کد خبر 1457556
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
مدارس البرز فردا اول بهمن دایر است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعطیلی‌های مدارس به دانش‌آموزان لطمه می‌زند، گفت: همه مدارس کشور از روز دوشنبه باز است.

به گزارش مشرق، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در شبکه خبر، اظهار کرد: در زمان کرونا مدارس کشورهای دیگر باز بودند و ما هم خیلی اصرار داشتیم تا مدارس باز شوند اما متأسفانه وقفه زبادی داشت و آسیب زیادی هم زد. 

وی ادامه داد: امسال شاهد بودیم که بر اساس عوامل گوناگونی چون آلودگی هوا، صرفه جویی در مصرف گاز و سرما تعطیل داشتیم و بنده به آن تعطیلات بی‌سابقه می‌گویم.

نوری افزود: با دوستان صحبت کردیم که واقعا تعطیلات دارد به دانش‌آموزان ضربه می‌زند و جدی هم این موضوع باید پیگیری شود. آقای رئیس‌جمهور در جلسه قبل و این جلسه هیأت دولت دستور داد که تعطیلی نباشد. 

وی با بیان اینکه به شاخص‌های جهانی برای آلودگی هوا نگاه کردم  و دیدم تعطیلات به این صورت نیست؛ ما در زمینه آلودگی هوا مصوبه‌ای داشتیم که قرار شد مصوبه تغییر کند.وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس تهران فردا باز است و با آقای استاندار هم تماسی داشتیم، گفت: موضوع باز بودن مدارس برای کل کشور است و در این خصوص با وزیر کشور هم صحبت داشتیم.

البته ممکن است در یک منطقه‌ای موردی به دلایلی چون یخبندان یا برف تعطیل باشد اما این موارد استثناست.

وی تأکید کرد: بارها این را عرض کردیم مدارس باید آخرین جایی باشد که تعطیل اما اکنون مدارس را گذاشتیم اولین جایی که تعطیل شود.

نوری درباره امتحانات دانش‌آموزان گفت: برگزاری امتحانات داخلی نوبت اول به شورای مدارس سپرده شده است مدارس ادامه تحصیل را داشته باشند  و امتحانات را بین آنها برگزار کنند. باید کاستی هایی که بابت تعطیلات دارند، جبران شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    12 2
    قشنگ معلومه بود دلتون برای سلامتی بچه ها نسوخته.کمبود گاز داشتید حالا برطرف شد.
  • احمد IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    4 2
    مگر علت تعطیلات این چند روز آلودگی هوا نبوده؟ ولی همین امروز نیز هواشناسی تهران اعلام کرده؛ «در بیشتر نواحی استان به‌ ویژه در مناطق پر تردد شهری، پر جمعیت و صنعتی استان افزایش و انباشت آلاینده‌های جوّی و کاهش کیفیت هوا پیش‌ بینی می‌شود.» حال ما هم تابع قانون هستیم، اگر در وضعیت سالمه قطعاً می بایست دانش آموزان سر کلاس بروند ولی با وضع نارنجی در رفتن محصلین باید تجدید نظر گردد، هر چند تعطیلی های قبلی به نظر ضروری نبود. ممنون.
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    2 4
    مشرق جون من این مدرسه کجاست که عکسش رو می ذاری؟ سوییسه یا فنلاند؟
  • فاطمه IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    3 8
    سلام. این دو هفته که مدارس مجازی بود واقعاً دانش آموزان درس ها رو یاد نگرفتند و آموزش از طریق مجازی کارآیی نداره. دانش آموزان از درساشون عقب موندند و دو سال هم که کرونا بود .پایه ها ضعیف اومدند بالا .خواهشا مسولین از اخر سال تحصیلی یک ماه اضافه کنید. آسیب آموزش های کم بچه ها جبران بشه. ممنون از مسئولین آموزش و پرورش.
  • مهدیه کریمی فرد IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    4 5
    واقعا خجالت داره. تو این هوا واقعاً باید باز بشه؟ زوج و ‌فرد چی پس. چه طور باید بچه ها رو ببریم ‌بیاریم؟ جریمه رو که بردین بالا.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    8 1
    احسنت. حالا حضرتعالی شاخص های کدام کشور رو دیدید؟ احتمالاً آفریقای جنوبی و گینه بیسائو. آقای محترم! شاخص بالای صد یعنی سرطان و سکته قلبی. شما متخصص توجیه هستید. تحصیل زمانی ارزش دارد که جان فرزندان این مملکت در خطر نباشد.
  • مرد IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    6 1
    واقعا متأسفم واسه مسئولینی که فقط به فکر رزومه واسه خودشونن، بچه ی مردم مهم نیست که چه بلایی سرش میاد. هوای با این وضعیت بچه کوچک بره مدرسه؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس