روسیه: سقف قیمتی غرب برای نفت را به رسمیت نمی‌شناسیم

رئیس مرکز توسعه انرژی روسیه هشدار داد تعیین سقف قیمت پایین از سوی اروپا برای خرید نفت از این کشور، قیمت جهانی را تا ۱۰۰ دلار افزایش خواهد داد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: به گزارش روزنامه آرمان، رئیس مرکز توسعه انرژی روسیه در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا برای تعیین سقف ۶۰ دلاری برای نفت مسکو هشدار داد این اقدام بهای جهانی نفت را به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه می‌رساند. «کریل ملنیکوف» رئیس مرکز توسعه انرژی روسیه گفت: احتمالا درماه‌های دسامبر و ژانویه (آذر و دی) صادرات نفت روسیه ۱ تا ۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد. رئیس مرکز توسعه انرژی روسیه افزود: بهای جهانی نفت احتمالاً به‌دلیل اعمال تعیین سقف ۶۰ دلاری از سوی اتحادیه اروپا از ۱۰۰ دلار فراتر می‌رود.

ملنیکوف خاطرنشان کرد: سقف قیمت تعیین‌شده از سوی اروپا بی‌ربط است، زیرا شرکت‌های روسی به هر حال زیر قیمت نفت نمی‌فروشند. بر این اساس، عرضه نفت روسیه از طریق شرکت‌های کشتیرانی و بیمه اروپایی قطع خواهد شد که همین امر منجر به کاهش صادرات نفت روسیه در ماه‌های دسامبر و ژانویه می‌شود. همین امر در نهایت بهای جهانی نفت را به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه می‌رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    0 0
    بالای صد دلار بنفع روسیه هست حتی اگر به چین و هند ارزانتر بفروشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس