کد خبر 1444179
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
زلنسکی: جنگ علیه اوکراین، اشتباهی بزرگ و لکه ننگ برای جهان است

رئیس جمهور اوکراین جنگ روسیه علیه کشورش را اشتباهی بزرگ و لکه ننگ برای منطقه و جهان خواند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در سخنانی درباره تازه ترین تحولات جنگ در کشورش گفت: جنگ روسیه علیه اوکراین اشتباه بزرگی است و لکه ننگی برای منطقه و جهان به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، زلنسکی در ادامه سخنانش بدون اشاره به مانع تراشی های کشورش برای از سرگیری مذاکرات با روسیه افزود: جنگ روسیه علیه اوکراین باعث ایجاد بحران جهانی غذا شده است و کشورهای فقیر در سراسر جهان از آن خسارت دیده اند. این در حالی است که تلاش های نظامی و دیپلماتیک ما در محقق ساختن امنیت جهانی نقش داشته است.

وی در ادامه مدعی شد: تا کنون ۴۰ میلیون تُن غلات را در چارچوب توافق غلات صادر کرده ایم و در صدد صادرات ۱۵ میلیون تن دیگر در آینده هستیم. روسیه به صورت عمدی روند صادرات غلات و مواد غذایی به کشورهای مختلف جهان را با تأخیر می اندازد.

رئیس جمهور اوکراین همچنین از تلاش های ترکیه برای شکل گیری توافق صادرات غلات و تبادل اسرا بین کی یف و مسکو قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • گشتاسپ IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    3 1
    بازی بدی رو تو و اون گروههای نئونازی غربگرات و اربابانت شروع کردید.دم روسیه رو پا بذاری با مشت نابود گر هستنه ای مواجه خواهید شد پایان کار شما فلاکت بار خواهد بود.مگه شما چه گووههی هستی.قسمتی از اراضی و جمعیت شرق لانه آت متعلق روسهاست در زمان اتحاد جماهیر شوروی ضمیمه گردید.طرف حق داره اراضی و تبعه خودش پس بگیرد.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    1 2
    درود بر قهرمان مقاومت زلنسکی
  • ارتشی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    3 1
    آمریکا یکی دو ماه قبل از حمله روسیه هشدار داد که امریکا قصد حمله به اوکراین رو داره زلنسکی میتونست ارتش رو در مرزها مستقر کنه و استحکامات لازم رو ایجاد کنه و با مانورهایی مرزی روسیه رو از حمله منصرف کنه زلنسکی هم مقصره
  • علی IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    1 1
    مرد درود بر تو
  • ش. AE ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    2 1
    کشور داری عرضه میخواد کاسه گدایی دست گرفتن و کاسه لیس غرب بودن چیزی جز جنگ و آتش افروزی نداره چوب کردی تو لونه زنبور توقع داری چی ؟؟؟؟.. با شعار اتمام جنگ در شرق اوکراین مردم بهت رای دادن حالا هم مردم بدبخت رو آواره کردی و گوشت جلوی توپ حالا هم بچرخ تا بچرخیم
  • DE ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    3 1
    زلنسکی توخودت احمق ترین آدم روی زمین ای که زدی زیر قول قرارهات بعد زارت زارت میکنی بدبخت نفهم!
  • huh AU ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    زلنسکی و بن سلمان هر دو بچه مزلفند و بایدن هم همینو میخواد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس