کد خبر 1442742
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
فوتبالیستی که شهید مدافع حرم شد

شهید مدافع حرم سعید شبان از آن دسته شهدایی است که رشته فوتبال را به صورت حرفه‌ای دنبال کرد و تا زمان حیاتش ۲۱ حکم قهرمانی را دریافت کرده است.

به گزارش مشرق، پاسدار شهید مدافع حرم سعید شبان در دوم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۵ در در روستای گورچین قلعه ارومیه دیده به جهان گشود و در اول شهریورماه سال ۱۳۹۳ در حالی که ۲۸ سال سن داشت،‌ در نبرد با گروهک‌های تکفیری داعش در اربیل عراق شهر باقرسه به شهادت رسید.

او از نوجوانی به رشته فوتبال علاقه‌مند شد و این رشته را به صورت حرفه‌ای دنبال کرد. اولین بازی رسمی او در سال ۱۳۷۹ در تیم شهید باکری آذربایجان غربی بود.

او در مدت حیاتش در لیگ‌های دسته یک بزرگسالان ارومیه، دسته یک بزرگسالان و لیگ برتر فوتبال استان آذربایجان غربی در تیم های آذرپیام ارومیه ، شهید باکری خانه جوان، آذربایجان آتش نشانی ارومیه، چی چست ارومیه و اتحاد ارومیه حضور داشت که حاصل این تلاش‌ها دریافت ۲۱ حکم قهرمانی در این رشته بود.

در زمان شهادت این پاسدار مدافع حرم چند روزی بود که دخترش به دنیا آمده بود،‌ اما با توجه به حساسیت شرایط منطقه آقا سعید موفق به دیدار فرزندش نشد و به شهادت رسید. شهیدی که اولین شهید مدافع حرم ارومیه لقب گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نوریان IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    3 0
    روح پاکش شاد وقرین رحمت خداوند منان .شرمنده انها هستیم بخاطر توهینهایی که از طرف افرادی نادان به انها میشود .اقای عباسی چطور در روز قیامت جواب انها را میدهد
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      0 1
      آقای نوریان همه چی رو قاطی نکن. آقای عباسی کی به این شهید مدافع حرم توهین کرد؟ اون بنده خدا به موجودات پلیدی مثل سردار آزمون اعتراض کرد که رسما ضد انقلابند.
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    1 0
    اینو برید به حسن عباسی بگید
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    روحش شاد و یادش گرامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس