کد خبر 1442800
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
حمله موشکی ارتش اوکراین به مناطقی از دونتسک

رسانه‌های روسیه اعلام کردند که نیروهای ارتش اوکراین بامداد امروز دوشنبه مناطقی از جمهوری دونتسک را هدف حمله موشکی قرار دادند.

به گزارش مشرق، مقامات محلی اعلام کردند که ارتش اوکراین بامداد امروز دوشنبه با ۱۰ موشک گراد، مناطقی از جمهوری خودخوانده دونتسک را هدف قرار داده‌اند.

دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک نظارت و هماهنگی پرونده‌های مربوط به جنایات جنگی در اوکراین اعلام کرد که نیروهای اوکراینی منطقه «وروشیلوفسکای» در جمهوری دونتسک را با ۱۰ موشک گراد بمباران کردند.

در بیانیه این دفتر آمده است: «ما بمباران گروه‌های مسلح اوکراینی را در ساعت ۳:۴۹ (مصادف با به وقت مسکو) ثبت کردیم. در این حمله ۱۰ موشکِ چندگانه بی ام -۲۱ گراد پرتاب شد.

آن‌گونه که خبرنگار اسپوتنیک در منطقه گزارش داده در پی این حمله موشکی چند نفر زخمی شدند و دو ساختمان از جمله ساختمان یک کلیسا آتش گرفتند.

جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (اول تا پنجم مهر) برای پیوستن به روسیه همه‌پرسی برگزار کردند و اکثریت رای‌دهندگان با الحاق این مناطق به روسیه موافقت کردند.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس