‌

دولت آلمان در عملیاتی که آن را یک عملیات بزرگ نامید تعدادی از شهروندانش بدون داشتن هیچ جرم اثبات شده‌ای بازداشت کرد.

به گزارش مشرق، بیش از 3 هزار پلیس به 130 ساختمان در سراسر آلمان حمله کردند، و ۲۵ نفر بازداشت شدند. اعلام شده است که این افراد ظاهرا قصد سرنگونی دولت این کشور را داشته اند.

ادعا می شود این افراد می خواستند با یورش به پارلمان آلمان، قدرت را به دست بگیرند.

مارکو بوخمان، وزیر دادگستری آلمان، نیز از این اقدام پلیس آلمان به عنوان یک عملیات بزرگ ضدتروریستی برای مقابله با «احتمال حمله مسلحانه به نهادهای قانونی» یاد کرده است. در این عملیات که در 11 ایالت آلمان به مرحله اجرا درآمد، مردی 71 ساله دستگیر شد.

خبرگزاری راشاتودی نیز گفته است که : «بریجیت وینکمان» نماینده سابق پارلمان آلمان نیز در میان افرادی است که به ظن تلاش برای ساقط‌کردن دولت بازداشت شده‌اند.

همه این مسائل در حالی است که منابع خبری هیج اتهام ثابت شده‌ای برای بازداشت‌شدگان نقل نکرده‌اند و تنها به ظن «تلاش برای کودتا» توسط پلیس آلمان بازداشت شده‌اند.

گفتنی است در روزهای گذشته که برخی اغتشاشگران در ایران به دنبال برهم زدن امنیت کشور بوده‌اند همواره از حمایت این کشور اروپایی بهره می‌بردند تاجایی که دولت آلمان از روش‌های مختلفی برای پشتیبانی از آشوبگران استفاده می‌کرد که به عنوان مثال می‌توان از تجمع برلین که با حمایت این کشور انجام شد نام برد.

چندی پیش نیز وزیر خارجه آلمان در سخنانی برای آنچه که آن را سرکوب معترضان نامید، عواقب سختی پیش‌بینی کرده بود.

برخی از کسانی که در ایران بازداشت شده‌اند مرتکب قتل، حمله به مراکز نظامی و دولتی شده‌اند و یا توسط کشورهای غربی آموزش دیده و در اغتشاشات حضور فعال داشتند.

تناقض رفتاری آلمان‌ها در قبال حکومت خود و حکومت ایران در برابر اغتشاش و براندازی را چگونه می‌توان تحلیل کرد؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    3 1
    این حرکت پیش دستانه دولت حاکم آلمان نشان از نارضایتی شدید افکار عمومی آلمان از اوضاع اقتصادی این کشور و دنباله روی محض از سیاستهای تحمیلی آمریکاست.
  • علی افصحی IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 1
    فیلمی بود به نام گزارش اقلیت با بازی تام کروز این فیلم نشان می داد قصاص قبل از جنایت در فرهنگ غرب وحشی مقبولیت دارد شاهدش عملیات عجیب پلیس آلمان است!آلمان قدرت اول اروپا در سیاست و اقتصاد توسط بیست و پنج نفر! به مخاطره افتاده و در یازده ایالت بیست و پنج نفر که قصد تسخیر مجلس و ساقط کردن دولت را داشته اند طی عملیات های فوق مسلح پلیس ویژه دستگیر شده انداز جمله مردی هفتاد و یک ساله! یعنی نه سلاحی داشتند و نه اقدامی کرده اند فقط آلمان می گوید قصد ساقط کردن را داشتند! اما همه دولتمردان آلمان در برخورد با براندازان مزدور فارسی زبان ، آن ها را مورد حمایت قرار داده و حتی فرصت ایجاد کردند که شانزده گروهک تروریستی در المان تظاهرات کنند!تظاهراتی که خواسته اصلی اشان سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز بود. حاکمان فاشیست آلمان از براندازان شورشی ویرانگر درایران به نام تلاش برای حقوق زن! دفاع همه جانبه می کننداما لیست و پنج نفر مخالف. آلمانی را بر نمی تابند!
  • فرزند اذربایجان IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    2 1
    افرین علی
  • ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    1 0
    سران آلمان باید این اقدامات علیه حقوق بشر و این عملیات ضد انسانی را متوقف کنند مردم المان مطالباتی دارند که باید به آنها توجه شود وگرنه سرکوب فقط صورت مساله را پاک می کند از جمله مطالبات مردم آلمان بیرون رفتن از زیر قیمومیت امریکا و عدم پیروی از سیاست های ضد بشری آمریکاست که این امر مسایل شاقی را بر اقتصاد آلمان تحمیل کرده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس