10800 تخت در دولت سیزدهم به تخت‌های بیمارستانی افزوده شد/ اختصاص 6 هزار میلیارد تومان به حوزه بیمه سلامت

وزیر بهداشت گفت: در سال جاری ۶ هزار میلیارد تومان به حوزه بیمه سلامت اختصاص یافت که با این اعتبار ۶ میلیون نفر زیر پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌اللهی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: از ابتدای کار دولت سیزدهم ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی افزوده شده که ایجاد ۷ هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی دیگر نیز هدفگذاری شده است.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در شرایطی مدیریت بهداشت و درمان کشور را بر عهده گرفت که روزانه با ۵۰ هزار مراجعه کرونایی، ۲۰ هزار نفر بستری، هشت هزار نفر بیمار بدحال و فوت و روزانه بیش از ۷۰۰ نفر به کرونا مواجه بود، اما تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفت و در کمترین زمان ممکن این چالش‌ها را پشت سر گذاشت.

وزیر بهداشت از تزریق ۱۵۵ میلیون دُز واکسن کرونا خبر داد و بیان کرد: ۷۵ درصد کل جمعیت کشور واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و به جرات می‌توان گفت کشور موفقیت بسیار بزرگی در کنترل بیماری از یک سو و تولید واکسن از سوی دیگر به دست آورده است.

عبدالهی بیان کرد: در سال جاری ۶ هزار میلیارد تومان به حوزه بیمه سلامت اختصاص یافت که با این اعتبار ۶ میلیون نفر زیر پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به تلاش دولت برای تحقق و اجرایی شدن تعرفه پرستاری خاطرنشان کرد: به منظور اجرایی شدن این مصوبه که مربوط به سال ۸۶ بوده، پنج هزار میلیارد تومان اختصاص یافت در ماه گذشته پرداخت شد.

وزیر بهداشت گفت: به همت دولت سیزدهم امسال برای نخستین بار چهار هزار دانشجوی تخصصی در همه رشته‌ها جذب شده است که اتفاق مبارک و خوشایندی است که افتخار بزرگی برای دولت به شمار می‌رود.

عبدالهی ارتقای رتبه علمی کشور از رتبه ۱۶ به ۱۵، ایجاد ۱۲ پارک علم و فناوری و شهرک‌های دانش بنیان، اجرای طرح دارویار، افتتاح ۸۵۰ مرکز بهداشتی، احداث ۲ هزار مرکز بهداشتی، را از خدمات دولت عنوان کرد و گفت: متاسفانه ۱۲۰ دستگاه آمبولانس در حوادث اخیر دچار آتش سوزی شد؛ تعدادی که از این دستگاه‌ها به هیچ عنوان قابل استفاده نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس