فرآیند جذب معلمان در آموزش و پرورش اصلاح می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: از آنجا که معلم یکی از ارکان اصلی آموزش و تربیت است، فرآیند جذب معلمان در آموزش و پرورش اصلاح می شود.

به گزارش مشرق، یوسف نوری، عصر پنجشنبه در جمع معلمان و فرهنگیان استان یزد با اشاره به معلمانی که به مفاخر کشور تبدیل شدند، اظهار داشت: شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید رجایی، شهید تهرانی مقدم، زنده یاد سعید کاظمی آشتیانی و … از معلمانی هستند که هر کجا قرار گرفتند، منشأ تحولات چشمگیر شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اصلاحاتی که در زمینه جذب معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان در دست انجام است، افزود: اصلاحات بسیاری در فرآیند جذب معلم داریم اما اجرا و به نتیجه رساندن آن زمان بر است.

نوری با اشاره به اینکه ۱۲ مهارت از شش ساحت و کسب گواهینامه این مهارت ها همچنین شرکت در آزمون جامع و کسب نمره قبولی از شرایط جذب دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش است، عنوان کرد: ۶۵ هزار دانشجو جذب شده که ۲۵ هزار نفر جذب شده اند و بقیه مانده اند که این از خطاهای راهبردی است و باید این فرآیند اصلاح شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نحوه جذب از این پس به نحوی خواهد شد که هم معلم بتواند جوابگو باشد هم بتواند برای نظام آموزشی مفید واقع شود.

نوری بیان کرد: نظام سطه سالهاست که دارد کار می کند و امروز این فرصت فراهم شده تا با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بر اساس زیست بوم کشور خودمان اقدام به تعلیم و تربیت دانش آموزان کنیم.

وی اظهار داشت: برخی از این نسخه های وارداتی هنوز هم در برخی دانشگاه های ما اجرا می شود بر این اساس لازم است سند تحول را با جدیت اجرا کنیم.

نوری با اشاره به اینکه مدارس را به بهانه کرونا تعطیل کردند، افزود: کودکان ما در بی دفاع ترین حالت ممکن در معرض فضای مجازی قرار گرفتند و اکنون نیز نظام سلطه با روش های گوناگون به دنبال این است که کودکان به مدرسه نیایند و در معرض سازندگی تربیتی و آموزش تربیتی قرار نگیرند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: مدارس در هیچ کشوری بیش از سه ماه تعطیل نبود اما در کشور ما بیش از سه سال تعطیل بود و فقط معلمان متوجه تغییرات جدی و افت دانش آموزان به لحاظ آموزشی و تربیتی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • وطن پرست DE ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    خسته نباشید!!! الان وقت تسویه معلم هاست.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    خوبه، فقط اینایی که الان هستم هم بعضاً تصفیه و بعضاً هم آموزش درست و حساب میخوان. چون هیچ فرقی با مجری ها و کارشناسان سعودی نشنال و بی بی سی ندارن. نسل جدید رو از دست این بی سواد های سیاسی اجتماعی نجات بدین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس