کد خبر 1444306
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
آشوب

تروریست‌های مجازی و دولت‌های غربی و رسانه‌های لندنی حامیان آن‌ها هیاهوی زیادی علیه مجازات قانونی آشوبگران راه انداختندو هشتگ «نه به اعدام» زدند، با آنکه خودشان در رسانه‌های‌شان آموزش تروریسم می‌دادند

به گزارش مشرق، اولین محارب اغتشاشات سه‌ماه گذشته اعدام شد. دلیل سروصدای هشتگ‌نویسان و برخی سلبریتی‌های وطن‌فروش بعد از اعدام محسن شکاری هم مشخص است؛ آن‌ها بیش از هر زمان دیگری اجرای قانون و احترام به مطالبه عمومی از سوی قوه قضائیه را بیخ گوش خودشان احساس می‌کنند.

همه آن‌هایی که برای شکاری استوری گذاشتند و هشتگ پراکنی کردند از تناقضاتی هم رنج می‌برند؛ عمری «نه به اعدام» و «نفی خشونت» را ترند می‌کردند، حالا برای خونخواهی شکاریِ محارب، به انتقام و اعدام تهدید می‌کنند! فضای مجازی جای بحث و نقد حقوقی نیست، که اگر بود حتی یک نفر هم نمی‌توانست از حیث حقوقی ان‌قلتی به صدور حکم اعدام برای محسن شکاری وارد کند.

قوه قضائیه با طی روند دادرسی و اجرای حکم شکاری نشان داد که در هیچ شرایطی اسیر حاشیه‌ها نمی‌شود و آنچه ملاک عمل است، مرّ قانون بدون توجه به غوغاسالاری‌هاست.

چندی پیش حکم اولیه پرونده یکی از اغتشاشگران صادر شد. براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب تهران، محسن شکاری به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مأمور تأمین امنیت حین انجام وظیفه و مسدود کردن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه به اعدام محکوم شده بود.

پس از طی مراحل قضایی، حکم اعدام شکاری پنج شنبه اجرا شد.

اعدام پس از تأیید دیوان عالی

یکی از شاهدان حاضر در صحنه حادثه ماجرای شکاری را اینگونه تشریح می‌کند: مردم خیلی ترسیده بودند. حدود ۱۵۰ ماشین در ترافیک گیر کرده بودند، هیچ ماشینی رد نمی‌شد. متهم در خیابان ایستاده بود و در حالی که قمه در دستش بود اجازه عبور از آن محل را به کسی نمی‌داد.

دادگاه انقلاب تهران بر اساس شواهد موجود علت محارب تشخیص دادن محسن شکاری را، کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مأمور حافظ امنیت حین انجام وظیفه و مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه اعلام کرده بود.

پرونده پس از فرجام‌خواهی متهم برای بررسی‌های دقیق‌تر، به دیوان عالی کشور ارسال شد. در نهایت، حکم صادره پس از بررسی در دیوان عالی کشور، مورد تأیید قرار گرفت و صبح روز ۱۷ آذرماه حکم اجرا شد.

دیوان عالی کشور این‌گونه رأی ابرامی خود را مستدل کرده است: فرجام‌خواهی وکیل محسن شکاری نسبت به رأی صادره وارد و موجه نیست، زیرا اقدامات مرتکب یعنی حضور در جمع اغتشاشگران و تلاش برای بستن خیابان و تهدید مردم با سلاح سرد و نیز درگیر شدن با برخی از نیروهای حافظ امنیت و مجروح کردن آن‌ها با سلاح سرد از مصادیق (من شهر السلاح لاخافه الناس) یعنی بزه محاربه است و دادنامه صادره از این جهت منطبق با موازین شرعی و قانونی است؛ لذا به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری تأیید و ابرام می‌شود.

قانون چه می‌گوید؟

اقدامات محسن شکاری منطبق بر تعاریف فقهی و قانونی محاربه است. حساب آن‌دسته از خودفروختگانی که بیش‌از سه ماه است با تهییج به آشوب و هرج‌ومرج از هیچ کوششی برای سلب آسایش و ضربه به مال و جان ایرانیان دریغ نکردند به‌کنار، برخی از افراد هم ناآگاهانه حکم صادره برای قمه‌کش خیابان ستارخان را غیرحقوقی دانسته‌اند.

این اظهارنظرها در حالی است که اقدامات شکاری دقیقاً و تحقیقاً منطبق بر تعریف فقهی و قانونی محاربه است و مجازاتی جز اعدام نمی‌توان برای آن درنظر داشت.

برای تحقق جرم محاربه، نیازی نیست فردی به قتل برسد. مطابق موازین فقهی، آنچه تشکیل‌دهنده محاربه است «سلاح کشیدن» و «ایجاد ترس» است؛ بر اساس همین محکمات فقهی، قانونگذار در ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی، کشته شدن را از شروط تحقق جرم محاربه ندانسته است: «محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آن‌ها است، به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد.»

توضیح بیشتر آنکه، مفهوم سلاح در این ماده به‌صورت مطلق ذکر شده و شامل هر نوع سلاحی، از قبیل سلاح گرم یا سرد، می‌شود.

نکته دیگری که از این تعریف قانونی برمی‌آید، این است که محارب صرفاً باید قصد جان و مال و ناموس مردم را داشته باشد، و نه اینکه حتماً به جان و مال و ناموس مردم هم متعرض شود. البته شکاری با حمله به مأمور حافظ امنیت، علاوه بر قصد جان، اقدام علیه جان مردم هم کرده است.

پرپیداست که با قمه‌کشی شکاری و بستن خیابان از سوی وی، عده‌ای از مردم مرعوب شده و خیابان ستارخان و پس از آن با انتشار کلیپ‌های وی در فضای مجازی، ناامنی در بین شهروندان ایرانی هم ایجاد شده است. از این‌رو، همه شرایط قانونی تحقق جرم محاربه در اقدامات شکاری موجود بوده است.

مجازات‌ها در راه است

شکاری اولین و آخرین اعدامی اغتشاشات اخیر نیست. در سه ماه گذشته، علاوه بر اینکه اموال بسیاری از شهروندان ایرانی به‌دلیل اغتشاشات صدمه دیده، روح‌وروان جامعه هم در این قضایا صدمات بعضاً جبران‌ناپذیری دیده است.

اگر بخواهیم خسارات تعطیلی و کسادی کسب‌وکارها به دلیل هرج‌ومرج آشوب‌ها را هم به این فهرست اضافه کنیم، جرائم اغتشاشگران و سالبان امنیت از جامعه و همه تهییج‌کنندگان به این اتفاقات سنگین‌تر هم خواهد شد.

علاوه بر این، در قضایای اخیر بیش از ۶۰ نفر از نیروهای حافظ امنیت به شهادت رسیده‌اند که هرکدام از آنان، قاتل، یا قاتلانی داشته‌اند. تازه، نحوه شهادت برخی از مدافعان امنیت به‌گونه‌ای بوده است که از سوی گروهی از مهاجمان شهید شده‌اند، یعنی در این موارد برای شهادت یک‌نفر، چندین نفر مستوجب مجازات اعدام خواهند بود، چراکه عمل مجموع آن‌ها باعث شهادت مدافعان امنیت شده است.

شهید آرمان علی‌وردی و شهید عجمیان این‌گونه سبعانه به شهادت رسیده‌اند. قانون قوه قضائیه را مکلف کرده است که همه مباشران این قتل‌ها را به قصاص محکوم کند.

خطر بیخ گوش سلبریتی‌ها

برخی سلبریتی‌ها و پرفالوئرهای مجازی در قضایای اخیر بازی خوردند. آن‌ها گمان نمی‌کردند که تهییج آن‌ها به آشوب با دهن‌کجی از سوی مردم مواجه خواهد شد. تصورات غلط اندر غلط آن‌ها حالا باعث شده است که دوباره برای خونخواهی شکاریِ قمه‌کش، هشتگ و استوری بزنند.

پس از رسوایی پروژه‌های کشته‌سازی، اغتشاش و اعتصاب، این دسته از سلبریتی‌ها بیش از هر زمان دیگری خطر مجازات را بیخ گوش خودشان احساس کرده‌اند.

جرم برخی از تروریست‌های رسانه‌ای و مجازی، اگر سنگین‌تر از قمه‌کش‌های کف خیابان نباشد، سبک‌تر از آن‌ها نیست. عملکرد قوه قضائیه نشان داده است که مشهور بودن و فالوئر داشتن هم به این عده مصونیت اعطا نمی‌کند و به آن‌ها این مجوز را نمی‌دهد که خودشان در سایه عافیت بنشینند و با جان و مال مردم بازی کنند.

همان‌طور که رئیس قوه قضائیه هم تصریح کرده است، حتی حرف دروغ هم مجازات خودش را دارد، چه رسد به تهییج به اغتشاش و اقدام علیه آسایش و امنیت ملی. نکته جالب دیگر اینکه تروریست‌های رسانه‌ای که خودشان در رسانه‌ها آموزش ساخت کوکتل‌مولوتف می‌دادند، حالا مدافع قمه‌کشی شکاری شده‌اند.

اقدامات قوه قضائیه در محاکمه و مجازات عاملان وقایع اخیر، منطبق بر موازین حقوقی و به‌پشتوانه خواسته به‌حق مردمی است.

سروصدای عده‌ای پس از اعدام محسن شکاری اتفاقاً نشان داد که رویه قوه قضائیه درست و منطبق بر موازین قانونی است. باید منتظر ماند و دید با محاکمه و مجازات عاملان اغتشاش، بخشی از خسارات محاربان و همدستان‌شان به ایران و ایرانیان جبران شود.

منبع: روزنامه جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 35
  • غیر قابل انتشار: 8
  • شهروند IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    81 63
    مگر امنیت کشور سوخی بردار است که یک نفر شرور باعث ترس ووحشت وقدرت نمایی وصدمه برجان ومال ونوامیس مردم بزند قانون درهیچ حکومت وکشوری اجازه تهدید وقانون شکنی نمی دهد حتی کشورهای دروغ کوی غربی اجازه عربده کشی اشرار واراذل واوباش در انظارعمومی را نمی دهد
    • سادات ایرانی IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      دمتون گرم تا ریشه کن کردن تمام این ....های حروم لقمه ادامه دهید ، ممنونیم قوه قضاییه و نیروهای امنیتی و انتظامی ایران اسلامی دستتون رو میبوسیم
    • DE ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      در تمام کشورهای هدف که امپریالیسم امریکا و شیاطین قرون وسطاییش غربی ها آماده برای کودتای مخملی و تجزیه کشوری میشوند اول باید سعی کنند حکم اعدام را ملغی کنند و از قانون اساسی و اساس آن کشور حذف کنند تا خطر جانی جانی های وابسطه و وطنفروش و جاسوس و پادوها و کفش لیسشان را تهدید نکند و نترسند. البته خود امریکا حکم اعدام را در هیچ ایالتی لغو نکرده و پلیس هرروز بدون دلیل و اجازه افراد را وسط خیابان اعدام میکند. حال اگر در کشوری به فشار غربی ها اعدام لغو شد شک نکنید که آن کشورخیلی زود دچار هرج و مرج شده و با کودتای مخملی جورج سوسیس به مَیدان آمده و اینقدر تَکرار میکنند تا حکومت ساقط شود. زیرا وقتی اعدام حذف شد دست اراذل و اوباش ذلفی آذوفی آدلفی...برای کشتن مردم و پلیس باز میشود و بهر حال بعد از کودتای مخملی و سقوط دولتها و آمدن رژیم کودتای رنگی این جنایتکاران را از زندان سردست و با رقص و دانس هورا آزاد میکنند و عزیز میدارند و با هم میخورند. مردم را از خطرات حذف اعدام آگاه سازید مطلب اینقدرپیچیده و مهم است که روی سخن خداوند متعال در این مورد مستقیم با نخبگان وخردمندان جامعه است. يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ كُتِبَ عَلَيۡكُمُ ٱلۡقِصَاصُ فِي ٱلۡقَتۡلَىۖ ٱلۡحُرُّ بِٱلۡحُرِّ وَٱلۡعَبۡدُ بِٱلۡعَبۡدِ وَٱلۡأُنثَىٰ بِٱلۡأُنثَىٰۚ فَمَنۡ عُفِيَ لَهُۥ مِنۡ أَخِيهِ شَيۡءٞ فَٱتِّبَاعُۢ بِٱلۡمَعۡرُوفِ وَأَدَآءٌ إِلَيۡهِ بِإِحۡسَٰنٖۗ ذَٰلِكَ تَخۡفِيفٞ مِّن رَّبِّكُمۡ وَرَحۡمَةٞۗ فَمَنِ ٱعۡتَدَىٰ بَعۡدَ ذَٰلِكَ فَلَهُۥ عَذَابٌ أَلِيمٞ 178 وَلَكُمۡ فِي ٱلۡقِصَاصِ حَيَوٰةٞ يَـٰٓأُوْلِي ٱلۡأَلۡبَٰبِ لَعَلَّكُمۡ تَتَّقُونَ 179
    • IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      اگر الان با عربستان روابط خوب و برادرانه ای داشتیم می تونستیم بدیم اونا با شمشیر گردن بزنند صدای هیچکی هم توی دنیا در نمی آمد
    • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      8 1
      هیاهو کنندگان اطلاح طلب بطور هدفمند دارند حمایتشان از اغتشاشگران را نشان میدهند. آقای حجاریان و آقای عباس عبدی و آقایان اصلاح طلب، دست از ایجاد تنفر و خشونت طلبی منجر به کشتار مردم بیگناه بردارید و اینقدر با حمایت از اغتشاشات زندگی ها را خراب نکنید - کشتن مردم بیگناه با آتش افروزی های شما بس است - دست از کشتار مردم بیگناه توسط عواملتان بردارید - مردم خوب میدانند که عوامل وابسته به شما مسئول این خشونتها هستند و دستور حمایت از این کشتارها را از اربابان غربی و بن سلمان دریافت کرده اید. گناه شهید " مولوی عبدالواحد ریگی" چه بود؟ فقط چون موافق نظام و رهبری بود؟ اطلاح طلبان اگر مجازات اعدام عاملان ترور شهید " مولوی عبدالواحد ریگی" بیگناه را اعلام کنند آنوقت ثابت کرده اند که مسئول این ترورها نیستند.
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      6 0
      مردم ایران دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شده که گول نمی خوره. شگرد اصلی آمریکا این کاره : گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه . جوانان ما هم باید به این نگرش برسند.
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    35 29
    بذارید اینقدر هیاهو کنن تا جونشون درآد! قوه قضاییه هم هیچ توجهی به این هیاهو نباید داشته باشه.این چند ماه سکوت کردیم گفتیم قوه قضاییه به حساب این حرومیا میرسه وگرنه اگه قرار باشه قوه قضاییه با این بی شرفا مماشات کنه خودمون اقدام میکنیم و طومار زندگی این حرومیا رو میپیچیم
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      8 0
      دقیقا.
    • Ali IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      1 0
      آلمان نازی و روباه پیر + مکرون قورباغه، دقیقا ایران رو کم کم دارن میکشن گوشه ی رینگ .حالا کی رو به جون ایران بیاندازند الله اعلم
    • IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      این هیاهو ها توسط اصلاح طلبان طرفدار اغتشاشات و خشونتها است.
  • هادی IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    34 18
    جمهوری اسلامی دقیقا همون کاری رو بکنه که آمریکا انجام میده. قمه کش و عربده کش و همون وسط خیابون بکشه خیال خودشم راحت کنه. باقی ارازل رو هم حبس ۳۰ ساله بده.
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      10 0
      قصاص نباید هرگز برداشته بشه قصاص ضامن باعث اتفاق نیفتادن خیلی از قتل هاست.
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    16 11
    ای کاش این اعدام ها برای فاسدان هم بود، ای کاش... یا اباصالح المهدی، آقا جان کجا هستی
    • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      سلام برآقایمان مهدی صاحب الزمان ولی فکر کنم جنایتکاران در پیشگاه آقا باید پاسخگو باشند
    • حجت IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      2 0
      استاد، خودتی. بی خود اسم امام زو نیار
    • عبدالله مومن IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      12 0
      بر منافق هزار چهره پوشک لیس شیطان بزرگ و اسقاطیل و آل وحوش ملعون هم لعنت
  • US ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    37 20
    به اين مزخرفات گوش نكنيد و مجازات هاى سنگين و اعدام را در حق يك يك اين اغتشاگران آدم كش هر چه زودتر اعمال داريد.اين احمق ها همان هائى هستند كه ميگفتند كشتن پليس و بسيجى عين اخلاق است و نكشتن آنها بى اخلاقى است.مردم شريف ايران خواهان رفتار شديد انقلابى با اين توطئه گران و مدافع اغتشاشگران ميباشند.هر چه زودتر اين اغتشاشگران و قاتلان پليس و بسيجى بيگناه را إعدام كنيد تا مرهمى بر دلهاى داغديده مادران و مردم ايران باشد.ًو از هياهو و جار و جنجال رسانه هاى مزد بگير و مزخرفات ليبرالهاى تهى مغز نهراسيد.مردم انقلابى ايران پشت سر شما استوار ايستاده است.
    • شهرام55 IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      4 7
      نمیدونم چرا احساس میکنم همه کامنتها رو یه نفر نوشته حداقل کامنت مخالف ها رو هم بزار
  • US ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    25 17
    به اين مزخرفات گوش نكنيد و مجازات هاى سنگين و اعدام را در حق يك يك اين اغتشاگران آدم كش هر چه زودتر اعمال داريد.اين احمق ها همان هائى هستند كه ميگفتند كشتن پليس و بسيجى عين اخلاق است و نكشتن آنها بى اخلاقى است.مردم شريف ايران خواهان رفتار شديد انقلابى با اين توطئه گران و مدافع اغتشاشگران ميباشند.هر چه زودتر اين اغتشاشگران و قاتلان پليس و بسيجى بيگناه را إعدام كنيد تا مرهمى بر دلهاى داغديده مادران و مردم ايران باشد.ًو از هياهو و جار و جنجال رسانه هاى مزد بگير و مزخرفات ليبرالهاى تهى مغز نهراسيد.مردم انقلابى ايران پشت سر شما استوار ايستاده است.
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    36 31
    همچنان منتظر اعدام مابقی تروریست های وطنی هستیم
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    33 21
    اصلاح طلبان از جون خودشون می ترسند افتادند به دریوزه گیری نه به اعدام در کثافت خونه های افکار پلیدشان برای رسیدن به هدف باید اسلحه کشید خشونت وفحش وحرف های رکیک ومامور کشی وچادرکشی وروسری سوزاندن به آتش کشیدن وتخریب اموال عمومی ترویج می شود ودراعتراض اغتشاشگرانه شان قتل وجنایت وآدمکشی وآدم سوزی وووووعین اخلاق بی اخلاقشان است وعلنا به رهبر انقلاب اهانت می کنند وبرای او ابن ملجم می طلبند شمابگویید بااین اصلاح طلبان بی شرف بی دین ومحارب با دین خدا چگونه باید برخورد کرد؟ آیا این ها مستحق مجازات نیستند
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      7 1
      اصلاحطلب یعنی همون اسراییل و آمریکا.یعنی همون کوموله تجزیه طلب یعنی فرانسه و انگلیس خبیث
  • US ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    23 14
    اگر از هیاهوی تروریست سازان و پروران بترسید مملکت به باد فنا خواهد رفت ،آنها از گرفتاری عوامل و دست پرورده های خود در عذاب هستند، خب ناراحتی آنها طبیعی است،
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    15 6
    فرصت هیاهو را جمهوری اسلامی ، با دادگاه‌هی کردن، به این جانی‌ها و حیوانات داده است والا در دنیا با به محض قمه‌گیری و ایجاد راه‌بندان و نظایر آن، توسط پلیس کشته می‌شود.
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    23 17
    در وحله اول سلبریتیهای حام اغتشگران به دادگاه احضار و محاکمه و متناسب با جرمشان مجازات و خسارات وارده را برای انها فاکتور و از دارایی شان جبران کنند
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    16 63
    مشرق کثافت ما که انتظار نداریم انشاالله روزی این سایت رو به مجازات برسانیم
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      15 0
      غلط نخور
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      7 0
      باش تا صبح دولتت بدمد، میدم((۸۰میلیون سال دیگه))خخخ
    • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      8 0
      کثافت اصلاح طلب داعشی است
    • IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      خداوند منافق جماعت را هدايت نخواهد کرد و قعر جهنم ماوای آنها خواهد بود
    • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      8 0
      از آلبانی هستین؟
  • جواد IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    11 25
    بخشش عواقبش بهتر بود
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      10 0
      انشالله قسمت شما و عزیزانت شد ببخش
    • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      حتما تو هم بکی از ارازل واوباشی که میگی بخشش بهتر بود
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    18 7
    لعنت به تروریست ها
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    13 25
    اونی که این مقاله رو نوشتی اگر بچه خودتم بود این نطور از اعدامش استقبال میکردی؟
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      6 0
      انشاالله یکی از این اوباهاش قسمت تو عزیز ترین کسانت بشه تا خفه خون بگیری
    • آیدین IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      اگه بچه خودمون هم قمه کش و قاتل بار بیاد قبل از هر قانونی خودمون باید باهاش برخورد کنیم خوشمون بیاد یا نه تاثیری در اجرای قانون نداره
    • رضا IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      6 0
      یکی از این اشوب گرای مجازی که مثل زالو خون مردم رو مکیدن درست و حسابی مجازات بشه، حسابه کار بقیه دستشون میاد، تا نباشد چوب تر فرمان نیارد...
    • ایرانی IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      2 0
      بچه را پدر مادرش تربیت می‌کنه لابد شما همچین فرزند ی دارید که ازش دفاع میکنید تو راه بندی که ایشان باعث شد هیچ مشکلی پیش نیومد وهمه خوش و خرم بودند ؟
    • کوچولو IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      چرا شیپور را از دهانه گشادش میزنی؟ اگر یکی از بستگان نزدیک شما توسط اغتشاشگران و قمه کشها سلاخی میشد باز هم از این زامبیها حمایت میکردید؟
    • هموطن GB ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      12 0
      یعنی از این پاسخ احمقانه تر وجود ندارد. ابله، چه ربطی دارد آخه این موضوع به احساسات نویسنده؟ اینجا در مورد امنیت ملی یک کشور حرف می‌زنیم. اینجا قصاص یک قاتل نیست، یک جاسوس ممکنه ۴ تا برگ کاغذ بدزدد ولی امنیت یک کشور را به خطر می‌اندازد.
    • یحیی IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      4 0
      اگه طرف رو خوار مادر خودت قمه میکشید و به خودت و ماشین و و زن و بچه ات آسیب میزد باز همینجور طرفداری میکردی از این جونورا
    • IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      تویی که از قمه کشا حمایت میکنی اگه بچه خودت هم گیرشون بیفته اینجوری حمایت میکنی
    • ح IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      یعنی چی؟؟ اگر اون کسی که با قمه افتاده بود به جونش بچه خودت بود چی؟؟ بازم میگفتی نه به اعدام؟؟
  • ح ن م IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    15 6
    با سلام،همه آنها را اعدام کنید.
    • محمد قزل IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      تو خفه شو بی همه چیز منافق آلبانی نشین
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      با سلام، متشکریم از اجازه تون.
  • GB ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    21 10
    قوه قضاییه مردم باهاتن ربات ها رو بیخیال مردم همونی هستن که از بعد شهادت دردناک آرمان علی وردی ،شهید عجمیان سرهنگ حسین یوسفی فهمیدن با چه جونور های طرف هستن فقط کلیپ شهید یوسفی رو ببینید این بعد اونی هست که گفتن اونای که آرمان رو زدن از خودشون بودن کار ما نیست بحدی این کلیپ دردناکه شاید خیلی هاتون اولش رو ببینید ردش کنید من که تا یک هفته حالم خراب بود از مظلومیت این شهید و غرق خشم از اون وحوش پس باید با جدیت با اینا برخورد بشه این مطالبه مردمه ما به خیلی چیزا معترضیم اما قاتل و شکنجه گر از ایرانی اصیل بر نمی یاد.
    • محمد IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 7
      آره مردم شمایید پول نزول بانک های اسلامی رو خوردین هار شدین
    • ح IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      نه مردم شمایید که جیره خور ای سعودی!!
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    4 2
    به امید که رسد روزی و در سایه عدل گرگ گوید ندریم و بره گوید بچریم
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    8 0
    مرگ بر اغتشاشگر اینترنشنال ابو عره
  • ایرانی IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    حرفی نیست حکومت عدل علی
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    تمام معاندین بدانند با همین قانون همه تون اعدام خواهید شد
  • کاربرجدید IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    9 0
    اعدام کنید پیاده نظام دشمن را . فقط از خدا بترسید . نه از جامعه بین الملل
  • ضد ظلم IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    فقط و فقط با مردم باش
  • صلوات IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 1
    دمتون گرم ‌ . کاش کاش کاش با مفسدین اقتصادی و مسئولینی ک در پوشش اسلام خون مردم رو بجوش آوردن همینجور اقتدار داشتیم
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 5
    تا کی اینقدر خشونت
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    5 0
    آخر خط مزدوران، بروند به جهنم.
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    10 0
    اعدام نه،سگ کش بشن
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    2 0
    در دهه 60 هم این هیاهو ها را میکردند ولی قاطعیت قضاییه همه را خفه کرد از داخلی وخارجی
  • سعید IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    1 0
    از بین برندگان دو نعمت سلامتی و امنیت در هر جامعه ای حتما با شدیدترین مجازات ها روبرو خواند شد .
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    3 0
    ترحم بر پلنگ تیز دندان ستم کاری بود بر گوسفن ان
  • منصف IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    از سلبریتیهای دهن گشاد که سهم زیادی در اشوب و شهادت نیروهای حافظ امنیت داشتند نگذرید گویندگان و مجریان مزدور سعودی اینترنشنال فعلاً در دسترس نیستند ولی میشود از این سلبریتیهای بی ریشه که داخل کشور هستند انتقام این خونها را گرفت.
  • DE ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    سلبریتی های اشوبکر طرفدار داعشی های لات رو چند روزی بندازین تو سلول عربده کش ها و لات ها تا بفهمن خشونت و ارعاب یعنی چی!. ایندسته که مالیات نمیدن هیچ جاده صاف کن اشرار و داعشی ها شدن تا امنیت رو از مردم سلب کنن. خدا لعنت شون کنه.
  • محمد بختیاری IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    اگر چند نفر اغتشاشگر همان روز اول اعدام میشد حالا این ارازل خود فروخته باعث وحشت مردم بدبخت نمی شدند توجه به اراجیف دشمن باعث نظم در کشور نمی شود باید شدیداً برخورد قهری صورت گیرد همه از اقتصاد ناراضی هستند تورم بالاست ولی باید توجه ای به دشمن نکرد ودولت تمام تلاش خود را برای این اقتصاد انجام دهد
  • احمد سروری IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 2
    من باقانون واجرای ان هیچ مشکلی ندارم ولی با اجرا نشدن وتبعیض کاملا مخالفم ای کاش مسئولین متخلف دزدهای بیت المال رانت خواران و مفسدان اقتصادی هم همچین حکمی را میگرفتن
  • ایرانی🇮🇷 IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    2 0
    قوه قضائیه با قدرت وظایف محوله رو انجام بده، یک ملت چشم و نگاه به احکام جاریه دارند تا بساط آشوب و اغتشاش و تروریست در سطح جامعه جمع شود. به حساب سلبریدی ها و در ادامه اختلاسگرها و رانت خوارهای اصلاحطلب هم برسید قاطعانه. خون ۶۰ شهید امنیت مبادا هدر رود. مرگ بر آشوبگر و تروریست.
  • حسین IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 1
    گفتی قوه قضائیه به مر قانون عمل کرده و اعدامش کرده ، سوالی که پیش میاد قوه قضائیه چرا در مورد بابک زنجانی و ... به مر قانون عمل نمیکنه
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    1 0
    قمه کش اصلاحات اعدام شده .خانواده اعدامی باید اصلاحات رامواخذه کنند بالاخره مامور اصلاح طلبان بوده
  • هانا IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    3 0
    تروریست ها را اعدام کنید واز جنجال اصلاح طلبان نترسید .
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    1 0
    هیاهوی اصلاح طلبان را با اعدامشان خفه کنید این جانیان آدمکش را این زیرآبی روها
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 3
    این قدر حقیر و پست هستید از ترس قطع جیره فقط کامنت های آماده شده باز نشر میشه...واقعا از حیوان هم حقیرترید.انسانیت برند گرانبهایی است به هر کس نمی دهند....در وصف سایت شما باید گفت شهر دروغین حیوانات رذیل
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    1 0
    جنایتکاران را اعدام واربابانشان را نیز به پای محاکمه بکشید .نگذارید جنجال سیاسی برای تطهیر یک جانی خیابانی راه بیندازند . وقانون را باب میل خود خط خطی کنند .
  • نه به اعدام دیگه خز شده IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    1 0
    طرف سلاح کشیده مامور و بترسونه کاری نکرده راه بندان خیابانی واسه حنابندان اصلاحات راه انداخته بود کاری نکرده که یک داعشی اصلاح طلب در ستارخان یک قمه داشته نیتش باعملش یکی نبوده یه دیوونه روانی بوده از دارالمجانین اصلاحات ولش کردند وسط خیابان ستارخان تا نقل ونبات به سر مردم بپاشه
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    این وحشی های داعشی مسبوق به سابقه هستند لاشخورها سیاسی که همه رو گول می زنند . خاک برسر هراحمقی که از اصلاح طلبان خائن دروغگو حمایت کنه هاشمی بااون همه سیاست گول شیخ اصلاحات را خورد
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    اصلاح طلبان افرادی مادی گرا وبی آبرو
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    باید ازشرکت اینستاگرام هم بابت این همه تولید خشونت برعلیه امنیت ملی کشور شکایت کرد . قرار نیست امنیت کشور با تولیددروغ و تهییج به آدم‌کشی ومسلح شدن برای تخریب وقتل به مخاطه بیفتد
  • IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    جای خانواده و دوستان شهید محسن شکاری بودم قضات دخیل در این پرونده را می کشتم
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    مرگ بر سلبیریتی های خائن و وطن فروش.
  • CA ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    تک تک کسانی که در این اغتشاشات دست داشته اند را پیدا میکنیم
  • IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    ترانه علیدوستی هم باید بازداشت شود علنا به آشوب و جنایت تشویق کرده است.
  • FR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 1
    چی شد این قدر دست پاچه حکم صادر شد؟ محاربه برای اون مفاسد اقتصادی نیست؟؟؟ اونا که حتی اسمشونو ب ز و… زدین مبادا آبروشون بره!!!
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    1 0
    از قوه قضائیه بشدت متشکرم.
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    با جدیت باید برخوردهای قانونی انجام شود و اصلا شانتاژ نشد
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    اگر جرم و جنایت بدون مجازات باقی بماند باعث هرج و مرج خواهد شد. و اما پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله اگر در فتح مکه همه را بخشید لیکن از مجازات سلبریتی ها یعنی کسانی که از شعر و هنر خود علیه اسلام و مسلمین استفاده میکردند نگذشت. قوه قضاییه اگر یقه هنرمندان مجرم را رها کند، به درستی و هوشمندانه عمل نکرده است.
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 1
    انصافا انصاف رعایت نشد و خداوند جای حق نشسته
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    3 1
    قابل پیش بینی بود دشمن روباه صفت این بار خودرا به مظلومیت زده تا در فرصت مناسب دوباره جنایاتش را شروع کند .اتفاقا این از جاهایی است که نظام باید خیلی قرص ومحکم بر حقانیت وقضاوت صحیح خود بایستد .هر کس هم چه سلبریتی چه سیاستندار چه هر قشر دیگری که از این اوباش حمایت کرد باید از یک سری خدمات اجتماعی محروم شود تا یاد بگیرد با امنیت کشور شوخی نکند متاسفانه اقتصادمان بدست اصلاح طلبان نابود شد و فرهنگمان هم بوسیله سلبریتی ها به فساد کشیده شد حالا قصد تخریب امنیتمان را دارند که عاشورا عبرتی بزرگ برای ما شد تا نگذاریم یزیدیان دوباره حکمت کنند
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    یه احمقی بود که چوب حماقت خودش را خورد
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    آنهایی که به اعدام یک جانی هشتگ می زنند چرا به ترور و جنایاتی که در کف خیابانها اتفاق می افتد هشتک نمی زنند
  • علی افصحی IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    آفرین بر قوه قضائیه با اعدام یک «شکاری»! خط و نشان دقیقی کشید بر «شکاری»!ها که سروصدایشان بلند است. اعدام درست و قانونی است که سروصدا بر می انگیزاند. همه دشمنان و مزدورانشان دقیق می دانند مجازات محاربه و افساد فی الارض اعدام بوده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز با شجاعت پای اعدام همه «شکاری»ها خواهد ایستاد. نظام قضائی جمهوری اسلامی ایران عزیز بر اساس وحدت رویه یا قوانین عرفی نیست بلکه بر اساس قوانین مدون است از جمله محسنات قوانین مدون این است که با مصادیق جرم و مجازات، عادلانه و یکسان برخورد می شود و موردی پیش نمی آید که بعد از سی سال مثلا گفته شود طرف بی گناه بوده چنان که در آمریکا و انگلیس خبیث بارها اتفاق افتاده است. قاون گذار ن از آن جایی که مسئله خون امری جدی و حساس بوده مجازات اعدام را دو مرحله ای کرده ابتدا قاضی مربوطه حکم را می دهد و در مرحله بعد این حکم در مرجع عالی تر یعنی شعب دیوان عالی کشور بررسی شده ،،تنفیذ و یا مورد ایراد قرار می گیرد. جیغ و داد دشمنان و به خیال خود هجوم مجازی و خبری آن ها برای این است که با اعدام جنایت کاری به نام شکاری ، دیگر مزدوران در خواهند یافت که هشتک نه به اعدام ویا تمسک دشمنان به حقوق بشر و امثال آن فایده ای نداشته و نخواهد داشت. ایجاد رعب و وحشت در جامعه ایمانی و حمله با سلاح چه گرم و چه سرد به مردم و مأمور انتظامی و امنیتی طبق قاون و شرع اسلام که در قانون مجازات اسلامی به آن تصریح شده اعدام است. دست قضات صادر کننده حکم را به گرمی فشرده و عرض می کنیم انتخاب اولین اعدام ، بسیار دقیق و آموزنده بود. خدا یارتان.
  • ایرانی با غیرت IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    2 0
    توصیه به مسئوولین محترم : با توجه به اینکه آمریکا و اروپا رسما از این جنایتکاران پشتیبانی کردند درخواست میشود پس از اعدام هر کدام از این اراذل و اوباش اجاره ائی جسد پلید اینها را به سفارت سوئیس حافظ منافع آمریکا در ایران یا یکی از سفارت خانه های فرانسه و انگلیس و المان تحویل دهید تا در کشور خودشان دفن کنند. اگر هم قبول نکردند با پرواز هلی کوپتر بر فراز سفارت سوئیس حافظ منافع امریکا در ایران جسد را به داخل سفارتشان بیاندازید. اگر باز هم مقاومت کردند جسد پلید ان جنایتکار را درست دم در سفارت سوئیس یا انگلیس چال کنید تا مردم از رویش رد شوند.
  • سما IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    آقای قوه قضاییه لطفا درابتدا کله گنده ها رو مجازات و اعدام کنید تا مردم کمتر بسوزند و جریحه دار بشن. مثلا قبل از شکازی ، قبادلو رو اعدام میکردید. یا مفسدین اقتصادی بزرگ رو علنا اعدام کنید. یا سلبریتی های ملعون رو بشدت مجازات و خوار کنید با مالیاتهای بی نهایت . تا احساس برشکستگی کنند و لال بشن. دراینصورت عدالت رو رعایت کرده اید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس