کد خبر 1442854
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
جام جهانی 2022 قطر

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی به مرحله یک هشتم نهایی رسید که برخی بزرگان رسیدند و برخی دیگر در کمال شگفتی رنگ یک هشتم نهایی را هم ندیدند.

سرویس ورزش مشرق - خیلی از کارشناسان زبده دنیا تیم ملی فوتبال فرانسه را یکی از دو تیم راه یافته به دیدار نهایی پیش بینی کرده بودند و حالا بیش از پیش به پیش بینی خود می‌بالند.

تکلیف یک هشتم نهایی هم روشن شده اکنون تحلیلگران به فکر هشت تیم برتر جهان هستند.

در حالی که طوفان مراحل حذفی در جام جهانی به راه افتاده، نگاهی می اندازیم به مرحله گروهی و عملکرد تیم ها به خصوص تیم هایی که در همان مرحله حذف شدند.

بزرگانی که رنگ یک هشتم را ندیدند

در گروه اول مسابقات هلند و سنگال موفق به صعود شدند اما اکوادور تیم بدی نبود و تنها تیمی که خیلی مستحق حذف بود، قطر میزبان به نظر می‌رسید. همان قطری که قهرمانی در آسیا را یدک می‌کشید اما این بار هرگز نماینده خوبی برای آسیا نبود.

در گروه دوم، از همان ابتدا نیز پیش بینی سخت بود. البته بیشتر کارشناسان از صعود انگلیس اطمینان داشتند و بین ایران و ولز و آمریکا انتخاب بسیار سخت شده بود.

ایران می‎توانست از گروه خودش صعود کند اما شکست سنگین و تلخ برابر انگلیس با 6 گل خورده تا حد زیادی این رویا را از مرز واقعیت دور کرد. پیروزی ایران برابر ولز حساب و کتاب‌های این گروه را بار دیگر به هم ریخت و آمریکا با پیروزی برابر ایران تا حد زیادی منطق را بر فضای این گروه حاکم کرد.

در گروه سوم، آرژانتین و لهستان موفق به صعود شدند. لهستان البته در مرحله حذفی به پست فرانسه خورد و حذف شد اما بالاتر از مکزیک بودن برایش کافی و ارزشمند بود. آرژانتین با پیروزی برابر استرالیا اکنون خود را در جمع 8 تیم برتر دنیا می‌بیند. عربستان قدم اول را عالی برداشت اما دیگر نتوانست به شگفتی سازی خودش ادامه بدهد.

در گروه چهارم دانمارک قرار بود دست به کاری بزرگ بزند اما هرگز موفق نشد و تونس هم ناکام ماند تا دو تیم فرانسه و استرالیا از این گروه صعود کنند. شکست استرالیا برابر آرژانتین هرگز دور از انتظار نبود. فرانسه اما با قدرت صعود کرد. دو پیروزی و یک تساوی برای تیمی که مدعی قهرمانی است، نتایج خوب و قابل قبولی بودند.

بزرگانی که رنگ یک هشتم را ندیدند

در گروه پنجم ماجرای شکست عمدی (البته شاید) اسپانیا نکته تلخ گروه بود. اسپانیا تن به مقام دوم داد و ژاپن به رتبه اول گروه رسید. ژاپن با 2 پیروزی و یک تساوی حریف کرواسی مدعی شد و اسپانیا مقابل مراکش آماده صف آرایی شد. در این گروه کاستاریکا تیم خوبی بود که از ابتدا برای تجربه جام جهانی آمده بود اما آلمان تیم بزرگی بود که حذف شد. آلمان مهمترین تیمی از جمع بزرگانی بود که رنگ یک هشتم را ندیدند.

در گروه ششم، مراکش شگفتی ساز شد و به عنوان تیم اول صعود کرد. بلژیک از دیگر تیم‌های بزرگی بود که برخی از کارشناسان این تیم را در جمع 4 تیم برتر دنیا می‌دانستند اما این تیم در همان مرحله گروهی تن به خداحافظی با قطر داد.

در گروه هفتم برزیل خوب شروع کرد و خوب به پایان رساند. دو پیروزی و یک تساوی برای برزیل امیدوار کننده بود. سوئیس هم عالی کار کرد و بالاتر از کامرون و صربستان ایستاد.

در گروه هشتم نیز پرتغال به عنوان تیم اول صعود کرد و اروگوئه هر چه کرد نتوانست کره جنوبی را کنار بزند. غنا هم از همان ابتدا برای زیبا بازی کردن آمده بود و دو شکست و یک پیروزی برایش ارزشمند و کافی به نظر می‎رسید.

گاردین در تحلیل خود از مرحله گروهی آورده است: بخش مهمی از پیش بینی کارشناسان گاردین اشتباه از آب درآمد و این دلیل هیجان و جذابیت فوتبال است. خوب است که غیر قابل پیش بینی شده و امیدواریم همچنان تا خود فینال غیر قابل پیش بینی باشد. این روزنامه در ادامه آورده است: به نظر می‌رسد، فرانسه و اسپانیا فینال زودهنگامی را تجربه کنند. انگلیس بعید است از سد فرانسه بگذرد. در آن سوی میدان نیز برزیل یا هلند حریفان احتمالی پیروز جنگ اسپانیا و فرانسه خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس