یوسف نوری

وزیر آموزش و پرورش گفت که شیوع ویروس کرونا و بعد از آن تعطیلی مدارس همه از جمله زمینه های ایجاد شده برای به عقب رانده شدن نظام آموزشی است.

به گزارش مشرق، یوسف نوری پیش از ظهر امروز در جریان سفر خود به این استان با حضور در شورای آموزش پرورش یزد، با اشاره به اهمیت دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دشمن از نفوذ نظامی ناامید شده است و در عصر حاضر قصد دارند با دگرگونی آموزش به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند.

وی نقش آموزش و پرورش و کادر آموزشی در مقابله با فتنه های اخیر دشمنان دین و نظام اسلامی را حائز اهمیت و حساس دانست و افزود: شیوع ویروس کرونا و بعد از آن تعطیلی مدارس همه از جمله زمینه های ایجاد شده برای به عقب رانده شدن نظام آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش تحقق سند تحول بنیادین را لازمه توسعه اجتماعی و فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: برای نظام تعلیم و تربیت فضا و امکانات باید فراهم باشد و همه عناصر مدیریتی و اجرایی در این خصوص مسئولند.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که نظام آموزشی کشور نیازمند تقویت زیرساخت‌های لازم است، تصریح کرد: در حال حاضر هشت هزار مدرسه کانکسی در کشور داریم.

وی تکمیل طرح‌های نیمه تمام خیری را اولویت جدی وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: ما باید در سه حوزه نیروی انسانی به وسیله جذب معلم، اصلاح منابع درسی مدارس و آموزش خانواده ها اقدامات جدی برنامه ریزی و اجرایی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که آموزش و پرورش باید علاوه بر دغدغه ذهنی به اولویت اجرایی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: الگوی توسعه ای نظام آموزشی با یک محوریت مشخص باید توسط استان‌ها تدوین و به صورت آزمایشی اجرا شود.

نوری جبران کمبودهای نیروی انسانی را از دیگر اولویت های اجرایی وزارت آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: تعهدات وزارت آموزش و پرورش در پروژه های خیری در آینده ای نزدیک پرداخت می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس