کاخ سفید: سقف قیمت نفت تاثیری بر بازارهای جهانی ندارد!

کاخ سفید امروز اعلام کرد که با سیاست سقف قیمت برای نفت روسیه، می توان قیمت نفت را در بازارهای جهانی پایین آورد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، کاخ سفید مدعی شد که سیاست جدید ضد روسی غرب در خصوص سقف قیمت نفت تاثیری بر بازارهای جهانی نخواهد داشت.

در حالی که چند روزی از تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه از سوی غرب می‌گذرد، کاخ سفید امروز دوشنبه مدعی شد که آمریکا بر این باور است این اقدام یعنی تعیین سقف قیمت نفت روسیه عواقب گسترده‌ای بر قیمت‌های جهانی نخواهد داشت.

در بیانیه کاخ ریاست جمهوری آمریکا آمده است: ما معتقدیم که محدود کردن قیمت نفت روسیه قیمت پایین‌تر آن را تثبیت می‌کند.

کاخ سفید، صرف نظر از جنگ افروزی‌های خود در اوکراین، از حملات اخیر روسیه به این کشور انتقاد کرد و انگشت اتهام را بار دیگر به سمت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور نشانه رفت.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که نشست گروه ۲۰ آمریکا را نسبت به باز بودن کانال‌های دیپلماتیک با چین امیدوار کرده است، این کانال‌ها همچنان باز باقی می‌ماند و ممکن است بسط و گسترش نیز یابد.

کمیسیون اروپا روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورهای گروه ۷، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و استرالیا توافق کردند که قیمت نفت دریایی روسیه را از ۵ دسامبر به ۶۰ دلار در هر بشکه محدود کنند. کشورهای گروه هفت شامل انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، آمریکا هستند.

ولادیمیر پویتن، رئیس جمهور روسیه پیش از این ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) در واکنش به این تصمیم جدید کشورهای غربی برای نفت روسیه گفت که مسکو بهای رونق اقتصادی و صادرات انرژی کشورهای دیگر به کشورهایی که برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین کرده‌اند را نخواهد پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس