کد خبر 1441407
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
جزئیات برنامه سهمیه بندی مواد غذایی در اتریش اعلام شد

بر اساس طرح آماده‌َشده از سوی وزارت کشاورزی اتریش، در صورت قطع سراسری برق در این کشور،‌ فروشگاه‌ها مامور به سهمیه‌بندی مواد غذایی و مایحتاج مردم خواهند شد.

به گزارش مشرق، دولت اتریش طرح اضطراری قطع سراسری برق در این کشور را طراحی کرده و قرار است در صورتی که این اتفاق در فصل زمستان بیفتد،‌ فروشگاه‌ها در قالب سهمیه‌بندی مواد غذایی و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تامین کند.

بر اساس این طرح که از سوی وزارت کشاورزی، مناطق و گردشگری اتریش ارائه شده، تمام فروشگاه‌ها قرار است در نخستین روز قطع سراسری برق در این کشور تعطیل شوند. در روز دوم، این فروشگاه‌ها همچنان تعطیل بوده اما بین ساعات ۱۰ صبح تا ۳ بعدازظهر باید بسته‌های مواد غذایی تازه را در اختیار مردم قرار دهند.

علاوه بر آن، بسته‌های آب معدنی، نان با ماندگاری بالا،‌ مواد غذایی کنسروی، و شمع نیز در فروشگاه‌ها به فروش برسد. در صورت نیاز مشتریان همچنین محصولات ویژه کودکان و بهداشتی نیز به مردم تحویل می دهند.

از روز سوم به بعد هم فروشگاه‌ها تنها امکان عرضه کالاهای خشک را دارند. تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در اتریش توافق کرده‌اند تا در قالب همین طرح اضطراری فعالیت کنند. به شهروندان اتریشی توصیه شده تا مواد غذایی کافی برای ۱۴ روز را در خانه‌های خود ذخیره کنند و به ازای هر عضو خانواده ۱۰۰ یورو هم پول نقد داشته باشند.

این طرح با همکاری اتاق بازرگانی اتریش، بانک مرکزی و وزارت انرژی این کشور و نمایندگانی از صنایع غذایی و انجمن شهرداری‌های اتریش آماده شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    0 0
    در غرب وحشی چه خبر شده؟ قحطی آمده؟ جنگه ؟سهمیه بندی مواد غذایی یعنی جه؟ فروشگاه ها فقط مواد خشک غدایی ارائه می کنند یعنی چه؟ هر نفر در خانواده صد یورور داشته باشد!! برای چهارده روزه جیره غدایی! قطعی برق !آن هم در نروژ! آن هم در کشور نفتی! بله همه این ها پرده از یک واقعیت مهم بر می دارد که دیگر غرب وحشی نمی تواند پا روی گرده آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین گداشته و برای خود به قول آن نادان باغ بسازد. باغی که تمام فرآورده‌های آن غیر بومی بوده و از نقاط دور دست و توسل به زور وبا ایجاد رعب و وحشت و کشتار انسان ها جمع آوری و به آن دیار ویرانه آ ورده شده است. غرب وحشی به جایی از زندگی جمعی رسیده که جز به هم ریختگی اجتماعی راه دیگری ندارد.لیبرال دموکراسی به آخر خط رسیده و می رود این سازه بی بنیاذ از درون در هم کوبیده شود.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    خوردن غذای سگ در انگلیس وسهمیه بندی غذا در اتریش اگه مانند ما بیش از ۴۰ سال تحریم بودند تا حالا همدیگر خورده بودند خخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس