همه‌چیز درباره‌ی مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی جام جهانی

تیم‌های برزیل و آرژانتین پرسابقه‌ترین تیم‌های مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ هستند که به مصاف رقبای خود می‌روند.

به گزارش مشرق، مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ تا ساعاتی دیگر با دیدار تیم‌های هلند و آمریکا آغاز خواهد شد. هر ۱۶ تیم حاضر در این مرحله سابقه‌ی حضور در دور دوم جام جهانی را حداقل یک بار داشته‌اند و حالا می‌بایست رو در روی هم قرار بگیرند.

*برزیل قرار است برای بیستمین مرتبه در دور دوم جام جهانی حاضر باشد. آنها از این حیث بهترین تیم جام جهانی هستند و باید دید برای هشتمین مرتبه‌ی متوالی شاهد صعود آنها به مرحله‌ی بعدی خواهیم بود یا خیر.

*آرژانتین در حالی چهاردهمین حضورش در این مرحله را تجربه می‌کند که چهار سال قبل به دست فرانسه در یک‌هشتم نهایی حذف شد.

*تیم‌های انگلیس و اسپانیا ۲ تیم دیگری هستند که تعداد حضورهای‌شان در دور دوم ۲ رقمی شده است. آنها به ترتیب سیزدهمین و یازدهمین حضور در دور دوم را تجربه می‌کنند.

*سنگال، مراکش و استرالیا کم‌تجربه‌ترین تیم‌های شرکت‌کننده در یک‌هشتم نهایی جام بیست و دوم هستند. این سه تیم برای دومین بار این تجربه‌ی بزرگ را سپری خواهند کرد.

*اروپا با هشت نماینده، بیشترین سهم را در دور دوم دارد. آسیا با سه تیم در جایگاه بعدی قرار دارد. آمریکای جنوبی(۲)، آفریقا(۲) و کونکاکاف هم یک نماینده در یک‌هشتم خواهند داشت.

*در بین تیم‌های اروپایی انگلیس با ۱۳ حضور پرتجربه‌ترین تیم در این مرحله است. کرواسی هم با سه حضور کم‌تجریه‌ترین به حساب می‌آید.

*ژاپن در قطر چهارمین حضور در یک‌هشتم نهایی را تجربه می‌کند. آنها در دوره‌های قبلی هیچ‌وقت از این مرحله عبور نکرده‌اند.

*آمریکا به عنوان تنها تیم از منطقه‌ی کونکاکاف قرار است برای ششمین مرتبه در مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی رقابت داشته باشد. آنها فقط ۲ بار از این مرحله فراتر رفته‌اند.

*هر ۲ نماینده‌ی آفریقا دومین حضور در یک‌هشتم را پشت سر می‌گذارند. مراکش در سال ۱۹۸۶ در این مرحله شکست خورد و سنگال در سال ۲۰۰۲ موفق به صعود شد.

*۲ تیم اروپایی بدون تردید در دور بعدی حاضر خواهند بود و ۲ تیم از این قاره هم قطعا در همین مرحله با جام وداع می‌کنند. چرا که ۲ بازی کاملا اروپایی در یک‌هشتم برگزار می‌شود و فرانسه به مصاف لهستان می‌رود و پرتغال رو در روی سوئیس قرار خواهد گرفت.

*پنج تیم از ۱۶ تیم حاضر در این مرحله سابقه‌ی قهرمانی در جام جهانی را دارند. برزیل، آرژانتین، فرانسه، اسپانیا و انگلیس این تیم‌ها را تشکیل می‌دهند.

شرح برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به شرح زیر است:

شنبه ۱۲ آذر

هلند و آمریکا / ساعت ۱۸:۳۰ / ورزشگاه خلیفه

آرژانتین و استرالیا / ساعت ۲۲:۳۰ / ورزشگاه احمد بن علی

یکشنبه ۱۳ آذر

فرانسه و لهستان / ساعت ۱۸:۳۰ / ورزشگاه الثمامه

انگلیس و سنگال / ساعت ۲۲:۳۰ / ورزشگاه البیت

دوشنبه ۱۴ آذر

ژاپن و کرواسی / ساعت ۱۸:۳۰ / ورزشگاه الجنوب

برزیل و کره جنوبی / ساعت ۲۲:۳۰ / ورزشگاه ۹۷۴

سه‌شنبه ۱۵ آذر

مراکش و اسپانیا / ساعت ۱۸:۳۰ / ورزشگاه اجوکیشن سیتی

پرتغال و سوئیس / ساعت ۲۲:۳۰ / ورزشگاه لوسیل

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس