کد خبر 1443850
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
کراوسی به دنبال طلسم شکنی برابر برزیل

تیم ملی فوتبال کرواسی در ۴ بازی که برابر برزیل به میدان رفته موفق به کسب پیروزی نشده است و تلاش می‌کند تا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر طلسم شکنی کند و برای نخستین بار سلسائو را از پیش رو بردارد.

به گزارش مشرق و به نقل از اسپورت، تیم ملی فوتبال کرواسی یکی از تیم‌های است که در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارد.

کرواسی در یک چهارم به قرعه بسیار سخت برزیل برخورد کرده است که از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در جام است.

کرواسی سخت در تلاش است که برای سومین‌بار در تاریخ خود به نیمه نهایی جام جهانی راه پیدا کند. بهترین نتیجه‌ای که این تیم در جام جهانی به دست آورد به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد که نایب قهرمان شد این درحالی است که برزیل پرافتخارترین تیم جام جهانی است به طوری که سلسائو ۱۱ بار راهی نیمه نهایی شده است و ۵ عنوان قهرمانی در کارنامه دارد.

تیم ملی فوتبال برزیل و کرواسی تا کنون ۴ بار برابر هم به میدان رفته‌اند و کرواسی تاکنون طعم پیروزی را برابر سلسائو نچشیده است و به همین خاطر سخت به دنبال طلسم شکنی در بازی پیش‌رو است.

نخستین تقابل دو تیم به سال ۲۰۰۵ برمی‌گردد . در این بازی دوستانه دو تیم به تساوی یک بر یک دست پیدا کردند. در جام جهانی ۲۰۰۶ کرواسی و برزیل هم‌گروه شدند که برزیل با تک گلی که کاکا به ثمر رساند به پیروزی دست پیدا کرد.

و اما سومین تقابل بین کرواسی و برزیل به جام جهانی ۲۰۱۴ برمی‌گردد که برزیل توانست با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی دست پیدا کند که در آن بازی نیمار درخشید و دو گل به ثمر رساند. آخرین تقابل دو تیم هم به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد که برزیل توانست در یک بازی دوستانه که در آنفیلد برگزار شد با دو گل کرواسی را از پیش‌رو بردارد.

اکنون دو تیم قرار است که در پنجمین تقابل هم در جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم روند. برزیل سخت به دنبال صعود به نیمه نهایی است و کرواسی هم قصد طلسم شکنی و تجربه نخستین پیروزی خود را برابر برزیلی‌ها دارد.

برزیل در حالی به این مرحله راه پیدا کرد که در دیدار قبلی خود کره جنوبی را با نتیجه ۴ بر یک در هم کوبید این درحالی است که کروات‌ها در ضربات پنالتی ژاپن را شکست دادند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس