شادی مردم پس از پیروزی تیم ملی فوتبال در یزد

مرکز افکارسنجی ایسپا درآخرین نظرسنجی خود در خصوص جام جهانی نسبت به احساس مردم ایران نسبت به شکست و پیروزی تیم ملی در مقابل تیم‌های انگلیس و آمریکا و ولز پرداخته است.

به گزارش مشرق، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در روزهای ۷ و ۸ آذر یک نظرسنجی از جامعه شهری و روستایی کشور با تعداد نمونه ۱۰۰۸ نفر به صورت تلفنی انجام داده است.

پاسخگویان این نظرسنجی که با استفاده از شماره تلفن‌های ثابت و موبایل به صورت تصادفی ساخته شده انتخاب شده اند. نظرسنجی با کنترل مشخصات پاسخگویان شامل سن، جنس و محل سکونت انجام شده است. نرخ پاسخگویی ۵۰ درصد بوده است.

۵۰.۹ درصد پاسخگویان مرد و ۴۹.۱ درصد زن بوده اند، ۳۵.۵ درصد در ر ده سنی ۱۵ تا ۳۰ سال، ۳۷.۴ درصد در رده سنی ۳۱ تا ۴۹ سال و ۲۷.۲ درصد در رده سنی ۵۰ سال و بالاتر بوده‌اند.

براساس نتایج این نظرسنجی ۴۲.۵ درصد پاسخگویان اعلام کرده اند به میزان زیاد و خیلی زیاد علاقمند به تماشای مسابقات فوتبال هستند و ۱۳.۴ درصد تا حدودی علاقه دارند.

۴۴.۱ درصد نیز یا اصلاً علاقه ندارد یا علاقه کمی به تماشای مسابقات فوتبال دارند. ۶۰.۷ درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند مسابقات ایران در جام جهانی فوتبال را دیده‌اند.

۹۰ درصد بینندگان چشم انتظار شکست آمریکا هستند/ چند درصد از شکست تیم ملی خوشحال شدند؟

براساس نتایج نظرسنجی ۶۶.۱ درصد کل پاسخگویان و ۸۰.۲ درصد بینندگان مسابقات ایران در جام جهانی بعد از باخت ایران در مقابل انگلیس ناراحت شدند و ۶.۸ درصد کل پاسخگویان (۵.۷ درصد بینندگان مسابقات ایران) از نتیجه خوشحال شدند. ۲۶.۸ درصد کل پاسخگویان نیز حس خاصی نداشتند که این میزان برای بینندگان بازی‌های ایران ۱۳.۸ درصد بوده است.

در سؤال بعدی در خصوص حس پاسخگویان بعد از پیروزی مقابل ولز سؤال شده است که طبق نتایج ۷۷.۸ درصد کل پاسخگویان از نتیجه خوشحال شدند، ۱۸.۷ درصد حس خاصی نداشتند و ۱.۳ درصد نیز ناراحت شدند. برحسب بینندگان مسابقات ایران نیز ۹۰.۸ درصد از نتیجه بازی با ولز خوشحال و ۱.۸ درصد ناراحت شدند. ۷.۳ درصد نیز حس خاصی نداشته اند.

۹۰ درصد بینندگان چشم انتظار شکست آمریکا هستند/ چند درصد از شکست تیم ملی خوشحال شدند؟

براساس نتایج نظرسنجی ۷۸.۳ درصد کل پاسخگویان به میزان زیاد و خیلی زیاد دوست دارند تیم ایران در مقابل آمریکا پیروز شود. ۴.۸ درصد دوست ندارند پیروز شود و ۱۶.۷ درصد آن‌ها نیز برایشان فرقی نمی کند. اعداد برحسب ببیندگان بازی های ایران نشان می دهد ۸۹.۹ درصد ببیندگان بازی های ایران به میزان زیاد و خیلی زیاد دوست دارند ایران مقابل آمریکا پیروز شود.۲.۷ درصد دوست ندارند پیروز شود و ۷.۴ درصد بینندگان نیز برایشان فرقی نمی‌کند.

۶۸.۵ درصد کل پاسخگویان و ۸۰.۲ درصد ببیندگان مسابقات ایران معتقدند تیم ایران به مرحله بعدی بازی‌ها صعود خواهد کرد. ۱۳.۴ درصد کل پاسخگویان و ۹.۳ درصد ببیندگان هم فکر می‌کنند ایران به مرحله بعد صعود نخواهد کرد. مابقی در این زمینه اظهار نظر نکرده‌اند.

۹۰ درصد بینندگان چشم انتظار شکست آمریکا هستند/ چند درصد از شکست تیم ملی خوشحال شدند؟

نتایج نظرسنجی نشان می دهد مردم عملکرد کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی را مطلوب ارزیابی کرده اند.

بر این اساس ۵۴.۹ درصد کل پاسخگویان و ۶۹.۹ درصد بینندگان بازی‌های ایران عملکرد وی را خوب و خیلی خوب ارزیابی کرده‌اند. در مقابل ۱۴.۵ درصد (۱۲.۳ درصد بینندگان بازی های ایران) عملکرد وی را ضعیف و خیلی ضعیف ارزیابی کردند.

در سؤال دیگری از پاسخگویان سؤال شده است، شما با انعکاس مسائل سیاسی کشور در بازی‌های جام جهانی توسط بازیکنان تیم ملی ایران موافقید یا مخالف.

۴۰.۷ درصد کل پاسخگویان با این امر مخالفند و ۲۰.۶ درصد با انعکاس مسائل سیاسی در بازی‌های جام جهانی توسط بازیکنان موافقند.

۳۶.۹ درصد نیز نظری نداشته‌اند. اعداد بر حسب ببیندگان بازی‌های ایران نشان می‌دهد ۴۹.۸ درصد با انعکاس مسائل سیاسی توسط بازیکنان مخالفند و ۱۹.۶ درصد موافقند، ۲۹ درصد نظری ندارند.

در ادامه از مردم سؤال شده است بعضی معتقدند با توجه به شرایط کشور بازیکنان تیم ملی بعد از برد در برابر ولز نباید خوشحالی می‌کردند نظر شما چیست. ۶۱.۷ درصد کل پاسخگویان و ۷۳.۲ درصد ببیندگان مسابقات ایران معتقدند باید خوشحال می‌کردند.

۱۵.۴ درصد کل پاسخگویان نیز گفته‌اند نباید خوشحالی می‌کردند. این عدد برای ببیندگان مسابقات ایران ۱۱ درصد است، بقیه پاسخگویان گفته‌اند فرقی ندارد.

۹۰ درصد بینندگان چشم انتظار شکست آمریکا هستند/ چند درصد از شکست تیم ملی خوشحال شدند؟

در نهایت از مردم در خصوص محبوبترین بازیکن فوتبال در تاریخ ایران برای خود پاسخگو در قالب یک سؤال باز و بدون گزینه پرسیده شده است. با توجه به نوع پرسش، گزینه های مطرح شده توسط مردم بسیار زیاد و پراکنده است.

با این حال علی دایی با ۲۶.۳ درصد، مهدی طارمی با ۱۲.۳ درصد، علی کریمی با ۷.۳ درصد، علیرضا بیرانوند با ۳.۱ درصد، سردار آزمون با ۳ درصد، خداداد عزیزی با ۲.۴ درصد در رتبه های اول تا ششم قرار دارند. مابقی بازیکنان اعلامی توسط مردم پایینتر از ۲ درصد هستند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IQ ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    17 4
    ما هم در عراق پشتیبان تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی هستیم اون ده درصد بقیه هم ما رو حساب کنید به امید پیروزی ایران بر آمریکا
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    11 2
    به امید پیروزی تیم ایران
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      0 0
      تیم شکست خورد
  • رمضانعلی محمدیان IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    بسم الله. اولین کس کین قیاسکها نمود پیش انوار خدا ابلیس بود .موارد زیادی وجود دارد که با سوالات یکسان از یک جامعه آماری با تغییر در پارامترهای زمانی مکانی لحن تقدم و تاخر تستی تشریحی کردن سوالات ووو جوابهای متفاوت و بعضا" متناقض گرفت در این نظرسنجی منعکس شده با سوالات گنگ و چند وجهی از یک جامعه آماری و محیط نامعلوم تنها کافی است (که البته حتمی است)توسط اذهان ناآشنا با هویت جامعه و یا مغرض مانند فلان نشنال و فلان نیوز فاسد سنگر دشمن در قیاسی ابلهانه یا رذیلانه یعضی اعداد را تعمیم به یک جامعه هشتاد میلیونی داده شود که مسلما" داده میشود آنوقت این میشود که ده درصد از باخت خوشحال هستند یعنی هشت میلیون نفر یا چند میلیون از برد از ولز ناراحت یا فلان سلبریتی خائن بیسواد میلیونها میلیون موافق دارد
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    0 0
    علل باخت تیم ایران-غرور زیادی بخاطر برد باولز-ناجوانمردانه بازی کردن تیم ایران وخیلی خطا به تیم آمریکا زدنند-
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    0 0
    دم اسطوره ورزشى و اخلاقى مون گرم ، مردم چه قدرشناسند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس