کد خبر 1441369
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
گوشی

به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد عملکرد دوربین نسل بعدی آیفون‌ها را افزایش دهد و در همین راستا از جدیدترین سنسور دوربین سونی استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، اپل پس از مدت‌ها در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ تصمیم به استفاده از دوربینی با رزولوشن بالاتر نسبت به دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی نسل‌های قبلی گرفت. اما به نظر می‌رسد در نسل بعدی، اپل به بهبود عملکرد دوربین آیفون‌ها ادامه می‌دهد؛ چرا که طبق شایعه‌ای جدید، مدل‌های آیفون ۱۵ به سنسورهای دوربین پیشرفته و مدرن سونی مجهز می‌شوند.


طبق گزارش Nikkie، جدیدترین سنسورهای سونی در مقایسه با سنسورهای استاندارد، میزان سیگنال اشباع برای هر پیکسل را دوبرابر می‌کنند که امکان جذب نور بیشتر برای جلوگیری نوردهی کم و زیاد را فراهم خواهد کرد. به گفته Nikkie، این ویژگی باعث می‌شود حتی در زمانی که پشت چهره یک فرد نور قدرتمندی وجود دارد، عکس بهتری بتوان گرفت.

سنسور پیشرفته دوربین سونی در آیفون ۱۵

سونی در حال استفاده از یک معماری نیمه‌هادی است که فوتودیودها و ترانزیستورها را در لایه‌های جداگانه قرار می‌دهد تا میزان فوتودیودها افزایش یابد. در حال حاضر نمی‌دانیم این سنسورهای جدید در تمام اعضای خانواده آیفون ۱۵ مورد استفاده قرار می‌گیرند یا تنها مدل‌های پرو به آن‌ها مجهز می‌شوند.

در حال حاضر شایعات به این موضوع اشاره دارند که اپل سال آینده فاصله میان مدل‌های استاندارد و پرو آیفون ۱۵ را نسبت به نسل کنونی، یعنی آیفون ۱۴ افزایش می‌دهد. برای مثال انتظار داریم مدل‌های پرو نسل بعدی آیفون‌ها به‌طور انحصاری به تراشه A۱۷ Bionic، پورت USB-C سریع‌تر، رم بیشتر و دوربین پریسکوپی مجهز شوند.

اپل روی لنزهای پریسکوپی برای افزایش توانایی زوم اپتیکال مدل‌های پرو آیفون ۱۵ کار می‌کند و احتمالاً کاربران این گوشی‌ها به بزرگنمایی اپتیکال ۱۰ برابری دسترسی پیدا می‌کنند. البته مدت‌هاست شاهد استفاده از این فناوری در پرچمدارهای اندرویدی هستیم.

طبق گزارش اخیر، فناوری سنسور دوربین سونی به‌عنوان دوربین عریض توصیف شده که اپل آن را به‌عنوان دوربین اصلی آیفون‌ها استفاده می‌کند. بنابراین فناوری جدید ژاپنی‌ها، ظاهراً ارتباطی با برنامه اپل برای دوربین پریسکوپی ندارند.

منبع:دیجیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس