پرتغال و مراکش

این دو تیم در تاریخ فوتبال خود تنها دو بار با هم روبرو شده اند که اتفاقا هر دو دیدار هم در جام جهانی بوده است.

 سرویس ورزش مشرق _ بدون شک یکی از غیرقابل پیش بینی ترین دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ را مراکش و پرتغال برگزار خواهند کرد. بسیاری از کارشناسان پیش بینی تقابل اسپانیا و پرتغال را داشتند، اما جسارت و سرسختی مغربی ها باعث حذف اسپانیا از جام بیست و دوم شد.

پرتغال که با برد پرگل مقابل سوئیس در حد مدعی نشان داده خوب می داند که مراکش حریف آسانی نیست و قطعا روز سختی را مقابل این تیم تجربه خواهند کرد.

از طرفی مراکش هم برای تاریخ سازی و صعود به نیمه نهایی و شکست طلسم حضور یک تیم آفریقایی در جمع ۴ تیم برتر جهان خود را اماده می کند و قطعا شاگردان ولید الرکراکی در باد برد مقابل اسپانیا نخواهند خوابید.

این دو تیم در تاریخ فوتبال خود تنها دو بار با هم روبرو شده اند که اتفاقا هر دو دیدار هم در جام جهانی بوده است؛

بار اول دو تیم در مرحله گروهی جام جهانی ۱۹۸۶ به مصاف هم رفتند که با برتری ۳ بر یک نماینده آفریقا همراه بود.

در دومین و آخرین تقابل دو تیم هم شاگردان سانتوس با تک گل زودهنگام کریس رونالدو در جام جهانی ۲۰۱۸ در مرحله گروهی به برتری رسیدند.

حالا باید منتظر ماند و دید در سومین و حساس ترین تقابل این دو تیم اندیشه های کدام مربی برتری را برای تیمش به ارمغان خواهد آورد.

تاریخچه تقابل‌های مراکش و پرتغال در جام جهانی +جدول

** خبرنگار: محمد جواد قبادی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر علی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    5 0
    به نظرم رونالدو پس از شکستن رکورد های پیاپی و بخصوص رکورد علی دایی و‌کسب بهترین گلزن جهان، دچار غرور بیش از حد شد، اگر دقت کنید درست پس از شکستن آن رکورد و بدست آوردن عنوان بهترین گلزن تاریخ در جهان، رفته رفته از روزهای اوج خود فاصله گرفت و بازی به بازی افت کرد، دیگر انگیزه و هدف چندانی برایش باقی نماند تا بخاطرش سعی و تلاش کند و همین مسئله باعث افت تدریجی او شد. در ضمن نباید فراموش کرد که او در طول سالیان زیادی موفق به شکست این رکورد شد و از هفده سالگی تا کنون در تیم ملی پرتغال بازی میکند ولی علی دائی از سن بالای۶- ۲۵ سال و در فاصله زمانی کمتری به این رکورد دست پیدا کرد و قطعا اگر علی دائی هم در هفده یا هجده سالگی کشف استعداد میشد، بدون شک تعداد گل‌هایش بسیار بیشتر و دست نیافتنی تر میشد. در هر صورت چیزی از توانائیهای او‌ کم نشده و نامش تا ابد در تاریخ فوتبال جهان ماندگار خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس