پیام کی‌روش به افکار عمومی که دیگر حامی او نیست/ ادامه بی‌تفاوتی عجیب مسئولان فدراسیون

کارلوس کی روش با مصاحبه‌ امروز خود نشان داد تصمیم دارد در تیم ملی فوتبال ایران بماند به شرطی که مسئولان به حفظ وی تمایل داشته باشند.

به گزارش مشرق، کارلوس کی‌روش چند روز قبل ایران را ترک کرد بدون آنکه پاسخی در مورد نتایج تیم ملی در جام جهانی ارائه کند اما با گذشت چند روز حالا سرمربی تیم ملی ایران با یک مصاحبه تلویحا اشاره کرده که دوست دارد در تیم ملی بماند.

کی روش در مصاحبه امروز خود با یکی از رسانه‌ها صراحتا به منتقدان خود گفته نوک پیکان انتقاداتتان را به سمت من بگیرید ولی قدر بازیکنان تیم ملی را بدانید. او درست با همان تاکتیک جام جهانی فشار را از روی دوش شاگردان خود برداشته و خودش را جلو انداخته تا انتقادات به سمتش برود اما از ادبیات این مربی باتجربه پرتغالی کاملاً مشخص است که دوست دارد در ایران بماند و با این حرف ها به همه پیام می دهد که برای جام ملت های آسیا برنامه دارد.

کی روش می داند که با تاکتیک بازی در جام جهانی هرگز نمی توان در جام ملتهای آسیا مقابل تیم‌هایی چون ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عربستان موفق شد و اگر بماند( که ظاهراً برنامه فدراسیون فوتبال هم همین است) قطعاً تیمش را جوان خواهد کرد و قید چند بازیکن با تجربه و مسن را خواهد زد اما این واقعیت را نمی توان کتمان کرد که افکار عمومی مثل قبل موافق ماندن کی‌روش نیست و بسیاری از مردم و کارشناسان معتقدند که تیم ملی روی نیمکت و البته در مستطیل سبز نیاز به خون تازه دارد.

بیشتر بخوانید:

به عملکرد تیم ملی و کی‌روش باید احترام گذاشت

در فدراسیون فوتبال تفکر دیگری هم وجود دارد که جواد نکونام سرمربی تیم ملی شود و کارلوس کی روش نقش مدیر فنی را بازی کند اما این کار هم تفاوتی در اصل ماجرا ایجاد نمی کند و در واقع تیم ملی باز هم با همان روش کارلوس کی روش فوتبال بازی خواهد کرد.

جواد نکونام در میان مربیان لیگ برتری نزدیکترین سبک کاری را به کارلوس کی روش دارد و البته امسال هم با فولاد خوزستان نتایج خوبی کسب نکرده است. با تمام این اوصاف پیام کی روش یک پیام واضح و مشخص است.او به طور طبیعی می‌خواهد بماند و سومین جام ملت های خود را هم مثل سومین جام جهانی با ایران تجربه کند.

حالا باید دید واکنش مسئولان فدراسیون فوتبال به این ماجرا چیست؟ وزارت ورزش که عملاً به ماندن کارلوس کی روش چراغ سبز نشان داده و مشکلی با تمدید قرارداد این مربی ندارد اما شنیده می‌شود چند عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با ماندن او مخالف هستند که باید دید در نهایت زور آنها به مهدی تاج می رسد یا نه؟

در این میان سکوت طولانی رئیس فدراسیون فوتبال هم نشان می‌دهد که او تصمیم دارد کی‌روش را حفظ کند هر چند افکار عمومی منتظر هستند تا تکلیف سرمربی تیم ملی خیلی زود مشخص شود تا این تیم برای بازی های جام ملت‌های آسیا با برنامه باشد اما از این سکوت رفته رفته به بی تفاوتی برداشت می شود.مهدی تاج نباید فراموش کند که آیا حضور کی روش و ماندن وی باعث ایجاد آرامش در تیم ملی می‌شود یا اینکه مخالفان وی با نتایج و سبک بازی تیم ملی در جام جهانی شروع به انتقاد از فدراسیون می‌کنند یا خیر؟. اینکه تیم ملی با کارلوس کی‌روش جام ملتها را هم سپری کند و از نظر تاج او حاشیه ها را به خوبی کنترل می کند ولی باید قبول کرد کی روش دیگر آن مربی گرانقیمت جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیست.

منبع: خبرگزاری آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    5 3
    تیم ملی اصلأ مربی نمی خواهد. طارمی و جهانبخش و حاج صفی بشوند مربی خودشان و بقیه. مثل همان کاری که با اسکوچیچ کردند.
    • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      3 12
      کسی از توی مفنگی ایرانی نظر خواست؟
    • شناس IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      5 2
      بشار خیلی نئشه ای بعد به دیگران میگی مفنگی.
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    3 12
    ایرانی همچنان امیدواری در جام جهانی بعدی باشی؟ خخخ نتیجه بازی با انگلیس عزیز چی میگه؟ خخخ
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      0 1
      واقعا حال طبیعی نداری!
  • حسين DE ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    7 5
    نتايج بازى هاى تيم ملى ايران در جام جهانى قطر با هر مربى ديگرى كه به جاى آقاى كيروش بود چيزى بهتر از اين نميشد،با توجه به شرايط و آتمسفرى كه يكى دو ماه قبل از آغاز جام جهانى و همچنين در هنگام بازى هاى تيم ملى بر عليه آن بوجود آوردند بخش عمده دليل ناكامى تيم ملى ايران بود،يقين بدانيد اگر اين شرايط را هم براى تيم ملى كشورهائى نظير اسپانيا ،آرژانتين ،برزيل ،فرانسه……ووو بوجود مياوردند نتايج خوبى نميگرفتند،البته توجيه نبايد كرد زمانيكه كيروش آمد تا آغاز جام جهانى نزديك دو ماه زمان داشت و ما تا شروع بازيها بازى تداركاتى آن چنانى نداشتيم،من معتقدم اگر آقاى كيروش بماند با توجه به شناخت درستى هم از شرايط و هم از فوتبال ايران دارد ميتواند موفق عمل كند،احساساتى تصميم نگيريم،اگر هم نبايد باشد بايد دنبال جايگزين مناسبى بود كه بتواند تحولى در فوتبال ايران بوجود بياورد،البته اگر دلاليسم حاكم بر ساختار هاى فوتبال ايران اجازه دهد .
  • آدرین DE ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    3 0
    فوتبال ایران نیاز به تفکر جدید داره... حتی اگر این مدل تفکر خوب هم باشه چون با اولین باخت زیر سیل انتقادها میره محکوم به شکسته
  • علیرضا IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    4 1
    مردحسابی چراکی روش باید جواب بده مگه طرف گفته بیاین دنبالم تاج رفته دنبالش پس تاج باید جواب فوتبال ایران بده
  • م IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    1 3
    ای کاش از مربیان ایرانی با غیرت استفاده کنن تا یکمی غیرت رو هم به باریکنان یاد بده
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    3 0
    تاج که از خداشه مگه نه؟
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    3 1
    اگر با برانکو 6 گل از انگلیس می خوردیم همین ها آبروش رو برده بودن..
  • مسعود IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    3 1
    یادتون باشه گفتم خدمتتون.امثال آقای محمد مایلی کهن شرف داره به امثال کیروش و اون دزد گردنه ویلموتس.
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    2 1
    سرمربی وطنی بگذارید الااحقل ازژاپن یاد بگیرید
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    3 3
    دم کیروش گرم ولی بضاعت بازیکنان پیر ما بیش از این نبود. کی روش از الان باید نسل سازی کنه فقط
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    مشکل ما کی روش نبود که اتفاقا از خیلی از ایرانی ها با غیرت تر بود و مردانه در زمین فوتبال سیاسی یک تنه جنگید. مشکل بعضی از بازیکنان بودن که کم فروشی کردن. هرچقدر مربی خوب باشه وقتی بازیکن تو زمین کم فروشی کنه میشه بازی با انگلیس و بازی با آمریکا.در گروه ماه فقط ولز فوتبال تمیز بازی کرد. دم کی روش گرم هرجا هست موفق باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس