کد خبر 1442816
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
شکستن رکورد مسی توسط هافبک جوان

ستاره جوان سه شیرها در بازی با سنگال یک پاس گل داد تا به رکورد مسیِ جوان در سال ۲۰۰۶ برسد.

به گزارش مشرق، جود بلینگام با درخشش در این دوره از جام جهانی همه نگاه‌ها را به سمت خود دوخته است. ستاره ۱۹ ساله دورتموند بعد از اینکه با حضور در بازی مقابل سنگال به دومین بازیکن جوان تاریخ تیم ملی انگلیس در مرحله حذفی جام جهانی رسید، با دادن یک پاس گل در این دیدار، به رکورد لیونل مسی رسید.

او در بازی با ۱۹ سال و ۱۵۸ روز مقابل سنگال به میدان رفت تا پس از مایکل اوون که با ۱۸ سال و ۱۹۸ روز در جدال مقابل آرژانتین در جام جهانی فرانسه ۱۹۹۸ قرار گرفته بود، تبدیل به دومین بازیکن جوان تاریخ فوتبال کشورش شود که بازی در مرحله حذفی را تجربه می کند. او همچنین به عنوان یک بازیکن زیر ۲۰ سال، به رکوردی دست یافت که فقط مسی موفق به ثبتش شدن بود.

بلینگام که زننده اولین گل انگلیس در این دوره از جام جهانی بود، در بازی مرحله یک هشتم نهایی مقابل سنگال یک پاس گل به بیل داد تا بعد از مسی به دومین بازیکن زیر ۲۰ سال تاریخ جام جهانی تبدیل شود که هم گل زده و هم پاس گل داده است.

پیش از این و در جام جهانی ۲۰۰۶ بود که لیونل مسی موفق به ثبت این رکورد برای اولین بار در تاریخ مسابقات شد. فوق ستاره آرژانتینی که امسال پنجمین جام جهانی دوران بازی خود را تجربه می کند، در اولین تجربه حضور خود در این رقابت ها، سه بازی انجام داد و موفق به ثبت یک گل و یک پاس گل شد و حالا بعد از ۱۶ سال شاهد تکرار این کار توسط بلینگام هستیم.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس