پیام کی‌روش به افکار عمومی که دیگر حامی او نیست/ ادامه بی‌تفاوتی عجیب مسئولان فدراسیون

دروازه بان اسبق تیم ملی گفت: آنهایی که درباره فوتبال تصمیم می گیرند و می خواهند کی روش بماند اگر دلشان به حال این ورزش نمی سوزد لااقل دلشان به حال طرفداران فوتبال بسوزد.

سرویس ورزش مشرق - بهروز سلطانی، دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با مشرق، درباره حضور ایران در جام جهانی و حذف از مرحله گروهی اظهار داشت: انصافاً ما تا جایی که لازم بود از سرمربی و کادر فنی تیم ملی حمایت کردیم. با اینکه پیش از جام جهانی انتقاداتی به شرایط اردوی تیم و جابجایی ها در راس کادر فنی وجود داشت اما به خاطر مصالح فوتبال و تیم ملی هرگز حرفی در این باره نزدیم.

وی افزود: در طول مسابقات جام جهانی هم من و دیگر پیشکسوتان به خصوص پرسپولیسی ها هیچ انتقادی از کی روش و کادر فنی تیم ملی مطرح نکردیم تا مبادا تمرکز تیم ملی به هم بریزد. اما حالا دیگر نمی توانیم ساکت باشیم.

بازیکن قدیمی تیم ملی در این باره که حضور کی روش به تیم ملی لطمه زد اضافه کرد: قرار بود ما با این مربی برویم و تاریخ سازی کنیم! قرار بود شگفتی آفرینی شود و به‌ دور بالاتر برویم. خودش قبل از ترک کشور گفته بود می‌خواهد کاری کند که نامش در فوتبال ایران جاودان شود اما با نتایج مفتضحانه به ویژه در بازی با انگلیس به شکل دیگری نام خودش را جاودان کرد.

سلطانی تاکید کرد: بزرگترین ظلم به ورزش ایران این بود که کی‌روش را به تیم ملی برگرداندند. این آقا در دورانی که سرمربی تیم ملی بود هیچ کار مثبتی برای تیم ملی نکرد و هیچ مقام و عنوانی برای ورزش فوتبال ایران به دست نیاورد اما با کمال تعجب دوباره او را با عزت و احترام سرمربی تیم ملی کردند.

وی خاطرنشان کرد: حالا هم اگر قرار است دوباره او را در جایگاه سرمربی تیم ملی ابقا کنند فوتبال ایران این دفعه نه تنها عقب‌گرد می‌کند بلکه چند سال هم از جایی که عقب رفته به عقب تر خواهد رفت. با پیشرفت تیم های فوتبال آسیایی مثل کره جنوبی، استرالیا و عربستان واقعاً شرایط فوتبال ما به هیچ وجه قابل دفاع نیست. البته ژاپن که دیگر از سطح آسیا بالاتر رفته و با آسیایی ها متفاوت است.

سلطانی تاکید کرد: به نظر من کی‌روش با پولی که از ایران گرفته باید برود در همان جزیره‌ای که دارد عشق و حال کند و دیگر هوس سرمربیگری تیم ایران به سرش نزند. از برکت تیم ملی فوتبال ایران یک بار دیگر در جام جهانی حضور یافت که فکر می کنم همین برایش به اندازه یک دنیا ارزش دارد.

وی در پایان گفت: البته امیدوارم مسئولان فدراسیون خیلی زود یک سرمربی لایق دیگر را انتخاب کنند تا لااقل سال آینده در جام ملتها نتایج آبرومند بگیریم و دوباره با حذف مفتضحانه کنار نرویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • بشار عبدالواحد IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    10 15
    با نتایج کی روش چطوری ایرانی؟ خخخ
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      3 1
      هزاران ستاره مثل طارمی هم بیایند و بروند ، در این فوتبال دیده و کارایی لازم را نخواهند داشت چرا؟ چون از پایه و اصول فوتبال ایران غرق در باند و باند بازی است . کسی برای فوتبال دل نمی سوزاند در صورتی که فوتبال جدای از درآمدزایی وحدت ، هیجان و نشاط ایجاد میکند
  • بشار عبدالواحد IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    19 5
    مماشات با کی روش اتوبوسی بس است او را به صحرای عربستان و آفریقا دیپورت کنید تا تبعید شود
  • امید IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    16 2
    ابتدا باید یک آدم درست و حسابی که قلب سالم داره برای فدراسیون انتخاب کنیم(البته پرونده فساد مالی و مدیریتی هم نداشته باشه).دوم ساخت حداقل 3 الی 4 تیم ملی برای ایجاد رقابت و عدم ناز کردن بازیکن برای مربی و تیم.سوم حمایت ملی و مالی از تیم ها. چهارم بر گزاری لیگ داخلی منظم و مرتب. پنجم برگزاری اردوهای داخلی و خارجی . نکته ایی که از همه مهمتره فرهنگ سازی ملی و اسلامی بین بازکنان، مثل تیم مغرب .
  • علی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    14 5
    کیروش جاسوس خدمات زیادی به جیب خودش انجام داد و هر چه توانست از بیت المال حکومت برد و خورد و چپاول کرد و بازیکنان بی پارتی و پول را هم سرکوب کرد واجازه عرض اندام نداد. ولی هنور باندهای مافیا حاضر نیستند دست از او بردارند.و آخرین مورد هم با انکه حساسیت ایران را دربازی آمریکا و انگلیس می‌دانست جوری تیم را چید که اربابان انگلیسی و امریکایی اش از او راضی باشند.
  • GB ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    10 8
    همچین انتقاد می کنید که انگار دارید که انگار لیگ ژاپن و انگلیس و آمریکا و استرالیا را دارید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! هیچ کدوم از پیشکسوتان از این بازیکن ها حمایت نکردند ، نه حضوری و نه زبانی !!!!!!!!!!!!!!!!!!! حالا همه زبان درآورده اند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • DE ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      4 3
      شدیم ملت نق نقو وقتی می‌بریم میگیم دیدی گفتیم این بهترینه وقتی میبازین میگیم دیدی گفتیم بدتر از این نیست. حالا انگار باید همیشه ببریم. ربطی هم به اسکوچیچ و کی‌روش ندارن مشکل از ذات خودمونه. خودخواه و همه چیز دان.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    14 17
    خجالت بکشین نمک نشناس ها قبل جام جهانی میگفتین با اسکوچیچ سه تا باخت میدیم باشه عیب نداره تغییرش ندین دور از مرام و معرفت هست اسکو تیم برده جام جهانی. الان که تیم یک برد هم کسب کرده و تا لحظه اخر امکان صعود داشت با کیروشی دارین میجنگین که فقط سه ماه تیم دستش بوده . شما فسیل های فوتبال نشناس نمیشه ساکت بشین . اصلا شما مربیان ایرانی چه افتخاری در این ده سال مربی گریتون در سطح اسیا و جهان کسب کردین . چرا بعد اخراج اسکوچیچ هیچ کدومتون نیومدین تیم ملی رو بدست بگیرین حتی نکونان نیومد کنار کیروش وایسته با اینکه بهش گفتن بیا بعد جام جهانی تیم بدیم دستت باشه . فقط حرف حرف حرف اونم از نوع مفتش
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      7 13
      آفرین کاملا درسته و موافقم
    • مرتضی IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 3
      حرفت درست!
    • سید IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 1
      ای والله
    • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      0 1
      احسنت
  • مهران IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    10 8
    مشکل از کی روش نیست بلکه از فرهنگ فوتبال ایران است . بعضی ها یادشون نمیاد فوتبال ایران قبل از کی روش چه خط دفاعی مزخرفی داشت و چه گلهای مفتی می خورد اینکه بازیکنان ایرانی عرضه ندارند بازی تیمی انجام دهد و تعصب ندارند صاحب توپ و میدان شود تقصیر کی روش نیست.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    3 0
    با این دست فرمون فوتبال کشور به هیچ مقام بدربخوری نخواهد رسید الا اینکه بودجه عمومی رو با گشاده دستی، خرج تاریخ مصرف گذشته کنن! به جای این هزینه های بی حاصل و بعضا فسادزا، بودجه ورزش همگانی را زیاد کنید اگر طالب عدالتید. آلان هزینه یک و نیم ساعت استفاده از یه استخر کلاس متوسط حداقل 100 هزار تومنه!
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    7 1
    چرا وزیر ورزش استیضاح نشد؟
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    8 1
    اگه با کیروش برخورد بشه پس تکلیف زد و بند بخور بخور چی میشه؟؟!!!!
  • عافیت MZ ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    1 0
    بنام خدا. بعضی وقتها آدم فکر میکنه که بعضی از اعضای فدراسیون فوتبال،کی روش را آوردند که تیم ملی ما از گروه خود صعود نکند. فکر دیگه !!
  • بسیجی IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    مشکل کیروش نبود. مشکل یه سری بازیکن بی ریشه در تیم ملی بود که فقط دستورات از خارج تیم رو به داخل منتقل می کردند. تا تیم از هم بپاشه.
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      0 0
      احسنت ایشون از همشون ایرانی تر بود
  • CA ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 1
    همه تقصیرها رو نندازیم گردن کیروش . اونهایی که اسکوچیچ رو عوض کردن هم مقصرن اما مقصران اصلی داعشیهای داخلی و دشمنان اجاره‌ای آلسعود مثل علی کریمی خائن و بی‌شرف‌ها هستند که از اول اغتشاشات هدفشون دودستگی و شکاف انداختن در تیم و آبروریزی برای ایران بود. بهرحال با همه جوسازیها خدا رو شکر بدتر از این نشد.
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    اگر من بخوام در خصوص فوتبال ایران نظر بدم همیشه (نزدیک به 40 سال) این را گفته ام که تکنیک فردی بازیکنان فوتبال ایران بسیار در سطح بالایی قرار دارد، شاید بازیکنان ما از نظر تکنیک فردی با بازیکنانی مثل کشور برزیل رقابت سنگین داشته باشند ولی یادمان نرود که فوتبال یک بازی گروهی است شما هر چقدر هم که از نظر تکنیک فردی در فوتبال در سطح بالایی باشی نمی توانی به تنهایی برای تیمت کار مثبتی انجام دهی. تمام کشورهای جهان فوتبال را بعنوان یک بازی گروهی می شناسند و تفکر مربیان و تمرینات بازیکنان بر روی بازی گروهی استوار است. مثلا اکثراً بازیکنان ما در بازی نمی توانند پاس سالم به هم بدهند و اکثر پاسهای آنها با 2 و 3 متر اختلاف به بازیکن بعدی داده می شود که باعث لو رفت توپ می گردد یادمان نرود که هر پاس سالم و میلیمتری به بازیکن تیم خودی بوی یک گل به نفع تیم می دهد و هر پاس غیر سالم بوی یک گل به ضرر تیم به همراه دارد. وقتی تعداد پاس های ناسالم هر تیمی زیاد شود اون بازی از کیفیت می افتد و اکثراً با باخت همراه است پس اگر می خواهیم در جهان فوتبال حرفی برای گفتن داشته باشیم حتماً می بایست تاکتیک تیم را که تقریبا نمره صفر دارد را تقویت کنیم و به یک نمره قابل قبولی برسانیم مثل تیم کره جنوبی و ژاپن که آدم از نحوه بازی آنها لذت می برد.
  • ناشناس IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 0
    نبود کی روش سر چایش ولی اینقدر فقط کی روش کی‌روش نکنید تاج با آن قراردادهای کذایی اش چه می شود بازیکنانی مثل آزمون و حاج صفی و.. که فقط می خواستند ایران ببازد چه می شود این فدراسیون با بازیکنانش از پای بس ویران است
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    0 0
    اگر با اسکوچیچ می ماندیم و صعود نمی کردیم مشکل چندانی نبود، از مربی ارزان قیمت نباید بیش از این انتظار داشت. اما وقتی دخالت میکنید، وعده می‌دهید توقع و انتظارات مردم را بالا می برید، افت و سرخوردگی ایجاد میکنید، تغییر لازمه رشد و پایداریست. با یاس که نمی‌شود موفقیت بدست آورد.
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 2
    دشمنی بعضی ها با کیروش به خاطر عدم همراهی با اغتشاشات هست.
  • Shrr IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    لعنت بر رانت و فساد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس