کد خبر 1442771
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
خداحافظی همیشگی یک ملی پوش با تصمیم فدراسیون فوتبال/ ۳+۱ بازیکن در تیم ملی به ته خط رسیدند

ممکن است تعداد قابل توجهی از نفرات فعلی تیم ملی، حتی شانس حضور در جام ملت های آسیا را پیدا نکنند.

به گزارش مشرق، جام‌جهانی ۲۰۲۲برای فوتبال ایران با شکست در برابر آمریکا و حذف از مرحله گروهی به پایان رسید. این باخت علاوه بر اینکه رؤیای صعود از مرحله گروهی را در آخرین جام‌جهانی ۳۲تیمی تاریخ به باد داد، احتمالا باعث خواهد شد گروهی از بازیکنان تیم هم در عرصه مسابقات ملی به پایان خط برسند. اگرچه تا آغاز جام ملت‌های آسیا تنها چیزی حدود یک سال باقی مانده، اما ممکن است تعداد قابل توجهی از نفرات فعلی تیم، حتی شانس حضور در همین مسابقات را هم پیدا نکنند.

احسان حاج‌صفی

چنان که پیش‌بینی می‌شد توانست سومین حضورش در جام‌جهانی را تجربه کند و از نظر دقایق بازی، به رکورددار ایران در این تورنمنت تبدیل شود. با این حال او مدت‌هاست که زیر تیغ قرار دارد و برخی می‌گویند دوره‌اش در تیم ملی به پایان رسیده است. حاج‌صفی ۳۲ساله قطعا به جام‌جهانی بعدی نمی‌رسد، اما ممکن است در جام ملت‌ها نیز فرصت خودنمایی پیدا نکند. او ازجمله کسانی است که باید از صمیم قلب دعا کنند کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی بماند، وگرنه بعید است با کیفیت کنونی از سوی یک مربی دیگر مورد اعتماد قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

ایران لایق حذف شدن نبود/ حیف‌که به این بازیکنان خوب اعتماد نکردیم/ امیدوارم این بار متوجه پیام واضح کی‌روش شده باشیم

کریم انصاری‌فرد

او هم در حوالی خط پایان به سر می‌برد. بعد از حذف تیم ملی فوتبال ایران، دراگان اسکوچیچ به صراحت اعلام کرد درصورتی که خودش تیم را به قطر می‌برد، عده‌ای از بازیکنان را خط می‌زد. او برای مثال از انصاری‌فرد و حاج‌صفی نام برد. کریم ۳۲ساله ساله است که نقش مهمی در تیم ملی ندارد و در آخرین اردوهای تیم با کادر قبلی هم اصلا دعوت نمی‌شد. بعید است در یک شرایط نرمال او شانسی برای حضور در جام ملت‌های آسیا داشته باشد؛ به‌خصوص اگر اللهیار صیادمنش و سایر مهاجمان روی فرم باشند.

شجاع خلیل‌زاده

بعد از بازگشت مجدد کی‌روش به فوتبال ایران، خیلی‌ها از تغییر رفتار او سخن گفتند و مدعی شدند پیرمرد پرتغالی دیگر روحیه کینه‌توز قدیمی را ندارد. شاهدش هم این بود که شجاع خلیل‌زاده را با وجود اختلافات قدیمی خط نزده و بازی می‌دهد. با این حال در مرحله نهایی مسابقات در قطر، مشخص شد که کارلوس همان آدم قدیمی است. او به شکلی ناباورانه از خلیل‌زاده و زوج هماهنگش در خط دفاعی یعنی محمدحسین کنعانی‌زادگان استفاده نکرد تا هر دو بازیکن شاکی شوند و مصاحبه‌های گلایه‌آمیز انجام بدهند. در هر صورت شجاع ۳۳ساله است و مثلا اگر کی‌روش با تصمیم فدراسیون فوتبال روی نیمکت تیم ملی بماند، اصلاً بعید نیست برای همیشه به حضورش در این تیم پایان بدهد.

وحید امیری

همچنان هیچ‌کس نفهمیده چرا وحید امیری با تیم ملی به قطر رفت و یک دقیقه هم بازی نکرد؛ آن هم درحالی‌که تیم ملی در موقعیت‌های مختلف همچون برتری در برابر حریف یا حتی شکست پرگل قرار داشت. یعنی در هیچ‌یک از این شرایط وحید به‌کار نمی‌آمد؟ خب پس چرا او را به جام‌جهانی بردند و مثلا جای این بازیکن را به یک جوان ندادند؟ در هر صورت امیری ۳۴ساله مسن‌ترین بازیکن تیم ملی در جام‌جهانی بود و بعید است چشم‌اندازی پیرامون ادامه حضور او در این تیم وجود داشته باشد.

به جز شجاع خلیل زاده به نظر می رسد ۳ بازیکن باتجربه تیم ملی در آرزوی ماندن کی روش باشند.

منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    30 9
    باید به مربی خارجی اعتماد کرد که بازیکنان چهل ساله را هم بیاریه!!!
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      2 0
      خیلی آدم درمانی هستی . درمان رو معکوس بنویس میشه نامرد
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      38 1
      کسانی که در قطر به سرود ملی بی احترامی و در بازیها کم کاری کردند باید اخراج شوند.
  • سید IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    37 3
    همچنین امید ابراهیمی
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    27 0
    کلا اینکه تیم ملی را از میان به اصطلاح لژیونرها انتخاب کنند اولین و بزرگترین ضربه ای بود که کی روش به فوتبال ایران زده است. حاج صفی و انصاریفر و جهانبخش قبل از جام متوجه شده بودند که جایی در ترکیب تیم ملی ندارند تمام فتنه ها و اخراج اسکوچیچ و لابی با تاج و آوردن کی روش و نتایج فاجعه بار نیز تقصیر همینهاست.
  • صابر انصاری IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    8 0
    آقای کی روش بگرد از اون قدیمی هایی که برا تیم ملی بازی می کردن امثال خداد عزیزی و مهدوی کیا حتما بدرد بازی های مهم می خورن و به دادت می رسن. عقده ای و فارغ
  • پرسپولیسی عهد بوق IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    25 1
    انهایی که از اغتشاش حمایت کردند مانند آزمون و ... چه؟
  • پرسپولیسی عهد بوق IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    22 1
    اگر اسکوچیچ می رفت آبرومندانه تر تمام می شد جام جهانی برای ما. چرا ما مربی داخلی در تراز ملی نداریم؟
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    2 0
    یک تیم خوب جوان
  • نام آشنا IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    35 1
    نخواندن سرود ملی در بازی اول غیر قابل هضم است. فرد یا افرادی که دیگر بازیکنان را به این اقدام غیر ملی ترغیب کرده اند را باید گوشمالی داد. در اینده با هر نوع اقدام از این دست از سوی هر مربی یا بازیکنی حتی اگر در حد مارادونا هم باشد بایستی به شدت برخورد شود. در بازی با انگلیس 6 گل دریافت کردیم که در سه گل ان مقصر بازیکنان بودند اگر قبول ندارید بروید و بازی را دوباره ببینید تا بفهمید بازیکنان عزیز کرده کارلوس کیروش چه دسته گلی به اب دادند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس