واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به مواضع مداخله آمیز برخی کشورهای غربی در امور داخلی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مواضع مداخله‌آمیز کشورهای غربی در امور داخلی ایران را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه، با محکوم کردن مواضع جدید مداخله‌آمیز برخی کشورهای غربی و مسؤلان آنها در امور داخلی ایران تصریح کرد: همانگونه که «اجرای قانون» و «برقراری امنیت عمومی» وظیفه دولت‌هاست، مقابله مؤثر و بازدارنده در قبال هرگونه قانون‌شکنی، ایجاد آشوب و ترویج ناامنی در جامعه نیز از جمله مسؤلیت بدیهی و ضروری دولت‌ها از جمله دولت ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: ایران بر اساس قوانین و مقررات داخلی خود، در راستای حفاظت از حقوق مردم و امنیت و نظم عمومی و پیشگیری از وقوع جرایم اقدام و بر صلاحیت ذاتی در این زمینه تاکید و تصریح می‌کند.

«کنعانی» گفت: دولت‌هایی که در مقابل مطالبات مسالمت‌آمیز مردم کشور خود، به خشونت متوسل شده و به صورت رسمی و علنی دستور سرکوب شدید معترضان را می‌دهند، حق ندارند در خصوص اقدامات ایران در زمینه اجرای قوانین کشور و صدور احکام در مجرای کاملا قانونی به‌منظور مقابله با خشونت آشکار و حفظ نظم و امنیت عمومی کشور و مردم ایران اظهار نظر کنند.

وی ادامه داد: جای تأسف است که این دسته از کشورها که از ابتدای تحولات اخیر در ایران، با مواضع مزدورانه سیاسی و نیز با توسل آشکار و غیرآشکار به شیوه‌های مختلف مداخله‌جویانه، مرتکب نقض قوانین و مقررات بین‌المللی شده و با شعار حمایت از حقوق بشر و یا حقوق زنان، به تحریک و ترویج خشونت علیه تمامیت ملت و امنیت ملی ایران پرداختند، اینک در قامت خونخواه و نگران‌ امنیت شهروندان ایرانی سخن می‌رانند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به این که بسیاری از دولت‌های اروپایی به دلیل پیروی و همراهی با تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی رژیم آمریکا علیه ملت ایران، به‌طور مستقیم و غیرمستقیم حقوق انسانی، قانونی و حتی حق حیات شهروندان کشورمان را نقض کرده و با تحریم‌های دارویی و درمانی، موجب قتل بسیاری از شهروندان ایرانی شدند، افزود: خیانت این کشورها به مردم ایران بارها به اثبات رسیده و در جایگاهی قرار ندارند که نظام جمهوری اسلامی ایران را در زمینه حفظ حقوق مردم ایران مورد خطاب قرار دهند.

«کنعانی» افزود: ایران ضمن به رسمیت شناختن حقوق قانونی مردم در انتقاد و اعتراض مسالمت‌آمیز و التزام به رعایت حقوق شهروندان خود، تأمین امنیت عمومی مردم را از مسؤلیت‌های اصلی خود می‌داند.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان تاکید کرد: افکار عمومی مردم ایران هرگز اقدامات برخی رژیم‌های اروپایی در نقض حقوق بشر ملت ایران و بویژه زنان، جوانان و کودکان ایرانی را در زمینه‌های مختلف فراموش نخواهند کرد و آنها را در این خصوص مسئول و ملزم به پاسخگویی می‌دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    3 14
    شما اگر برجام رو به سرانجام می رساندید و به تجارت نفت به اروپا می پرداختید وضعیت اقتصادی ایران و ایرانی درست می‌شد، نه که به چین و روسیه تکیه کنید !یکی به پاکستان نفت مفت و چین هم از اعراب نفت مفت ببرد و ایران هم مثل مترسک وسط بوستان فقط نگاه کند، این. وش سیاست خارجی دولت و وزیرش و تمام دست اندرکاران سیاست خارجی از بیخ غلط فاحش بوده و هست.
    • ح IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      چرا داری مغلطه میکنی؟؟ چرا نباید با چین و روسیه روابط داشته باشیم؟؟ چرا فقط باید با ارباب های غربیت رابطه داشته باشیم؟؟ جواب بده؟؟ درضمن اسناد و مدارک مبنی بر اینکه چین نفت مفت می‌خره رو نشون بده!!
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    3 19
    راستی بابک زنجانی هم اعدام شد
    • ح IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      اگر بابک زنجانی اعدام شود نیمی از اموالش که هنوز آزاد سازی نشده برباد می‌رود!! بعد از آزاد سازی به درک واصل میشه!!
  • ح IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    9 0
    کشورهایی که پلیس شان امثال این فرد را با گلوله در همان جا سقط میکردند!!
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    7 1
    احساس می کنم با تمام وجودم قلبا از کشور های غربی چندشم میشه. هیچ وقت در عمرم این جوری نبودم
    • رضا IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 0
      خب طبیعیه وقتی کسی حامی و تامین کننده‌ی مالی اغتشاش و بمب گذاری تو کشورت بشه همین اتفاق میفته دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس