ایران آمریکا

کارشناس فوتبال ملی گفت: متاسفانه اینقدر بازیکنان تیم ملی را قبل از دیدار با آمریکا تحت تنش های روحی قرار دادیم که نتوانستند فوتبال خودشان را ارائه بدهند.

سرویس ورزش مشرق - حسن روشن، بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفتگو با مشرق، درباره عملکرد تیم های آسیایی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: متاسفانه برخلاف انتظار تیم ایران که یک تیم با لیاقت و پرمهره بود در این دوره از رقابت ها حذف شد در حالی که لیاقتش خیلی بیشتر از اینها بود.

وی ادامه داد: حق ایران بود که الان در جمع تیم های صعود کرده در دوره یک هشتم نهایی مسابقه بدهد تا شانس دوباره اش را برای صعود به مراحل بالاتر امتحان کند. ما حتی می‌توانستیم در گروه مان هر سه حریفمان را شکست بدهیم.

پیشکسوت فوتبال ملی کشورمان ادامه داد: متاسفانه ما همان چیزی که از ملی مان توقع داشتیم را هم ندیدیم. ما همیشه به نظم خط دفاعی تیم‌مان افتخار می‌کردیم و می‌گفتیم در سال های اخیر از نظر دفاعی شرایط خوبی داریم اما این موضوع هم درست اجرا نشد. من بازم به بازی با انگلیس اشاره می کنم. مهدی طارمی مهره شناخته شده ای در فوتبال اروپاست و قطعاً انگلیسی ها می دانستند طارمی در پورتو چطور گل می زند و از این موقعیت هم استفاده نکردیم.

توقعات آنچنانی دلیل حذف تیم ملی از جام‌جهانی شد/ مبادا درآسیا هم مرتکب اشتباه جام‌جهانی شویم!

حسن روشن خاطرنشان کرد: قبل از شروع بازی با انگلیس هشدار دادم باید مقابل این حریف با دو فوروارد بازی کنیم تا در زمین خودش بماند اما آخر سر همان روش دفاعی غلط را به کار بردیم و از توانایی مهدی طارمی استفاده درست نکردیم. دیدیم در نیمه دوم که سردار آزمون به جمع بازیکنان اضافه شد توانستیم دو گل به آنها بزنیم.

وی با اشاره به عملکرد خوب تیم ملی در دیدار دوم گفت: بازیکنان تیم ما در دیدار با ولز فوق العاده بودند و در واقع آن روز، روز فوتبال واقعی ایران بود. ولی ترسی که سرمربی تیم ملی از روی عادت همیشگی به بازیکنان منتقل می کرد نگذاشت در بازی آخر مثل دیدار با ولز قدرتمندانه به میدان برویم.

حسن روشن درباره دلایل افت بازی تیم ملی مقابل آمریکا پس از درخشش در دیدار با ولز توضیح داد: یکی از دلایل دیگر شکست تیم ما مقابل آمریکا، تنش های زیادی بود که از بیرون به تیم وارد شد. اینقدر همه بازیکنان را تحت فشار گذاشته بودند که ما می بریم، صعود می‌کنیم، اگر صعود نکنیم چه می شود چه نمی شود و... مسائلی از این دست، بازیکنان تحت فشار روحی قرار گرفتند در حالی که فوتبالیست در سطح جام جهانی به اندازه کافی تحت فشار روحی قرار دارد و نباید تا این اندازه آنها را زیر فشار می بردیم. باور کنید اگر به بچه ها می گفتیم بروید فوتبال خودتان را بازی کنید و هر اتفاقی افتاد، مهم نیست قطعا امروز نتیجه ای غیر از شکست آمریکا رقم خورده بود.

توقعات آنچنانی دلیل حذف تیم ملی از جام‌جهانی شد/ مبادا درآسیا هم مرتکب اشتباه جام‌جهانی شویم!

پیشکسوت فوتبال کشورمان در این باره که آیا موافق ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش است یا نه گفت: من از روز اول با این جابجایی مشکل داشتم. اینکه ما به جام جهانی برویم و مربی داشته باشیم که کمتر گل بخوریم، نوبر است! عجیب ترین تصمیمی که برای فوتبال ما در همه این سالها گرفته شد همین بود! چطور ممکن است کسی چنین فکری بکند؟ مگر بین شکست ۶ بر ۲ و یک بر صفر فرقی وجود دارد؟ ما در هر دو بازی باختیم.

بازیکن اسبق فوتبال ملی کشورمان تاکید کرد: امیدوارم راهی را که به اشتباه رفتیم دوباره تکرار نکنیم. با فوتبالی که از عربستان، ژاپن و دیگر تیم های آسیایی در این دوره از مسابقات دیدیم اگر بخواهیم با همین مربی در جام ملت های آسیا حضور پیدا کنیم قطعاً بازهم شرایطی برای خوشحالی مردم به وجود نخواهد آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    23 1
    نصف بیشتر بازیکنان حال حاضر تیم ملی باید کنار گذاشته شوند چون پیر شدند کریم انصاری فرد فسیل مخصوصا
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      3 0
      حاج صفی تو جونیش هم بازیکن توپ خراب کنی بود که یه پاس سالم بلد نبود بده.
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    6 2
    تیم تاکتیک نداشت و برا مساوی گرفتن رفته بود و فقط میخاست دفاع کنه و در نتیجه باخت حالا هی بندازین گردن زمین و زمان.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    9 1
    بزرگترین اشتباه کنار گذاشتن اسکوچیچ بود اگراو درجام بود تیم جسورتری به زمین فوتبال می فرستاد
  • محققی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    3 2
    اقاچه فشاری یعنی هیچ کدام ازتیم ها مرمشون انتظار صعود ندارن ازشون که هربار که مامیبازیم فقط صحبت از فشار وچیزهایی غیر از ورزش میشه این همه پول حرفه ای میگرن تاتقی به توقی میخوره میگیم فشار برادر من بازی باامریکا وانگیلیس تیم اصلا بازی نکرد شمابازیهای کره وژاپن رو ببین
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    چقدر جالب بخاطر اسم نفر سوم خودش رو کشته بیخیال بابا مردم رو چی فرض کردین بلاچه ها
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    نتیجه گیری در جام ملت های آسیا اینبار از همه ادوار سختتر است زیرا ۳تیم آسیایی به جمع ۱۶تیم برتر جام جهانی رفته اند و عربستانی ها هم بسیار تیم خوبی دارند که احتمالا تا فینال خواهد رفت.
  • رضا IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    بزرگترین مشکل تیم ملی تفکرات کی روش بود ما دو بار به انگلیس حمله کردیم و دو گل زدیم اما دفاع مطلق باعث شد ۶تا بخوریم بازی آخر هم باترس بخاطر مساوی گل هم خوردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس