کد خبر 1442613
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
فرشاد پیوس: ۳ جام جهانی و ۲ جام‌ملت‌ها؛ به اندازه کافی به کی‌روش فرصت دادیم/ تیم ملی خون تازه می‌خواهد

فرشاد پیوس ستاره سابق تیم ملی می‌گوید: متأسفانه دیر به فکر صعود افتادیم. شاید هم پیروزی مقابل ولز بچه‌های ما را تخلیه کرد در حالی که پای صعود و یک رکوردشکنی در میان بود.

به گزارش مشرق، تیم ملی ایران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را با ۴ گل زده و ۷ گل خورده ترک کرد در حالی که خیلی به صعود به مرحله حذفی نزدیک بود. فرشاد پیوس ستاره اسبق خط حمله تیم ملی کشورمان در رابطه با عملکرد تیم ایران در جام جهانی قطر گفت: ما شکست بسیار تلخ و سنگینی را مقابل انگلیس تجربه کردیم. شکستی که با ۶ گل رقم خورد و اگر اشتباه نکنم بعد از کاستاریکا بیشترین گل را در این جام تاکنون خورده‌ایم. در این دیدار اصلا عملکرد خوبی نداشتیم و حتی نتوانستیم ۳ یا ۴ پاس به هم بدهیم. شاید اگر مهدی طارمی را نداشتیم همان ۲ گل را هم نمی‌زدیم و شکست سنگین‌تری را متحمل می‌شدیم.

وی ادامه داد: بازی با ولز یک شرایط خاصی داشت. ولز تیم قدرتمندی نبود و فقط روی کاکل گرت بیل می چرخد. اگر این بازیکن که دغدغه اصلی‌اش بازی گُلف است خوب باشد، ولز هم خوب بازی می‌کند و برعکس! ما جلوی این تیم نمایش قابل قبولی داشتیم و ۲ گل زدیم و بردیم اما شاید شانس آوردیم اوکراین به جای ولز به جام جهانی نیامد وگرنه کار بسیار سخت‌تری پیش رو داشتیم. اوکراین به مراتب تیم‌تر از ولز بود. با این حال این برد جای قدردانی دارد اما...

بیشتر بخوانید:

سایه روشن کی‌روش در تیم ملی ایران

آقای گل پیشین فوتبال ایران افزود: خود من فکر می‌کردم حداقل یک تساوی برابر آمریکا گرفته و به دور حذفی جام جهانی صعود می‌کنیم اما نمایش نسبتا ضعیفی ارائه دادیم. آمریکا دیدید چگونه ۳ گل از هلند خورد و حذف شد. ما می‌توانستیم یک بازی هجومی و شجاعانه‌تر برابر آمریکا انجام داده و به هدف برسیم اما عقب نشستیم تا این تیم روی دروازه ما حملات زیادی ترتیب دهد. نیمه اول تسلیم این تیم بودیم و اگر مثل ۱۵ دقیقه پایانی برابر آمریکا بازی می‌کردیم چه بسا نتیجه بهتری می‌گرفتیم اما متأسفانه دیر به فکر صعود افتادیم. شاید هم پیروزی مقابل ولز بچه‌های ما را تخلیه کرد در حالی که پای صعود و یک رکوردشکنی در میان بود. کاش بچه‌ها با همان انگیزه بازی با ولز برابر آمریکا صف‌آرایی می‌کردند. به نظرم این بهترین فرصت در طول جام‌های جهانی که ما شرکت کرده بودیم برای صعود بود که نتوانستیم از آن استفاده کنیم.

ستاره پیشین خط حمله تیم ملی ایران در خصوص عملکرد مهاجمان ما در این دوره از مسابقات جام جهانی گفت: مهدی طارمی همان‌طور که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد ستاره تیم ایران بود. او به اولین بازیکن ایرانی تبدیل شد که در جام جهانی ۲ گل زده و من فکر می‌کنم با این توانایی حداقل یک جام جهانی دیگر فرصت دارد که رکورد خودش را بهتر کند. مهدی البته یک مقدار در خط حمله تنها بود ولی رضایت‌بخش ظاهر شد. سردارآزمون اما با مصدومیت پا به این رقابت‌ها گذاشت و انصافا زحمت خود را کشید. من سردار آزمون را یک بازیکن متعصب و جنگنده برای تیم ملی ایران دیدم که تا جایی که انرژی داشت و توانست به تیم کمک کرد. کریم انصاری‌فرد هم به ویژه به عنوان بزرگ‌تر کمک‌حال تیم ملی بود.

فرشاد پیوس در خصوص تمدید یا عدم تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش نیز خاطرنشان کرد: لطفا به این نکته توجه کنید که تیم ملی ایران ۳ جام جهانی و ۲ جام ملت‌های آسیا به کارلوس کی‌روش فرصت داده است. شما کدام مربی را سراغ دارید که در تاریخ فوتبال کشورمان چنین فرصتی داشته باشد؟ اغلب مربیان با یک شکست کنار گذاشته شدند اما کی‌روش باخت، حذف شد و ماند. بنابراین به اندازه کافی او مهلت داشته که خودی نشان دهد و نتیجه بگیرد. به شخصه انتظار داشتم که او حداقل تیم ما را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به دور دوم برساند اما نتوانست. حالا این‌که بحث تمدید او مطرح شده دیگر تعجب‌برانگیز است. او گفته است می‌خواهد در جام ملت‌های آسیا جبران کند اما تیم ملی ایران نیاز به خون تازه و تغییرات دارد. من نمی‌گویم مربی ایرانی یا خارجی اما ژاپن با مربی بومی به دور دوم صعود کرد و آلمان و اسپانیا را شکست داد. این مسائل باید به‌دقت موشکافی شود و بعد تصمیم درستی بگیرند. نباید احساسی تصمیم گرفت و کارلوس کی‌روش را به این خاطر که با برخی بازیکنان رابطه بهتری دارد انتخاب کرد. البته این نظر من است و شاید دوستان نظرات دیگری داشته باشند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CN ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    به اندازه کافی نه، بیش از اندازه کافی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس