استقرار نیروهای مرزبانی عراق در خط صفر مرزی ترکیه و ایران

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور کنترل خط صفر مرزی ترکیه و ایران از سوی نیروهای مرزبانی را صادر کرد.

به گزارش مشرق، یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور کنترل خط صفر مرزی ترکیه و ایران از سوی نیروهای مرزبانی را صادر کرد.

وی گفت که هدف از این دستور محمد شیاع السودانی، پایان حملات و درگیری متقابل میان نیروهای مسلح ایران و ترکیه با احزاب کرد مخالف خود است که در اقلیم کردستان عراق رخ می دهد.

رسول طی کنفرانسی مطبوعاتی افزود: فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر کنترل مرزها از سوی نیروهای مرزبانی و کنترل خط صفر مرزی با ایران و ترکیه تاکید کرد. این دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بود تا نیروهای مرزبانی فوراً کنترل مرزها را در دست گیرند. السودانی همچنین دستور تقویت فرماندهی مرزبانی با سلاح و تجهیزات و نیروها را داده است تا مرزها به خوبی تحت کنترل قرار گیرد.

وی تاکید کرد که عراق نمی پذیرد از اراضی خود برای حمله به کشورهای همسایه استفاده شود.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد: ما روابط خوبی با همه کشورهای همجوار داریم و به دنبال توسعه آن در راستای منافع عراق و کشورهای همسایه هستیم.

رسول ضمن تاکید بر حاکمیت عراق و احترام به آن، تصریح کرد که السودانی دستور داد که اولویت به فرماندهی پدافند هوایی برای جلوگیری از نفوذ به حریم هوایی عراق داده شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    و سیاست ورزی ولی فقیه این گونه است سیاست ورزی ای که نه بر اصول غیر عادلانه دیپلماسی دروغین که بر اساس اصول انقلابی است. یا با موشک می زند عمق دخمه های تروریستی اقلیم کردستان را ،یا می خواهد مرزبانان خودشان مقابل تروریست ها بایستند و باز اگر شرارتی شد کشتیبان را سیاستی دیگر خواهد بود!!و این سیاست ورزی پویا و مبتنی بر منافع ملی، یعنی ولایت فقیه . سیاستی که برای اولین بار پس از جمگ حهانی دوم پایگاه آمریکایی را زیر و رو کرد با شانزده موشک .
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 1
    سلام بر «اراداه ی امپراطوری ایران» که همیشه حزفش به کرسی می‌نشیند.
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      0 0
      خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس