جام جهانی قطر| عذرخواهی سرمربی موفق ژاپن؛ الگویی برای مدعیان ناموفق!

سرمربی ژاپن پس از حذف تیمش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از هواداران تیمش عذرخواهی کرد.

به گزارش مشرق، تیم ملی ژاپن که پیشتر با غلبه بر دو غول بزرگ دنیای فوتبال یعنی آلمان و اسپانیا به صدرنشینی E جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رسیده بود، امشب ‌(دوشنبه) در مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات به مصاف کرواسی رفت. نماینده آسیا با اینکه گل نخست بازی را به ثمر رساند در ادامه گل تساوی را دریافت کرد و در ضربات پنالتی قافیه را باخت.

با این حال عملکرد ژاپن در این رقابت‌ها در ذهن بسیاری از فوتبال‌دوستان خواهد ماند؛ چرا که کاملا مشخص است صدرنشینی در گروهی که آلمان و اسپانیا در آن حضور دارند و صعود به مرحله یک هشتم نهایی که برای نمایندگان غرب آسیا بسیار دور از دسترس می‌نماید، کاری بزرگ و در خور تمجید است.

هاجیمه موریاسو سرمربی ژاپن بعد از این مسابقه، به سمت سکوهای ورزشگاه الجنوب رفت و به سمت هواداران کشورش تعظیم کرد تا بابت این شکست از آنها عذرخواهی کرده باشد؛ این در حالی است که رسیدن به همین نقطه هم برای یک تیم آسیایی موفقیت محسوب می‌شود.

ژاپنی‌ها همان‌طور که با جمع‌آوری زباله‌های‌شان از ورزشگاه و رختکن، موفق به الگوسازی شدند به نحوی که شاهد تکرار این عمل از سوی فرانسوی‌ها پس از بازی با لهستان بودیم؛ در این مورد نیز می‌توانند الگوی مناسبی برای برخی سرمربیان مدعی باشند که با وجود عدم موفقیت‌ و ناکامی‌های های پی در پی، هیچ‌گاه حاضر به عذرخواهی نشده‌اند و چه بسا همیشه هم طلبکار هستند! مربیان تاریخ مصرف گذشته‌ای که زیاد حرف می‌زنند و در عمل زنبور بی‌عسل هستند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 22
  • غیر قابل انتشار: 3
  • رضا IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    46 5
    کی روش جیب ما رو نزنه عذر خواهی پیش کش
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      1 0
      اگر حمایت استقلالی ها نبود همان زمان برانکو قرار بود برکنارش کنن...اصلا کار به اون بلژیکی نامرد هم نمی رسید
  • اسم مهم نیست IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    4 0
    کشور ژاپن دارای مردمی غیور و دلاور و بسیار میهن پرست می‌باشد.
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    4 0
    احسنت به این تواضع که خودش شجاعت میخواد
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    2 0
    مشرق داشت خودش رو برا کی‌روش جان میداد حالا چی شد.یه نگاهی به نوشته های قبل خودتون بندازید بد نیست.
  • IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    0 0
    سرتو بالابگیر مرد تو نباختی، این یه اتفاق بود. بسیار عالی بازی کردید مثل یه سامورایی واقعی و احسنت به حکومتی که فرهنگ باستانی و پهلوانی را حفظ کرد تا در رگ و پوست و خون مردمش بره و اینجوری باعث مباهات شوند، و اوف بر حکومتی که کلی اسطوره و پهلوان دارد ولی نماینده فوتبالش پهلوان پنبه از اب درامد. دوستا میگن چرا فلانی عذرخواهی نکرد و چرا فلانی استعفا نداد و خداحافظی نکرد، اول باید بگم این مسئولین عدد و اندازه این حرفا نیستند که بخوان همچین کاری کنند، عذرخواهی شجاعت میخاد، مرد میخاد، پهلوون میخاد. اینا که پهلوون پنبه ای بیش نیستن پس نباید انتظاری داشت.
  • IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    0 0
    شماها اگر عذرخواهی بلد بودید این وضع کشور نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس