کد خبر 1443480
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
دستگیری

با دستگیری پنج عضو باند معروف به «کولاج» در مشهد، تلاش پلیس برای به دام انداختن سرکرده فراری و دیگر اعضای باند سرقت محتویات داخل خودروهای پراید ادامه دارد.

به گزارش مشرق، سیر صعودی دستبرد به محتویات داخل خودروهای مدل پایین در شرق مشهد و تشکیل پرونده های مختلف در مراکز انتظامی، موضوعی بود که فرمانده انتظامی مشهد در بازدیدهای میدانی و سرزده از کلانتری ها، بر آن مهر تایید زد و از نیروهای انتظامی خواست با اجرای طرح های ویژه در حوزه استحفاظی برای شناسایی و دستگیری سارقان اقدام کنند.

با صدور این دستور، پرونده های سرقت محتویات خودرو دوباره بازخوانی شد و دوربین های مدار بسته و ترافیکی شهر مورد بازبینی های دقیق تر قرار گرفت تا این که در یکی از صحنه های سرقت، تصویر تاریکی از یک «مرد» دیده شد که چند متر آن طرف تر نیز زنانی در حال عبور از محل سرقت بودند. با استخراج این تصاویر از دوربین های ترافیکی، تحقیقات پلیس به صورت عملیات نامحسوس میدانی آغاز شد. در همین حال چند نفر از اهالی محل های وقوع سرقت در شهرک طرق تایید کردند که زنان مذکور را به همراه آن مرد دیده اند، اما تصور کرده اند که آن ها عضو یک خانواده هستند!

با این سرنخ مهم، گروه ورزیده ای از نیروهای تخصصی کلانتری طرق مشهد، به سرپرستی سرگرد سید امیر موسوی (رئیس کلانتری) تشکیل شد و عملیات ردزنی سارقان در حالی ادامه یافت که بررسی ها نشان داد بیشتر اعضای باند سرقت ، زنان آسیب پذیر و معتاد هستند!

آن ها با استفاده از تجربیات تخصصی سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) به تقویت گشت های نامحسوس پرداختند و از سوی دیگر رصدهای اطلاعاتی را با شیوه های فنی و پلیسی ادامه دادند تا این که مشخص شد مرد ۳۵ ساله ای به همراه چند زن جوان و در ساعات گرگ و میش سپیده دم، به خودروهای پراید پارک شده در حاشیه خیابان ها دستبرد می زنند. به همین دلیل گشت های بامدادی وارد کوچه پس کوچه های شهرک شدند و به صورت چراغ خاموش به گشت زنی ادامه دادند. طولی نکشید که ساعت ۴ بامداد سیزدهم آذر، یکی از افسران گشت از طریق منابع و مخبران محلی از حضور دو زن جوان مطلع شد که به طرز مشکوکی وارد خیابان شهید رشیدیان شدند و مشخصات آنان با زنانی مطابقت داشت که از تصاویر دوربین های ترافیکی «چهره زنی» شده بودند. این گونه بود که بی درنگ خودروی گشت عازم محل مذکور شد. نیروهای انتظامی در یک عملیات غافلگیرانه و هماهنگ دو زن ۴۰ و ۳۵ ساله را هنگام سرقت لوازم داخلی پراید دستگیر کردند. با انتقال دو سارق به مقر انتظامی، کوله پشتی همراه آنان بازرسی و مقداری اموال سرقتی به همراه ابزار سرقت و تعداد زیادی کلید و شاه کلید از آنان کشف شد.

دستگیری تبهکاران باند «کولاج»

دو زن یاد شده که در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرمی بودند و ادعا می کردند برای ورزش صبحگاهی از خیابان در حال عبور بودند، پس از بازجویی های فنی به ناچار خود را عضو باند «کولاج» معرفی کردند و به این ترتیب راز سرقت های محتویات داخل خودرو فاش شد. «شیرین» و «مریم» به افسران بازجو گفتند،سرکرده باند، مرد ۳۵ ساله ای معروف به «کولاج» است که قبل از حضور نیروهای گشت از محل سرقت گریخت؛ چرا که او قبل از ما از ورود خودروی گشت انتظامی به خیابان مطلع شده بود! «کولاج» دزدی سابقه دار و حرفه ای است که زنان معتاد را برای انجام سرقت ها به کار می گیرد و افراد دیگری نیز عضو این باند هستند!

در پی اعترافات متهمان، بلافاصله گروه ویژه عملیاتی کلانتری طرق با هماهنگی قاضی «صادقی» برای دستگیری دیگر اعضای باند وارد عمل شدند و دو پاتوق تبهکاران در خیابان های شهرک طرق را به محاصره درآوردند. سرکردگان این پاتوق ها نیز دو زن دیگر از اعضای باند «کولاج» بودند که با دستگیری آنان مقادیر دیگری اموال سرقتی و همچنین ۳.۵ کیلوگرم زعفران و مدارک هویتی و اعتباری کشف و ضبط شد. در ادامه عملیات نیز مرد جوانی به نام «محمد» به دام افتاد که از سارقان سابقه دار و حرفه ای عضو این باند تبهکاری است.

در بازرسی از مخفیگاه وی هم دوچرخه و اموال سرقتی دیگر شامل لوازم منزل و تعدادی دی وی دی به دست آمد که بیانگر دستبردهای برخی از اعضای باند به منازل شهروندان است، بنابراین تحقیقات گسترده پلیس مشهد برای دستگیری «کولاج» و دیگر اعضای مرتبط با این باند در حالی ادامه دارد که ورود مجریان قانون به تاریکخانه جرایم این باند تبهکاری نشان می دهد، سرکرده سابقه دار باند، زنان آسیب پذیر و معتاد را برای دستبرد به خودروها به کار می گیرد تا شهروندان هنگام ارتکاب جرم به آنان مشکوک نشوند و عاملان سرقت ها را اعضای یک خانواده تصور کنند که در حال عبور از کوچه و خیابان هستند!

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس