کد خبر 1444066
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
پایان کار پاراتکواندوکاران ایران با ۵ طلا و برنز

تیم ملی پاراتکواندو ایران در مرحله نهایی رقابت‌های گرندپری با کسب ۴ مدال طلا و یک برنز به کار خود پایان داد.

به گزارش مشرق، مرحله نهایی رقابت‌های پاراگرندپری در سال ۲۰۲۲ امروز پنجشنبه ۱۷ آذرماه با حضور ۷۷ تکواندوکار (۴۰ مرد و ۳۷ زن) از ۲۶ کشور به میزبانی عربستان در سالن «گرین‌هال» شهر ریاض برگزار شد و تیم ملی ایران با حضور ۶ تکواندوکار موفق به کسب ۴ مدال طلا و یک برنز شد.

سعید صادقیان پور، علیرضا بخت، حامد حق شناس و مریم عبدالله پور موفق به کسب مدال طلا شدند. روزا ابراهیمی هم به نشان برنز دست یافت.

در وزن ۶۳- کیلوگرم گروه آقایان کلاس k۴۴، سعید صادقیان پور دور نخست برابر «زوخردین توخیروف» از ازبکستان رو به رو شد و ۳۱ بر ۸ به برتری رسید و سپس به مصاف «بوزتکه» از ترکیه رفت و با پیروزی ۳۷ بر ۱۶ راهی دیدار نهایی شد. وی در مبارزه پایانی هم «ناتات تورگاتو» از برزیل را ۱۲ بر ۸ از پیش رو برداشت و به نشان طلا دست یافت.

علیرضا بخت در وزن ۸۰- کیلوگرم دور نخست در یک دیدار تماشایی «مارئو لوئیز ناجرو» از مکزیک را ۲۷ بر ۲۰ شکست داد و سپس در مبارزه برابر «نورلان» از قزاقستان به برتری رسید و راهی دیدار نهایی شد. وی در دیدار پایانی برابر «حیدراف» از ازبکستان ۴۴ بر ۳۹ به پیروزی دست یافت و روی سکوی قهرمانی ایستاد.

حامد حق شناس در وزن ۸۰+ کیلوگرم در مبارزه نخست «چیکارا ایتو» از ژاپن را ۳۸ بر ۱۲ شکست داد و در ادامه در پیکار با ۲۸ بر ۸ در پیکار با «مهمت» از ترکیه به برتری رسید. نماینده سنگین وزن کشورمان در مبارزه پایانی برابر «ایوان میکولیچ» از کرواسی با نتیجه ۲۷ بر ۵ صاحب برتری شد و مدال طلا را از آن خود کرد.

در گروه بانوان، مریم عبدالله پور در وزن ۴۷- کیلوگرم مقابل «نورچیهان اکینچی» از ترکیه به روی شیاپ چانگ رفت و ۵ بر یک حریف را پشت سر گذاشت سپس در مرحله نیمه نهایی در یک نمایش کم نقص برابر «زکیه خدادادی» از تیم پناهندگان ۲۸ بر ۳ پیروز شد و به فینال وزن خود رسید. قهرمان آسیا در سال ۲۰۲۲ در مبارزه نهایی «ایساکووا زیوداخون» از ازبکستان را ۸ بر ۲ شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

روزا ابراهیمی در وزن ۵۷- کیلوگرم ابتدا «پالشا گورهان» از نپال را ۸ بر ۲ پشت سر گذاشت و در مرحله نیمه نهایی برابر «مایارا فرناندز» از برزیل ۲۴ بر ۱۲ نتیجه را واگذار کرد و به دیدار رده بندی رفت. وی در مبارزه برای کسب مدال برنز «کامیلیا» از قزاقستان را از پیش رو برداشت و جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. (بر اساس قوانین فدراسیون جهانی در مسابقات مرحله نهایی گرندپری تنها یک مدال برنز توزیع می‌شود.)

رایحه شهاب در وزن ۶۵- کیلوگرم دیدار اول مقابل «سچلی ار» از ترکیه رفت و در یک بازی نزدیک ۱۴ بر ۱۳ نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 0
    اللهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس