سامورایی ها بالاخره از نفس افتادند/پرواز کرواسی به یک چهارم نهایی

تیم ملی فوتبال ژاپن که یکی از سه تیم آسیایی راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود، با شکست برابر کرواسی نتوانست برای نخستین بار به جمع هشت تیم برتر جهان راه یابد.

به گزارش مشرق، در ادامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز دوشنبه تیم های ملی فوتبال ژاپن و کرواسی در ورزشگاه الجنوب قطر به مصاف هم رفتند که این دیدار در ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک به یک خاتمه یافت اما در ضربات پنالتی کروات ها به پیروزی رسیدند و راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

فیلم/ خلاصه دیدار ژاپن ۱ (۱) - کرواسی ۱ (۳)

دیدار دو تیم در شرایطی آغاز شد که کرواسی به عنوان نایب قهرمان دوره گذشته گام در میدان گذاشت و ژاپن به عنوان یکی از سه نماینده آسیا در این مرحله با انگیزه ای بالا برای رسیدن به یک چهارم نهایی وارد زمین شد.

سامورایی ها بالاخره از نفس افتادند/پرواز کرواسی به یک چهارم نهایی ژاپن یکی از شگفتی سازان جام بیست و دوم

در نیمه اول دو تیم موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتند و در خلق موقعیت موفق عمل کردند اما در محوطه جریمه دقت لازم برای ضربه به سمت دروازه زدن را نداشتند تا قفل دروازه ها بسته بماند اما در دقیقه ۴۳ شرایط متفاوت شد.

ژاپنی ها که در پاس های کوتاه و سرعتی بهتر از حریف اروپایی خود عمل می کردند روی یک کار هماهنگ از جناح راست توپی را داخل محوطه جریمه کرواسی ارسال کردند که در شلوغی محوطه و تعلل مدافعان کرواسی این مائدا بود که در موقعیت ضربه زدن به توپ قرار گرفت و دروازه حریف را باز کرد تا نیمه اول با برتری یک بر صفر آبی پوشان آسیا به پایان برسد.

سامورایی ها بالاخره از نفس افتادند/پرواز کرواسی به یک چهارم نهایی صحنه ای حمله کرواسی روی دروازه ژاپن و مقاومت برای گل نخوردن

در نیمه دوم سفیدپوشان کرواسی بازی را سرعتی آغاز کردند و به دنبال جبران گل خورده بودند اما ژاپنی ها پا پس نکشیدند تا از گل زده مراقبت کنند اما تیم اروپایی با نمایشی بهتر در این نیمه خیلی زود توانست کار را به تساوی بکشاند.

در دقیقه ۵۵ از همان منطقه ای که ژاپنی ها سانتر کردند و به گل رسیدند، این بار کراوت ها توپی را درون محوطه جریمه ارسال کردند که ایوان «پریشیچ» با ضربه سری زیبا و دقیق دروازه ژاپن را باز کرد تا همه چیز از نو شروع شود. هفت دقیقه بعد از این گل مودریچ با شوتی تماشایی دروازه ژاپن را هدف قرار داد اما گوندا با واکنشی تماشایی مانع از باز شدن دروازه اش شد و توپ را به کرنر فرستاد.

سامورایی ها بالاخره از نفس افتادند/پرواز کرواسی به یک چهارم نهایی پریشیچ زننده گل تساوی کرواسی برابر ژاپن

در ادامه تلاش دو تیم برای رسیدن به گل برتری ثمری نداشت و برای نخستین بار در این دوره از مسابقات دیدار دو تیم به وقت های اضافه کشیده شد. در دو وقت اول و دوم اضافه هم هر چند دو تیم برای رسیدن به گل تلاش کردند اما نتوانستند دروازه ها را برای بار دوم باز کنند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس