیدواری کرد: پس از ترمیم جریان تولید، توسعه پلتفرم‌های جدید و تولید محصولات کیفی و رقابتی در صنعت خودروی کشور شتاب بیشتری به خود بگیرد، همان گونه که در گام دوم برنامه تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت این مهم مد نظر قرار گرفته است.

توکلی لاهیجانی اضافه کرد: نکته درخشان کار خودروسازان و زنجیره تأمین توانمند داخلی این است که فقط در آبان امسال بیش از ۱۲۲ هزار خودرو در کشور تولید شده که رکورد تولید در همه ماه‌های ۵ سال گذشته از سال ۱۳۹۷ تاکنون را شکسته است و نشان از عبور از بحران تولید در صنعت خودرو کشور دارد.

وی خاطرنشان‌کرد: نکته مهم دیگر، میزان تحویل خودروها توسط دو خودروساز اصلی کشور است که با توجه به کاهش چشمگیر خودروهای ناقص داخل پارکینگ نسبت به سال گذشته، در عمل بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 0
    ﺳﻪ ﺳﺎﻝ ﻫﺴﺖ ﻫﺮﭼﻪ ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ ﻣﻴﻜﻨﻢ ﻧﻤﻴﺘﻮاﻧﻢ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺎ ﻗﻴﻤﺖ ﻛﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﺑﺨﺮﻡ ﭘﺲ اﻳﻦ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻫﺎ ﻛﺠﺎ ﻣﻴﺮﻩ ﭼﺮا ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﻋﺎﺩﻱ ﻧﻤﻴﺮﺳﻪ ﻣﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺣﺮﻑ ﺩﻟﻤﺎﻥ ﺭا ﻛﺠﺎ ﺑﮕﻮﻳﻢ اﻳﻦ ﭼﻪ ﻋﺪاﻟﺘﻲ ﻫﺴﺖ ﺧﺪاﻳﺎ اﻣﻴﺪ ﻣﺎ ﻓﻘﻄ ﺧﻮﺩﺕ ﻫﺴﺘﻲ
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 0
    صادرکنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس