کد خبر 1441319
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
طرح آموزش سربازان اوکراینی در جمهوری چک تصویب شد

نمایندگان پارلمان جمهوری چک طرح آموزش نظامیان اوکراینی در داخل و خارج این کشور را تصویب کردند.

به گزارش مشرق، پارلمان جمهوری چک روز سه‌شنبه طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن سربازان اوکراینی می‌توانند در پایگاه‌های نظامی این کشور دوره آموزشی بگذرانند و همچنین سربازان و نظامیان جمهوری چک هم می‌توانند برای آموزش ارتش اوکراین به دیگر کشورها اعزام شوند.

نمایندگان جمهوری چک با اکثریت آراء تصویب کردند که دوره آموزشی نظامیان اوکراینی در پایگاه «لیباوا» و به مدت ۴ هفته خواهد بود و تا پایان سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۸۰۰ نظامی اوکراینی در خاک جمهوری چک آموزش خواهند دید.

به نوشته اسپوتنیک، نمایندگان راست‌گرای «حزب آزادی و دموکراسی» مخالفت این طرح هستند و علیه آن رأی منفی دادند.

علاوه بر این، پارلمان جمهوری چک تصویب کرده که ۵۵ نظامی این کشور برای آموزش نظامیان اوکراینی به دیگر کشورها اعزام خواهند شد.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس