1

برخی وکلای به‌اصطلاح حقوق بشری شبهاتی را مطرح کردند از جمله این ادعای عجیب با این عنوان کسانی که دست به سلاح بردند، هدفشان ترساندن مأموران امنیتی و انتظامی بود!

سرویس سیاست مشرق- انتشار خبر اعدام محسن شکاری یکی از لیدرهای اصلی اغتشاشات با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده است، روز پنجشنبه مرکز اطلاع‌رسانی قوه قضائیه اعلام کرد که محسن شکاری، اغتشاشگری که سوم مهرماه ۱۴۰۱ امسال، خیابان ستارخان تهران را بست و یکی از مأمورین حافظ امنیت را با قمه مجروح کرد، اعدام شد.

با آغاز آشوب‌ها و با رمز عملیاتی ژینا تعداد قابل‌توجهی از اراذل‌واوباش با استفاده از انواع سلاح‌های گرم و سرد علاوه بر کشتن مردم بی‌گناه نزدیک به ۶۰ نفر از مدافعان امنیت و نیروهای پلیس را نیز به شهادت رسانده‌اند. این دسته از تروریست‌های محلی با دو روش به آشوب‌ها پیوند خورده‌اند؛ برخی تحت تأثیر تبلیغات سنگین جنگ ترکیبی وارد شبکه اغتشاش شده‌اند و دسته دوم به‌صورت رسمی به استخدام سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه درآمده‌اند، هرچند که نتیجه اقدامات هردو دسته باهم یکسان بوده است.

محسن شکاری جوان ۲۳ ساله تهرانی نیز در دسته اول از تروریست‌های محلی طبقه‌بندی‌شده که تحت تأثر جنگ هیبریدی در شبکه اغتشاشات گیمری عضویت یافته و خیلی سریع از یک بازیگر ساده به یک قاتل حرفه‌ای خیابان‌گرد تغییر شخصیت داده است.

معدوم محسن شکاری بانام گذاری سلاح سرد خود به اسم دانته به خیابان آمده بود. دانته نام شخصیتی تخیلی و شیطانی است که پدرش اهریمن و مادرش انسان است! این نمادسازی عجیب نشان از انگیزه‌های قابل‌تأمل این تروریست خیابانی برای آشوب سازی و کشتار دارد.

بررسی حقوقی حکم محاربه «شیطان» خیابان ستارخان/ محسن شکاری چرا اعدام شد؟

بررسی حقوقی حکم محاربه «شیطان» خیابان ستارخان/ محسن شکاری چرا اعدام شد؟

هرچند که اعدام شکاری به‌عنوان یکی از عوامل مخل امنیت عمومی مورد استقبال مردم قرارگرفته است، برخی معاندین و نیز گروهک‌های اصلاح‌طلب سعی کردند با ایجاد ابهام حقوقی از این شیطان خیابانی یک فرشته معصوم بسازند، هدف از این اقدام آن است که با ایجاد یک فشار مصنوعی درروند اقدامات قاطعانه قوه قضائیه اخلال ایجاد شود.

ساعتی پس از انتشار خبر اعدام شرور خیابان ستارخان؛ عمادالدین باقی از اعضای باند معدوم مهدی هاشمی با انتشار یک توییت عملیات علیه قوه قضائیه را کلید زده و در یک توییت قابل‌تأمل نوشت:

جرم محسن شکاری برفرض احراز، طبق ماده ۶۱۴ قانون مجازات اسلامی اصلاحی بیست‌وسه اردیبهشت سال ۱۳۹۹ حبس بود نه اعدام! باقی از گشاده‌دستی در صدور احکام محاربه انتقاد کرده و مدعی شده بود که چه‌بسا این حکم باعقل و شرع هم مغایرت دارد.

بررسی حقوقی حکم محاربه «شیطان» خیابان ستارخان/ محسن شکاری چرا اعدام شد؟

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب که فاقد صلاحیت حقوقی است، باهدف گرفتن ماهی از آب گل‌آلود اغتشاشات وارد گود شده و در یادداشتی می‌نویسد:

به‌رغم توصیه مکرر خیرخواهان که مبادا از طریق اعدام قصد مواجهه با اعتراضات را داشته باشید، معلوم شد که توصیه‌ها کارگر نیفتاد و شد آنچه شد. اکنون باید منتظر ماند و دید آثار کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت این نحوه مواجهه با اعتراضات چیست؟ شاید پاسخ داده شود که هدف از این اعدام، ارسال پیامی نبوده، بلکه اجرای قانون بوده است. ولی طبیعی است که این پاسخ پذیرفتنی نیست، زیرا هیچ حکم اعدامی با روال طبیعی به این سرعت به نتیجه منتهی نمی‌شود، در کوتاه‌ترین زمان‌ها نیز حداقل ماه‌ها طول خواهد کشید. چگونه ممکن است که مطابق گزارش خبرگزاری دادگستری، دادگاه در ۲۹ آبان برگزار شود و حکم نهایی در ۱۷ آذر اجرا شود؟

طرح شبهات درباره حکم تروریست خیابان ستارخان در حالی مطرح‌شده است که توضیحات دیوان عالی کشور درباره مسیر دادگاه و انشاء حکم به‌تمامی این دست ادعاها پاسخ روشن داده است. در بخشی از این توضیحات آمده است:

پس از برگزاری جلسات دادگاه این متهم، ۲۹ آبان ماه و بر اساس مستندات متقن پرونده و اظهارات شهود حاضر در صحنه، حکم بدوی این پرونده صادر می‌شود که بر اساس آن محسن شکاری فرزند مسعود به اتهام محاربه به مجازات اعدام محکوم می‌گردد. دادگاه انقلاب تهران بر اساس شواهد موجود علت محارب تشخیص دادن محسن شکاری را، کشیدن سلاح به‌قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مأمور حافظ امنیت حین انجام‌وظیفه و مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه اعلام کرده بود. در این مرحله پرونده پس از فرجام‌خواهی متهم برای بررسی‌های دقیق‌تر، به دیوان عالی کشور ارسال گردید در نهایت، حکم صادره پس از بررسی در دیوان عالی کشور، مورد تأیید قرار گرفت و صبح امروز، ۱۷ آذرماه حکم اجرا شد.

دیوان عالی کشور در پاسخ به فرجام‌خواهی حکم اولیه صادرشده که توسط وکیل متهم محسن شکاری به این مرجع قضایی ارجاع شده بود اعلام کرده است:

فرجام‌خواهی وکیل محکوم‌علیه محسن شکاری نسبت به رأی صادره وارد و موجه نیست زیرا اقدامات مرتکب یعنی حضور در جمع اغتشاشگران و تلاش برای بستن خیابان و تهدید مردم با سلاح سرد و نیز درگیر شدن با برخی از نیروهای حافظ امنیت و مجروح کردن آن‌ها با سلاح سرد از مصادیق (من شهر السلاح لاخافه الناس) یعنی بزه محاربه است و دادنامه صادره ازاین‌جهت منطبق با موازین شرعی و قانونی است، لذا به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری تأیید و ابرام می‌شود.

در حالی که دیوان عالی به‌روشنی دلیل اجرای حکم اعدام محسن شکاری را توضیح داده است، برخی وکلای به‌اصطلاح حقوق بشری شبهات دیگر را مطرح کردند از جمله این ادعای عجیب با این عنوان کسانی که دست به سلاح بردند، هدفشان ترساندن مأموران امنیتی و انتظامی بود و اتفاقاً به دنبال ایجاد قوت قلب و تشجیع مردم بودند! بنابراین شرایط جرم محاربه محقق نشده است و چنین احکامی محل اشکال است. این ادعای عجیب به معنای آن است که تروریست‌های پراکنده در خیابان با انواع سلاح سرد و گرم حامی مردم بوده و این پلیس است که باعث سلب آسایش جامعه شده است، این جملات مضحک و آنارشیستی عمق سیاسی بودن انتقاد به حکم اعدام معدوم شکاری را به‌خوبی نمایش می‌دهد.

بررسی حقوقی حکم محاربه «شیطان» خیابان ستارخان/ محسن شکاری چرا اعدام شد؟

انتقاد بر شکل و محتوای این حکم عادلانه در سه دسته از سوی برخی حقوق‌دانان مطرح‌شده است «اشکال در اصل صدور حکم و تسریع در اجرای آن» ، «تشکیک در مصادیق محاربه» و «اهم و اقل در اجرای حکم محاربه» جالب توجه آنکه در هر سه این موارد از تشکیک ایرادات حقوقی و شرعی به حکم وارد نبوده بلکه با مقیاس سیاسی با آن برخورد شده است.

محمد محسن فرحزادی حقوق دادن در پاسخ به تشکیک سیاسی در حکم تروریست خیابان ستارخان از سوی برخی وکلای به‌اصطلاح حقوق بشری می‌نویسد:

اگر کلاس جزای اختصاصی سه شرکت کرده باشید، میدانید که جرم محاربه مقید به نتیجه است و نه مقید به انگیزه که هدف در آن شرط باشد و اگر جزای عمومی دو لیسانس را سرسری پاس نکرده باشید میدانید که ماده ۱۴۴ قانون مجازات اسلامی علم به وقوع نتیجه را هم عرض قصد نتیجه دانسته و مشخص است کسی که قمه می‌کشد می‌داند که مردم حاضر در صحنه هم می‌ترسند، پس نتیجه حاصل می‌شود.

بررسی حقوقی حکم محاربه «شیطان» خیابان ستارخان/ محسن شکاری چرا اعدام شد؟

درباره اجرای حکم شرور خیابان ستارخان چند نکته قابل توجه است:

۱-جرائم روی‌داده از سوی متهم در دسته جرم عمدی طبقه‌بندی می‌شود، جرائم عمدی آن دسته از جرایمی است که مرتکب با اختیار و اراده خود آن را انجام داده است.

۲- متهم در هنگام اقدام به جرم، رکن روانی داشته و با اراده شخصی و انگیزه متمایل به هدف شده است.

۳-متهم علاوه بر انگیزه به ماهیت عمل نیز آگاهی کامل داشته و به مسئولیت کیفری خود واقف بوده است.

۴-در مورد جرائم عمدی همواره لازم نیست که بین قصد متهم و نتایج واقفه تطابق وجود داشته باشد، از این‌رو صرف این ادعا که فردی در محل ارتکاب جرم کشته نشده است؛ مصداق محاربه را طبق ۱۱۰ قانون مجازات اسلامی از او سلب نمی‌کند.

۵-محاربه و افساد فی‌الارض جزو جرائم و گناهانی است که دارای مجازات خاص و معین شرعی بوده و ازاین‌جهت، در حوزه حدود (مجازات‌هایی که کمیت و کیفیت آنها در شرع مشخص شده است) جای می‌گیرد. مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می‌نویسد: محاربه باخدا دارای معنای وسیعی است که بر مخالفت با هر حکم از احکام الهی صدق می‌کند؛ اما اضافه شدن رسول (ص) به خداوند، دلالت دارد که منظور از محاربه، مخالفت با اموری است که وجود حضرتش در آن دخالت داشته است. پس تقریباً مشخص می‌شود که منظور، به هدر دادن و باطل کردن اثر امور مورد ولایت و حکومت پیامبر (ص) است، همچون اخلال در امنیت عمومی که توسط پیامبر (ص) در حیطه حکومتش ایجادشده است. [۱]

۶- امام راحل و بسیاری از فقها اراده افساد فی الأرض را جزء ماهیت محارب قرار داده‌اند. لذا نمی‌توان بین محارب و مفسد فی الأرض تفکیکی قائل شد تا نسبت عموم من وجه گردد. اخافه‌ای که قصد و غرض فاعلش ترساندن مردم و ایجاد فساد درروی زمین باشد؛ یعنی قصد دارد با این کارها گردن‌کلفتی کرده، بر مردم ناحیه‌ای سیطره پیدا کند. این نوع ترساندن سبب تحقق عنوان محارب و ترتب حد بر آن می‌گردد.

۷- بیان عموم مفسران است که موضوع حدود اربعه را مطلق محارب گرفته‌اند، نه محارب به شرط این که مفسد فی الأرض باشد. اگر محارب مشروط، موضوع باشد، معنایش این است که دو نوع محارب داریم: محارب مفسد و محارب غیر مفسد، محارب مفسد موضوع حدود اربعه است، پس بین این دو عنوان تفکیکی قائل نشده‌اند. [۲]

۸- هرچند فقها تعریف محارب را به سلاح مقید کرده‌اند، لیکن قوام و حقیقت محاربه به این است که قصدش ترساندن مردم و ایجاد فساد باشد و کاری از او سرزند که این نتیجه را به دنبال داشته باشد. در تحقق این معنا، فرقی بین چاقو و سنگ و چوب نیست. نمی‌توان گفت: اگر اخافه و افساد با آهن و چاقو باشد، محارب است وگرنه محارب نیست. [۳]

۹- امام راحل (قدس سره) در تحریرالوسیله در تعریف محارب فرموده است: «محارب کسی است که برای ترساندن مردم سلاح برهنه کند یا بردارد». آیا مقصود از مردم، جمعیت و گروه است به گونه‌ای که اگر قصدش ترساندن یک نفر باشد محارب صدق نکند یا بر اخافه یک نفر هم عنوان محارب صادق است؟ در تعبیر اکثر فقها قید «الناس» مضافٌ الیه «اخافة» است، ولی در بعضی از کلمات «اخافه» را بدون مضافٌ الیه آورده‌اند؛ که در این صورت با ترساندن یک نفر نیز محاربه محقق می‌گردد. ولی بنا بر تقیید إخافه به «الناس» نیز می‌توان گفت: ترساندن یک نفر در صدق عنوان کافی است؛ زیرا اگر فردی انسانی را بی جهت آزار دهد در تعبیر فارسی می گویند: فلانی مردم آزار است. مردم آزاری مقید به آزار دادن گروه و جمعیت نیست؛ به آزار یک نفر نیز صدق دارد. إخافة الناس نیز به ترساندن یک نفر صادق است.

تفاوت قداره کشی چون محسن شکاری در ایران اروپا و آمریکا این نیست که قانون مجازات اسلامی اعدام دارد و در اروپا اعدام لغو شده است، بلکه در آنجا پلیس درجا با شلیک گلوله مجرم را می‌کشد و اینجا دادگاه برگزارشده و تشریفات حکم به صورت کامل اجرا می‌گردد. این تفاوت در شیوه حکمرانی علاوه بر نشان دادن عدالت نظام اسلامی؛ انصاف آن را نیز به رخ دشمن کشیده است.

قانون قوه قضائیه را مکلف کرده است که همه عوامل و مباشرین جنایت‌های خیابانی را به قصاص محکوم کند. شکاری اولین و آخرین اعدامی اغتشاشات اخیر نیست. این احکام نه تنها پشتیبانی شرعی دارد؛ بلکه عموم مردم نیز از آن استقبال کرده و آن را نشانه‌ای از وظیفه حاکمیت در ایجاد امنیت ارزیابی می‌کنند.


[۱] فراهیدی، خلیل بن احمد؛ کتاب العین، ‌ قم، هجرت، ‌۱۴۱۰ ق، چاپ دوم، ج ۳، ص ۲۱۳ و ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، بیروت، دار صادر، ۱۴۱۴ ق، ‌ چاپ سوم، ج ۱، ص ۳۰۲.

[۲] راغب اصفهانی، حسین بن محمد؛ المفردات فی غریب القرآن، تحقیق صفوان عدنان داودی، ‌ دمشق بیروت، دارالعلم الدارالشامیة، ۱۴۱۲ ق، ‌ چاپ اول، ص ۲۲۵.

[۳] مکارم شیرازی، ناصر و همکاران؛ تفسیر نمونه، تهران، دارالکتب الإسلامیة، ۱۳۷۴ ش، چاپ اول، ج ۴، ص ۳۶۰.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 229
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 124
  • حسین IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    49 27
    واقعا متاسفم
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      24 25
      دومی هم امروز تو مشهد ادامه شد همونی که دوتا بسیجی شهید کرد چهار نفر زخمی فکر کردید با این سر صداها حکما اجرا نمیشه کور خوندید حالا برو برا این عوضی جنایت کار هم هشتک بزن
    • تک سوار DE ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      31 19
      تاسف اوره با افرادی هم وطن باشی که خون قداره کش و اراذل و اوباش براش از خون شهید دانشمند بالاتر باشه. متاسفم.
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      18 21
      خاک بر سرت امیدوارم خداوند تو را با این اراذل و اوباش سفاک محشور فرماید
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      24 21
      به امید اعدام شیخ بنفش انگلیسی و دار و دسته اش
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      19 24
      پماد سوختگی میخوای منافق بی شرف
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      58 47
      این جوان قمه اش سمت مردم نبود. اگر قصد زور گیری داشت همان نارمک میکرد. در تصور خودش مانند لوطی های قدیم از مردم دفاع میکند. بسیجی را هم موقعی زد که به سمتش رفته بود نه اینکه مانند ضاربان علی وردی یا عجمیان دنبالش کند. مسئولان توجه داشته باشند اینها که سریالی اعدام میشوند همان جوانانی هستند که اگر کشور مورد هجوم بیگانگان واقع شود اولین نفراتی هستند که دفاع خواهند کرد.
    • . IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      6 5
      برای خودت متاسف باش آفرین
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      14 34
      ۱۱:۳۶ - " اینها که سریالی اعدام میشوند همان جوانانی هستند که اگر کشور مورد هجوم بیگانگان واقع شود اولین نفراتی هستند که دفاع خواهند کرد. " تا حالا چرت و پرتی ازین مضحک تر و مضخرف تر ندیده بودم الابرکت الله
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      5 13
      از اینکه یک شیطان صفت از قبیله‌تون کم شد، بایدم متاسف باشی!
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      7 22
      واقعا خوشششششششششششحالم قوه قضاییه دمت گرم
    • DE ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      4 7
      متاسف باش ولی برای خودت
    • DE ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      3 10
      درود بر قوه قضاییه
    • DE ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      3 10
      حکمش اعدام بود حقشه
    • DE ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 3
      منم برای تو متاسفم
    • DE ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 20
      چرت وپرت میگی نادان
    • DE ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 28
      چرت وپرت تو میگی نادان که امثال این را مردم میدونی
    • DE ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 2
      ۱۳:۵۰ چرت وپرت را تو میگی
    • DE ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 2
      باش تا صبح دولتت بدمد
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      2 3
      جالبه ما ایرانی ها بدون تخصص تو هر چیزی ابراز نظر میکنیم که دودش بااابراز نظرهای غیر مسئولانه سلبریتی ها تو چشم همه مان رفت ولی باز هم دست برنمیداریم و هنوز که هنوزه تحت تاثیر فضای مجازی قرار میگیریم. الان همه یک پا واسه خودشون درس دین و حقوق خوندند. همه یک دور خارج فقه محاربه گذراندن و و اومدن واسه خودشون اظهار نظر درباره اعدام افراد میکنند. عجیبه واقعا
    • CA ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 3
      برو خونه تون متاسف باش
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 2
      2نفرروکشتن دونفرشون هم اعدام شدن و4نفرهمزخمی کرده بودند ایران هرگزمرکزخرابانمیشه
  • حسین IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    61 41
    واقعا متاسفم که از کشته شدن جوان این کشور خوشحال شده و از آن حمایت می کنید.
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      52 30
      اون موقع مامور بسیجی شهید میکردید هلهله میکردید تاسفی در کار نبود؟!
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      27 14
      جناب ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱ قبول کنید که اعدام شکاری بسیار شتاب زده و عجولانه بود. مرحوم شکاری اگر می خواست با دانته کسی را بکشد الان مامور مجروح نداشتیم و مامور شهید مدافع امنیت داشتیم. برای سایر کسانی که ماموران امنیتی را شهید کردند نظری ندارم چون این کار قوه قضاییه است. اما دفاع از کار اشتباه خودش خطابی دیگری است
    • ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      16 16
      چرا فقط برای مجرم متاسف هستید ؟ مگر قربانیان و مهمتر از همه امنیت کشور مهم نیست ؟ باید به اغتشاشگران گفت اگر ضربتی زدی باید اماده نوش جان کردن ضربات متقابل باشید
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      8 24
      خاک بر سرت کنم چقدر حقیری خدا تو را با همین اراذل و اوباش سفاک محشور کند
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      7 16
      همین الان فرصت پیدا کنی، چند جوان مملکت را بخاطر مسلمان بودن می‌کشی!!
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      5 29
      ۱۱:۳۶ اها برای کسانی که مامور شهید کردن نظری نداری کار قوه قضاییه هست وما اعدام محسن شکاری صاحب نظری میشی ؟! یحتمل اعدام کردن یا نکردش باید کار شما میبود نه کار قوه قضاییه نفاق و درویی تا کجا؟!
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 2
      انگل جامعه نه جوان کشور
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      3 2
      9:38 هرچند که در امور قضایی تخصص ندارم ولی این آقا خیابان را بسته، ایجاد رعب و وحشت نموده ،از سلاح سرد استفاده و جرح نیز ایجاد کرده است و حتی طبق اعترافات خودش از قبل با دوستش برنامه ریزی کرده بودند که مامور را بزنند و دوستش با موتور بیاید و او را فراری دهد پس این حرفی که میگویید چون مامور سمت او رفت سبب شد که از قمه اش استفاده کند کاملا حرف اشتباهی است.
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      3 4
      9:38 هرچند که در امور قضایی تخصص ندارم ولی این آقا خیابان را بسته، ایجاد رعب و وحشت نموده ،از سلاح سرد استفاده و جرح نیز ایجاد کرده است و حتی طبق اعترافات خودش از قبل با دوستش برنامه ریزی کرده بودند که مامور را بزنند و دوستش با موتور بیاید و او را فراری دهد پس این حرفی که میگویید چون مامور سمت او رفت سبب شد که از قمه اش استفاده کند کاملا حرف اشتباهی است.
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      2 5
      مرحوم! شکاری راه رو برای قتل‌های وحشیانه نیروهای حافظ امنیت باز کرد، این محارب رو باید قبل از بروز این رفتارهای وحشیانه اعدام میکردن
    • DE ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 2
      ۱۲:۳۹ اره نظری ندارید؟!!!!!
    • DE ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 2
      از اجرای قانون حمایت میکنیم
    • DE ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 2
      ۱۲:۳۹ اره نظری ندارید؟!!!!!
    • DE ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 2
      کاش پدرتو میکشت ببینم بازم نظرت اینه
    • DE ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 2
      اگه یه چاقو به خودت میزد بازم میگفتی جوانه و کاری نداشته باشید؟
    • DE ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 1
      این جوان مادرتو اگر میکشت همینو میگفتی؟
    • DE ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 1
      خب آدم نمیکشت الان اعدام نمیشد
    • DE ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      2 1
      قاتل و محارب بوده و جوان و پیر بودن تاثیری در اجرای حکم ندارد
    • DE ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 1
      خلافکار جوان و پیر ندارد
    • DE ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 1
      این جوان مجرم بوده
    • DE ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 1
      از اجرای قانون و نه کشته شدن
    • CA ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 3
      اون جوانی که ازش حمایت میکنی یک جانی بود
    • CA ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 1
      بروووووووو
    • CA ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 3
      جوان بود و شورشی. از مرگ شخص اون در حالت طبیعی خوشحال نمیشیم ولی وقتی امنییت جامعه رو تهدید کنه نفس او یا هرکسی باشه را میبریم. تعارف با هیچکس هم نداریم
    • CA ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 1
      نفهم بفهم اغتشاشگر بودن به پیر و جوان بودن ربطی نداره
    • CA ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 2
      اینو بفهم که این جوان شورشی بود
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    27 33
    مماشات نکنید
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      12 6
      شیطان شمایی قتل رو توجیه میکنید
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 3
      اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان و مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون آگاهی بخشی برای جوانان ؛ مهمترین اولویت است.
    • DE ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 1
      ۰۸:۱۲ اره مماشات نکنید
    • DE ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 1
      ۰۸:۱۲ اره مماشات نکنید
    • DE ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 1
      ۰۸:۱۲ اره مماشات نکنید
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    23 18
    اگر امروز با جوسازی و یا بی اعتنایی و یا ساده اندیشی بر عدالت و قضاوت شمشیر و دشنه بکشید. شاید امروز بگذرد اما فردا های دیگر بی عدالتی، گریبان خودتان را سخت خواهد گرفت و بی دفاع، مجروح و مقتول خواهید شد. من خود قربانی چند قمه کش، هستم.
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 1
      دقیقا برخی ساده طور دارن همان موضع گیری عجولانه و غیرمسئولانه درباره گشت ارشاد موقع مهسا رو تکرار مبکنن. نکنید بابا. عبرت بگیرید.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    18 22
    به جرم ایحاد ناامنی،تشویش اذهان عمومی..... اعدام کنید
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    38 4
    حالا که دست بکار حقوقی شدی بیزحمت حبس 3 ساله تروریست مسلح رییس شورای شهر تهران ( حجاریان ) را هم یک بررسی حقوقی بفرما رفع تناقض کن
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      13 9
      شهردار همسر کشتون یادتون رفته اصلاحطلب منافق؟!
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      6 7
      عناصر اطلاعاتی جبهه اصلاحات هیچگاه حاضر نیستند که پرونده اقای حجاریان بررسی جدی شود چون همین عناصر برای بحران سازی واهداف دیگر در جریان ترور به نحو بسیار پیچیده ای دست داشته اند . اقای دکتر ربیعی با اسم اطلاعاتی " برادر عباد " در جریان کامل این مسئله قرار دارد . این ترور از ان شاهکار هایی است که به احتمال قوی " ضارب " و " مضروب " نیز بازیچه بوده اند . قابل توجه است که همین طیف اطلاعاتی در یکی از مقاطع حساس سیاسی جامعه ایران قصد داشتند سید محمد خاتمی را هم به قتل برسانند .
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    30 5
    رئیس سابق دیوان عالی کشور و دادستان سابق کل کشور، گفت: همه افرادی که حکم محارب دارند، حکم اعدام ندارند؛ ممکن است کسی محارب باشد اما حکم اعدام به او تعلق نگیرد؛ اگر محارب کسی را بکشد، بله حکم اعدام دارد اما اگر فقط تهدید کند و بترساند، اگرچه حکم محارب هم داشته باشد، حکم اعدام ندارد.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    49 9
    مشکل اینجاست که اعدام او از منظر سیاسی بود نه حقوقی!
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      3 1
      لطفا کمتر حرف بزنید تا عاقلانه تر سخن بگید.
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    37 10
    خداوکیلی خودت این خزعبلاتی که نوشتی رو باور داری؟
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    39 10
    اصلا شیطان بزرگ اول محسن شکاری هست بعد آمریکا در تاریخ نوشته شده این محسن شکاری بود که شیطان را گول زد . خدا همتون را هدایت کنه
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      8 21
      آقا، یارو آدم کشته ها. حواست کجاست؟؟
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      4 7
      ان شاءالله قیامت با محسن شکاری محشور بشی تا بفهمی که نباید ازش دفاع میکردی
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    29 22
    اون فقط بيست و سه سال داشت
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      6 5
      چطوره یه مسلسل پر بدهند به دستش تا درست بکشه؟ نظرتون چیه؟ موافقی؟
    • کیانی IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      8 4
      قاتل قاتل است چه ۲۳ ساله باشد چه ۴۰ ساله همان موقع که به اسلحه به مردم حمله می کرد باید به فکر نتیجه اش باشه
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 1
      وحوش داعش به بچه های کم سن و سال یاد میدادند چطور سر آدم ببرند. چونکه 23 سال داشت از خطای بزرگی که کرده مبرا میشود؟ چطوری فکر میکنید؟
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    31 17
    این بنده خدا هیچ مشکلی نداشت والکی اعدام شد فقط ترغیب به اعتراض بقیه میکرد نهایتش چند سال حبس
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    32 12
    اگر اعدام هم میکنید محاربی که قتل انجام داده اعدام کنید... عقل هم خوب چیزی است!!!
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      3 5
      اعدام با قصاص فرق دارد حکم قتل قصاص است که اولیای دم انجام میدهند و این متفاوت از اعدام است .
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    13 1
    این رفتارهای مسئولان قضایی
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    30 18
    اینجور که از اخبار برداشت میشود حکم این مرحوم اعدام نبود خدا رحمتش کند
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      3 6
      خیر حکمش اعدام بود مراقب باشیم می خواهند با عدم اجرای احکام بازدارنده، اغتشاش و کشتار مردم و پلیس ادامه پیدا کند.
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 4
      کدوم اخبار؟ خبر اینتر آشغال سعودی یا خبر افرادی که علم کافی به پرونده و دادگاه و حکم رو ندارن؟
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    7 1
    با تفسیر حاضر
  • حجت IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    11 46
    این حروم لقمه هارو اعدام کنین تا خزعبلات به هم نبافند
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    14 7
    البته که باید با ارازل برخورد بشه
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      3 5
      شما اول ارذل را درست بنویس
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      13 4
      یعنی سال57هم مردم ارازل بودن؟
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      4 2
      موافق اعدام اراذلم
  • ح ر IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    12 25
    والله اگر از همان روز اول اغتشاشات چند نفر چاقوکش و زورگیروووو را سریعا محاکمه و اعدام می شد الان وضع اینطور خراب نمی شد.
  • هموطن IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    28 1
    سلام علیکم ، کاش جرم خفت گیرها و زورگیرها هم محاربه محسوب شود و اعدام شوند .
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    12 21
    ناز شست قوه قضائیه در برخورد با اراذل و اوباش خیابانی که می خواهند امنیت مردم را خدشه دار کنند اگر قوه قضائیه به اقتدار عمل نکنه و امنیت مردم و خانواده آنها که ساکنان این سرزمین هستند حفظ نشود همه ما از قوه قضائیه شکایت می کنیم یک پازلی را دشمن طراحی کرده که بی شرف های خیابانی از یک سو با اغتشاش زندگی مردم را فلج کنند و از سوی دیگر با تضعیف قوه قضائیه مانع از اعمال قانون شوند ولی کور خواندند. قانون برای همه باید اجرا شود این اراذل و اوباشی که ترس و دلهره برای مردم به ارمغان آوردند باید به سزای عملشان برسند و ما هم مدافع قوه قضائیه هستیم
  • شهرام IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    11 14
    دومی هم در مشهد اعدام شد و در نتیجه آن اغتشاشگران خاموش شدند
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      5 2
      موضوع این بنده خدا در مشهد با مرحوم شکاری کاملا متفاوته و اعتراضات هم ربطی به خطای چند نفر ندارد
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      5 2
      اون بنده خدا در مشهد داشت همه رو می کشت. به قول خودش برادرکشی میکرد.
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    19 6
    اسلام بروایت تاریخ
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      5 7
      در طول تاریخ اسلام ابولهب زاده هایی مثل تو بودن که مخالف اسلام باشن الان ته جهنم هستن دست پای بیخود نزن
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      3 1
      واقعا دوره درخشانی از اسلام رو شاهدیم که حکومت تحت تاثیر جوسازی های یک عده معاند یا جاهل قرار نمیگیرد. البته امید داریم در تمامی عرصه ها به این روند ادامه دهند.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    11 26
    به قانون عمل کنید ملت از شما حمایت میکنند. محکم باشید
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      18 10
      واقعا فکر کردی مردم مثل شما فکر میکنن؟خب چرا رفراندوم نمیزارین؟
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 1
      هر موقع امریکا و اسراییل برای بقای حکومت خودشون رفراندوم گذاشتن ما هم میزاریم خیلی ناراحتی میتونی چاقو دست بگیرز بیای بیرون نتیجش رو هم ببینی تک تک شما ارازل محاکمه میشید این ننه من غریبم بازیا براتون فایده نداره
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 1
      زرنزن رفراندم بذاریم اینجامیدان گلادیاتورهای فاجعه بشه الدنگ
  • Ali DE ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    10 17
    ستون پنجم وظیفه اش تحریف حقایق و ماله کشی برای غرب است.اینها موریانه های نظام شما هستند. اینها همه پازل همان جنگی ترکیبی و در خدمتی وطن فروشان فعالیت میکنند.
  • mehdi IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 2
    اعدام کردین....
  • محمد IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    11 1
    بی ربط
  • عطار IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    2 3
    عمادالدین باقی همون ملیجک منتظری نیست؟؟؟؟
  • کوروش کبیر IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    9 6
    ادامه دهید مردم از شما آرامش و امنیت می خواهند
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      7 7
      منظورت از امنیت همون حفظ نظام؟
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 2
      امنیت و آرامش ؟
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    2 1
    خداوند همه‌ی کسانی که مخالف اعدام قمه کش ها هستند رو به گرفتار قمه ی همین قمه کش ها کند بلکه هدایت شوند. کشیدن سلاح سرد و گرم و استفاده از آن حکم محارب دارد و در تمام جهان حکمش اعدام است.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    6 5
    روحشان شاد
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    5 1
    با این تفسیر که نویسنده یا نویسندگان این مقاله نوشتند، هر نوع نقد و انتقادی هم می تواند به عنوان محاربه و افساد در الارض تعبیر شود.
  • علوی IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    2 8
    بعنوان یک وکیل دادگستری عرض میکنم ! مباحث حقوقی خاصیت نظریه پردازی از هر سوی را دارد ‌.کشاندن مباحث حقوقی به سطح افکار عمومی اون هم بدون داشتن تخصص که قضاوت و انتخاب رایی از آرا حقوقی را داشته باشند اشتباه محض است و رفتاری در ادامه زیست سلبریتی ها ست که مخاطب همزات پنداری میکند.خب حالا طراح این مباحثه عمومی کیست ؟ شاید ظاهرا یکی دو وکیل نوکیسه در انتظار اقامت کانادا اما نه اشتباه نکنید ! پروتکل دانشوران صهیون برنامه عمل صهیونیسم جهانی می‌گوید:::ابتدا شعارهای آزادی و برابری و عدالت که مفاهیم متناقض هم هستند را مطرح کنید سپس کار را به -وکلا و حقوق دانان - آنها بسپارید! آنها برای پول می‌توانند با سفسطه و آسمان و ریسمان بهم بافتن هر امری باطلی را ثابت کنند(نقل به مضمون ) حالا افتادن در وادی مباحث کار خطایی ست # اقدام لازم ؟ اعمال مدیریت از سوی آقای اژه ای :بخشنامه اجرای سیاست واحد کیفری - اولویت اجرای احکام مانند رهنورد و سپس قتل های جمعی و سپس اجرای احکام محاربه # یک بخشنامه یک برنامه صهیونیسم جهانی را خنثی می‌کند ###
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 1
      سو استفاده میکنن از کلمات حقوقی. و گرنه این فرد مستحق ده بار اعدام بوده
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 3
    مملکت را درگیر این بررسی وزیر سوال بردن اقدامات تامین امنیت جامعه کنید.ومدام چالش ایجاد کنید.و.....
  • روجا IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    2 5
    وکلای باصطلاح حقوق بشری در واقع وکیل شیطان و ابلیس و اهریمن هستند و در دنیای واقع از قاتل و جانی و دزد و تروریست پول می گیرند و در بیگناهی آنها استدلال می کنند در حالی که در قلب سیاه شان هم اعتقاد کامل به مجرم بودم موکل شان دارند ‌ مامور شیطانند و معذور....
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    2 5
    وقتی دنیا و ثروت ورفاه  حاکم می شود کسانی که خود را مجتهد و عالم دینی می دانند مانند مقتدایی ایازی رحمت واصلاح طلبان مزدور و...در مورد شهدا و کسانی که در راه دفاع از دین و کشور مردم خود را فدا می کنند چون شهادت ناجوانمردانه و داعش گونه عجمیان علیوردی و....سکوت کرده حتی يک تسلیت هم نمی گویند ولی برای اوباش و قمه کش و راه بند آسیب زننده به مردم و ماموران همچون محسن شکاری تمام قد به میدان می آیند کلی آیه و حدیث و فتوا برای تبرئه آنها رديف می کنند
  • مهدی IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 2
    برای قوت قلب نیروهای نظامی الان باید اقای برهانی رو اعدام کنن
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    2 3
    باقی و عبدی و... که برای محاربین مفسد و قمه کش های قاتل مرثیه سرایی میکنند چرا برای پرپر شدن و شکنجه و شهادت حدود 200 شهروند بی گناه و مدافعان امنیت رگ غیرتشان به جوش نیامد و لال شده بودند ؟!چرا این مدعیان اصلاحات وقتی ناجوانمردانه اشرار مست چادر از سر بانوان میکشیدند و مسجد اتش میزدند و حرفهای رکیک بر در و دیوار مینوشتند و شعار تجزیه طلبی و بی ناموسی میدادند و مامورین انتظامی را زنده زنده اتش میزدند لال بودند و حرف نمیزدند و بیانیه نمی دادند و اشکال و اعتراض نمیکردند؟؟
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 2
    قمه کشی و چاقو کشی محاربه محسوب می شود اما آیا یکنفر با یکبار اقدام به این عمل هم محارب محسوب میشود یا باید تکرار جرم نیز داشته باشد تا محارب حساب شود ؟. آیا شکاری اولین بارش بود یا قبلا هم سابقه داشته است.این مورد رو لطفا مشخص کنید
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    5 2
    با منطق شما حکم سعید عسکر - ضارب سعید حجاریان- چیست؟
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      2 1
      سعید عسگر بعد با رفتارش در فتنه ۸۸ ثابت کرد که اجیر شده خود حجاریان واصلاح طلبان بوده
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    4 3
    حضرت امام رضوان الله تعالی فرمودند بکشید ما را ملت ما بیدارتر میشود
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      2 13
      خاک بر سرت خلط مبحث نکن
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 3
    اونی که میگه برای محاربه تکرار لازمه نخیر محاربه ممکنه همون بار اول منجر به اتفاقاتی غیر قابل جبران بشه و یا زمینه ی اتفاقات بعدی رو فراهم کنه. پس نمیشه هر کسی رو به دلیل اینکه اولین بارشه ولش کنیم چون در این صورت حتی ممکنه دشمن دهها نفر رو که اولین بارشه رو اجیر کنه و اتفاقات را پشت سر هم به دست اونا بوجود بیاره و بعد بگه اولین بارشونه در حالی که کارها متوالی بوده و منجر به آشوب و جنایات بسیار شده
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 3
    به مامور امنیت با قمه حمله کرده و ۱۳ بخیه بریده و کجای دنیا کسی به پلیس و مردم حمله کند به او شلیک نمی‌کنند . ما به کسانی که قضاوت کردند چون با شاهد و ادله و جزییات پرونده آگاه بودند اعتماد داریم و درس عبرتی شود برای کسانی که به روی مردم سلاح میکشند و حمله میکنند در این پرونده ها پشیمانی شخص از انجام کارش نیز اهمیت دارد شاید اصلا از کار خود پشیمان نبوده و سعی در اصلاح نداشته است.
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 1
    اعدام این فرد عقلانی بود ولی کلمه شیطان کهآوردید اصلا خوب نیست مجازات جرمش را کشید خدا او را ببخشد
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 4
      احمق مجازات این اراذل و اوباش خلود در جهنم است
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 1
      موافق عقلانی بودن اعدام شکاری ام
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 1
      خدا او را نبخشد چون اون ترس و دلهره و رعبی که در دل مردم انداخت هنوز نرفته
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 1
      یک عده جاهل ازدو طرف دائم مبخواهند آتش رابیشتر کنند این فرد قتل عمد نکرد ولی چون امنیت جامعه تهدید شده است حکم اعدام عادلانه وعقلانی است برخی بیخردها جوری حرف میزنند که انگار جانی بالفطره بود
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 2
      یک عده جاهل ازدو طرف دائم مبخواهند آتش رابیشتر کنند این فرد قتل عمد نکرد ولی چون امنیت جامعه تهدید شده است حکم اعدام عادلانه وعقلانی است برخی بیخردها جوری حرف میزنند که انگار جانی بالفطره بود
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 0
    توی اتوبان اعدام نشد؟
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    4 1
    چرا ضارب سعید حجاریان اعدام نشد؟
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    2 1
    چرا ضارب سعید حجاریان اعدام نشد؟
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      1 1
      ضارب حجاریان در فریب و دام شبکه اطلاعاتی و امنیتی جریان اصلاح طلب قرار گرفت و به نقشه و تحریک و با اسلحه و موتور اهدایی خود انان حجاریان را زد . تمام مدارک و اسناد موجود است . مسئله دیگر این که کار او گرچه اشتباه و خطا بود لکن اولا پرونده او شاکی نداشت و ثانیا مصداق ارعاب و محاربه و خروج بر نظام اسلامی نیست .اگر پرونده حجاریان بخواهد به روز رسانی و بررسی مجدد شود بسم الله پای خود اصحاب فتنه و عناصر اطلاعاتی انان در میان است .36988
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    5 1
    چرا ضارب سعید حجاریان اعدام نشد؟
  • نادر IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    8 3
    حالا یه جوانی جو گیر شده بود اشتباه کرده از جیبش چاقو دراورده و حین درگیری یه خراشی ب مامور وارد کرده این کار کجا محاربه با خدا است ؟؟؟ با واژه ها لطفا بازی نکنید حکم قصاص برای کسی است ک قتلی انجام داده
  • صادقی IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    5 6
    ما که تو بطن جامعه هستیم میبینیم که مردم از این اعدام ناراحت نیستن
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 1
      دقیقا
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      2 2
      دقیقا کجای بطن جامعه هستی؟!
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      2 0
      از کدوم مردم حرف میزنی؟
    • DE ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      2 1
      پس معلومه که تو جامعه نیستی
    • DE ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 2
      دقیقا
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 0
      ازبطن ضدفاجعه ها
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      درود
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    13 3
    یه آدم بی گناه رو اعدام کردین بهش انگ شیطان هم می زنید؟
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    11 9
    دین اسلام همینه. قتل و کشتار دیگه محال ممکن نماز بخونم
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      4 3
      از اولم نبودی فیلم بازی نکن
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      5 6
      این قوم را با اسلام واقعی اشتباه نگیر اسلام با اینها کاملا فاصله دارد اخرت خودت را خراب نکن
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 5
      پماد سوختگی لازمی
    • حامد IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 1
      مگه بلدی نماز چیه؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    10 0
    خب اسید پاش اصفهان چرا نمیگیرد؟
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 2
      گرفتنش
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    3 3
    این آقای برهانی که مثلا استاد دانشگاه تهران هم هست چی میگه؟ مناظره ش رو ببینید متوجه میشوید قصد واقعی این خبیث چیست.
  • محمد IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    8 3
    اعدام محسن شکاری درست نبود می‌توانستید حبسش کنید
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 0
      این آقا طبق اعتراف خودش با دوستش برای این کار برنامه ریزی کرده بودند و این موضوع جوزدگی را رد میکند .امنیت عمومی جامعه اولی به همه چیز است
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    6 3
    حکمش اعدام نبود.... این جوگیرشده بوده تحت تاثیر مواد ورسانه ها.... #بی کسی
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    7 3
    حکمش اعدام نبود.... این جوگیرشده بوده تحت تاثیر مواد ورسانه ها.... #بی کسی
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    2 0
    گردن محسن شکاری بود.
  • هیچی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    6 5
    خفه میشی مشرق
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      4 5
      تو خفه شو
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 0
      ۱۱:۳۱
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    5 3
    شاید بسیجی بهش گیر داد.چرا یکطرفه قاضی میرید
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 4
    تکلیف باقی و عبدی که از اول مشخص بود، اما این محسن برهانی اساسی خود را به نماد دوم بی سوادی در دانشکده حقوق دانشگاه تهران بدل کرد ... نماد اول بی سوادی کاذب زشت کلام بود
  • DE ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    8 1
    بسم الله الرحمن الرحیم این حکم قویا قویا قویا یک جنایت و حکمی سیاسی و بینشی کم عمق بر اساس النصر بالرعب میباشد.
  • ارش IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 3
    قیافه این اوباش اعدامی هست معلوم نیست چند نفر کشته هست رابطه داشته هست با سفیر انگلیس و المان و فرانسه اونا سردسته اوباش هستند اقا اینا رو بیرون کنید ما با اروپا چه نیاز داریم فته دست اروپا هست .چهار تا اوباش قمه کش بودند وگرنه بقیه که دمشون جمع کردن الان هم خبرب نیست
  • مهسا IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 5
    از خدا از ته قلب و از عمق وجود میخوتم هر کسی ک از این اراذل دفاع میکنه و حامی شونه ان شاالله امثال محسن شکاری به پستشون بخوره بببنیم اون موقع هم دفاع می کنن از این جانورتی قصی القلب
  • هموطن IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 1
    آدرس "بانیان آشوب" را باید در ستاد اصلاحات جستجو کرد. مردانی پیر که جوانانه به دنبال براندازی نظام اسلامی هستند و سنگر گرفته در پشت جهل عده‌ای فریب‌خورده؛ یک روز فتنه 88 را علم می‌کنند، یک روز پروژه شوم سیاه‌نمایی علیه نظام اسلامی را کلید می‌زنند، روز دیگر آدرس خیابان را به مردم می‌دهند، دست به تحریم انتخابات می‌زنند و مزوّرانه در اتاقک‌های هدایت عملیات؛ تقلا می‌کنند تا اغتشاشات لکه‌ای را به سمت ایجاد "فتنه اقتصادی"‌ سوق بدهند.
  • کریم IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    3 3
    قابل توجه اونایی که از رو نوک دماغشون نظر میدن و میگن کشی رو نکشته و ... این اقا با ترغیب مردم به اغتشاش و وحشی گردی و لیدر بازی در اوردنش دستش به خون همه شهدا و حتی همون اغتشاشگرایی که ب تحریک ابن اقا بیرون اومدن و ب درک واصل شدن و میشم با اعدام الوده س بعد می گین کاری نکرده کسی رو نکشته اگر از همون اول هر کسی ک قمه و‌چاقو دستش می گرفت اعدام می کردن الان اینقدر وحشی نمی شدن اعدددامممم حققهههه همونطور که اگر یکی از همین اراذل بوه تون و یا عزیزانتون رو بکشه خودتون قصاص می کنید و به وقتش از سر سوزنی نمی گذرین الانم همینه
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    3 4
    آقا، یارو آدم کشته ها. حواست کجاست؟؟
  • ژيان IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    3 3
    تمامي اغتشاشگران را بايد طبق دستور قرآن كريم كه مي فرمايد: همه پيروان شيطان (ازجمله افسادطلبان) را بكشيد و بدانيد كه مكر و حيله شيطان بسيار ضعيف است را به عنوان محارب بكشند و اعدامشان كنند. من مي بوسم دست آن كساني كه اين شيطان لعنتي را اعدام كردند. خدا لعنت كند تمامي اغتشاشگران و حاميان آنها را.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    3 4
    ضارب حجاریان یه نفر رو زد و وحشت عمومی ایجاد نکرد. ایجاد وحشت عمومی حکم محارب میگیره و اعدام میشه. اما ضارب حجاریان عملش بر علیه یک نفر بود و به عموم مردم کاری نداشت.حکم مربوطه رو گرفت . تازه بعدا مشخص شد نوچه ی خود اصلاحاتی ها بوده و بعدها هم در ستاد موسوی مسئولیت داشت
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 1
      دقیقا
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    3 2
    پس مدیونید اگر از فردا هر کس با قمه قدرت نمایی کرد بهش حکم محاربه و اعدام ندید.
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    9 1
    اگر بحق کشتید که هیچ اگر به ناحق خونی را ریختید خدا بی جواب نخواهد گذاشت به خدا که نمیتوانید ظلم کنید
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    5 2
    اگر به قانون اساسی احترام بگذارید و اجازه انتقاد و اعتراض ازاد را به خودتان بدهید کار به اینجا نمیکشید
  • ایرانی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 11
    به درک حقش بود
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 3
    ازنظر من که ماه ها و سال ها زحمت کشیده تا یه گوشی یا طلا بخرم بعد یکی با قمه و چاقو بیاد از من بگیرتش حکمش اعدامه ولی کسی که از بیرون داره نگاه میکنه و فیلم میگیره نه ملاک باید قانون باشه چه خوب چه بد چه پنجاه ساله باشه چه بیست ساله
  • مظلوم فاتح IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 3
    اینهمه خسارت ملی و قتل و آشوب بدست این عوامل به بهانه اعتراض عده ای صورت گرفته . قانون این کشور زیر پا گذاشته شده ، حکم محکم حجاب زیر پا گذاشته شده ، در حین ماموریت رسمی و قانونی سلاح به روی پلیس کشیده شده و مطابق قانون رسیدگی شده باز عده ای از بی عفتی و تخریب و عقده گشایی سیر نشده اند؟ عجب کینه شتری دارند از این مملکت و رهبری . عده ای به تحریک دشمن و بی توحه به دلایل و عوامل نارضایتی محیط امنی برای آشوب ایجاد کردند و باعث ریختن خون و حرمت و ... شدند ،پیش خدا باید جوابگو باشند. اینهایی که در حق مردم برای اعتراض میکوبند وقتی در زمین دشمن بازی میکردند و ریشه های اقتصاد و صنعت و فرهنگ این مرز و بوم را میزدند دقیقا داشتند هیزم این اشوبها را فراهم میکردند تا ملت به نقطه چوش برسند و کدخدا میدان را بدست بگیرد.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    5 3
    در ابتدا می خوام از شما تشکر کنم که نظرهای مخالف رو انتشار می دین دوم می خوام بگم اعدام مرحوم شکاری بین طرفداران این انقلاب دودستگی عجیبی ایجاد کرده حتی خیلی از فقها هم تایید نکردن و رئیس سابق دیوان هم اعدام مرحوم شکاری رو دارای مشکل دانستن چرا باید همچین حکمی صادر و تایید بشه جان یک انسان در میان هستش نمیشه همین طور حکم اعدام داد
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      0 0
      برای دانستن آن باید بصیرت داشت ومفهوم محاربه را درک کرد ،هر اقدامی که بخواهد منافع وقدرتی را که روحانیت ورهبر انقلاب بواسطه نظام وانقلاب بدست آورده را مخدوش کند حکم محاربه ومفسد فی الارض را دارد حتی اگر یک نظر باشد ،اگر می خواهید به نظام آسیبی نرسد وبخودتان هم همچنین پس پشت سر رهبری باشید
  • کارشناس IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    7 1
    طوری قضاوت کنید که در اینده انطور قضاوتتان کنند. تاریخ بارها تکرار شده و خواهد شد.
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 2
    اعدام محسن شکاری کاری درست و به حق بود چون یک جامعه را از دست یکی از اراذل نجات داد
  • نادری IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    2 5
    اعدام شکاری و امثالش عین عدالته
  • دانا IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 4
    درود بر دستگاه قضای عادل
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 2
    آفرین به دستگاه قضا
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    امنیت مردم قابل تعارف نیست. اعتراض با چاقو و قمه همخوانی ندارد. عدم اطاعت از دستور حافظ امنیت در همه جای دنیا جرم است.بهتر است رفتار پلیس قبله آمال برخی از دوستان اصلاح طلب (آمریکای عزیزشان) در ایران هم اجرا شود.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    این جریانات باعث شد موصوع حکم محارب بره زیر ذره بین و باید تکلیفش به صورت اجماع توسط علما روشن بشه . با مقاله و این حرفها و شعارها دیگه نمیشه جمعش کرد . اسلام رو گداشتید در معرض افکار عمومی و وجدان جمعی .
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    اعدام مشهد درست بود ولی اعدام اولی غلط بود
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    پیچیده تر از اونی شد که تصور میشد .
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    وجدان جمعی جهانی در برابر حکم اسلامی قرار گرفته
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    عالی بود بقیه شونم اعدام کنید
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    قطعا هیچ انسان نرمال و شرافتمندی از مرگ و فنای بی دلیل همنوع خودش و حتی حیوانات خوشحال نمیشه ولی باید یک سوال از کسانیکه برخورد با جرائم سنگین و خسارت بار رو آسیب زننده رو زیر سوال میبرن حتی در برخورد با حیوانات خطرناک و مخل امنیت پرسید که آیا اگر احیانا خود شما، همسر و کودک و فرزندتان و یا پدر و مادر و خواهر و برادر و سایر بستگانتان مورد حمله و آسیب فردی که سلاح از هرنوعی به دست گرفته و اقدام به ضرب و جرح و قتلشان کرده قرار بگیرید آیا در مورد ضارب و لزوم مجازاتش به همین سادگی قضاوت و تحلیل و تصمیم میگیرید؟ حتی مثال ساده تر اگر حیوانی مثلا همین سگهایی که آزادند و در همه جا پرسه میزنند ولو به طبع غریزه شکارشان و گرسنگی اقدام به حمله و گزیدنتان کرده باشد و ترس و درد و رنج ناشی از آن را تجربه کرده باشید باز با ترحم خواستار آزاد بودنشان و در نتیجه ایجاد خطر جانی برای سایرین خواهید کرد؟ اول در دل و ذهن خودتان خوب به این سوال فکر کنید بعد قضاوت کنید.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    2 0
    مرگ بر امریکا اسرائیل انگلیس منافق آشوبگر و تمام حامیاشون و ضد انقلاب به امید مرگ تمام اراذل دولت باید قبل از بالا رفتن قیمت پماد سوختگی وارداتش رو زیاد کنه تا بعضیا به مشکل بر نخورن
  • GB ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    اینا رو اعدام کنید
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    با این تفاسیر چرا افرادی مثل مرتضوی بابت ماجرای کهریزک اعدام نشد؟
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 0
    روح محسن شکاری در عذاب است عذابش بیشتر باد
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    2 0
    رفراندوم بزارید
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 0
    احکام شرعی قضایی خدا روح بخش زندگی سالم بشر است برای دندانهای پوسیده عزاداری نکنیم در مقابل خدا نیستیم اعدام ظالم حق مظلوم است که خدا اعطا کرد حذف فیزیکی مجرم و دفع شر برای آرامش جامعه است
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    لعنت بر حرامیان
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    این هایی که می گن محسن شکاری نباید اعدام می شد کسانی اند که کاملا تحت تاثیر ماهواره و اینستا هستند باید از این حل شده ها پرسید که اگر بیمار بدحال و اورژانسی داشتید و پشت 150 تا ماشین , مجبور به پارک کردن وسط خیابان می بودین بازم از شکاری دفاع می کردین یا می خواستین جرواجرش کنید ؟ اگر زن یا خواهر در حال وضع حمل داشتید و باید سریعا به بیمارستان می رساندین و پشت 150 تا ماشین متوقف می شدین بازم از شکاری دفاع می کردین یا می خواستید جیگرشو از سینش بیرون بکشید ؟ اگر می ترسید و بچش می افتاد چی ؟ اگر خونتون یا محل کسب و کارتون یا ماشینتون آتش می گرفت و ثانیه ها براتون مهم می شد و آتش نشانی پشت این خیابان بستن ها گیر می کرد بازم از شکاری دفاع می کردین یا هر چی از دهنتون در می اومد به خودش و جد و آبادش می فرستادین ؟ اگر بیمار اعصاب و روان داشتید و با این خیابان بستن ها و بوق زدن ها , بهم می ریخت و سر از بیمارستان در می آورد بازم از شکاری دفاع می کردین یا هر بار که عزیزتونو تو اون وضعیت می دیدین 4 تا فحش آب دار برای شکاری می فرستادین ؟ اگر ناموستون دست همین ملعون می افتاد چی ؟ این ابله معدوم , خیابان اصلی غرب تهران را بسته بود زندگی و اعصاب و روان ملت را هدف گرفته بود شهر را بهم ریخته بود چاقو کشیده و به مامور حمله کرده بود این ها همه تعاریف محاربس 4 نفر مغز فندوقی 70 روزه کشور را بهم ریختید بقیه ملت کار و زندگی دارند فکر کردین دیگر می توانید و آزادین به بهم ریختن مملکت و شهرها و زندگی و اعصاب روان ملت و مثل تروریست ها بریزید کف خیابان ها و همه مدل غلطی بکنید ؟ .. قوه قضاییه به پشتیبانی ملت , سریع و خورد کننده برخورد خواهد کرد .
  • قابل توجه امنیت IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    حتما به این نکته مهم دقت کنید : مردم سال ها و سال هاست که از قوه قضاییه می خوان که اجازه ندهد پرونده های قضایی مربوط به اراذل و اشرار و دزدها و خفت گیرها فرسایشی و چند ساله بشه در این 70 روز گذشته , تعداد این درخواست ها چندین برابر شد که آقای قوه قضاییه , اگر سریع پرونده ها را به نتیجه و حکم نهایی نرسونی حوادث تروریستی که بارها و بارها اتفاق افتاد بازهم تکرار می شه . حالا بنظرتون اون خواص یا حقوق دانی که به زمان کوتاه دستگیری تا رسیدن به حکم نهایی اعتراض داره بنظرتون دنبال چی می گرده ؟ چرا این ها دنبال فرسایشی شدن چنین پرونده هایی هستند ؟ چرا دوست دارند حکم چنین پرونده هایی چند سال دیگر داده بشه ؟ جواب خیلی خیلی واضحه این ها دنبال این هستن که این جریان براندازی با قدرت ادامه دهد و از اعدام شدن و احکام حبس سنگینی که سریعا صادر می شه تاثیر نگیرن بازدارندگی کنار بره و شیب جریان براندازی بیشتر شه قابل توجه امنیت که این ها را جدا زیر نظر بگیرند اونی که مردمه خب تحت تاثیر ماهواره و اینستاس اما اونی که می گه من حقوق دان هستم من خواص هستم این 99 درصد سرش تو آخور آنور آبیاس .
  • مجتبی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    پس بی زحمت تروریست بزرگراه را هم محاکمه و به جرم ارعاب مردم اعدام کنید
  • NL ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 0
    و فردایی هم هست ...
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    خداقوت و دستمریزاد به قوه قضاییه
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 1
    قسم میخورم برای از بین بردن رعب و وحشت هست
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    19 2
    شکاری چه با گناه وچه بی گناه بااین اجرای حکم رفت تو بهشت
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      خبرش تکان دهنده بود. خدا گناهانش را ببخشد و به خانواده اش صبر دهد.
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      خبرش تکان دهنده بود. خدا گناهانش را ببخشد و به خانواده اش صبر دهد.
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      آره رفت قعرررررر بهشت خخخخخخخخخ
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      خفه خون محض بگیردیگه دوره زرمفت پروندن ویه مشت خراب دنبالتون زربزنن وبزنن وبکشن وتخریب کنن تموم شد
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 12
    اعدام حق این جوان بود جامعه به آرامش نیاز داره از دست اینا
  • شهرام IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    6 0
    با دیدن این نظرات بخوبی میتوان فهمید چگونه در نادانی از اوامر و نواحی خدا در قرآن مهجور قرار گرفته
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 3
    تشکر میکنم
  • CA ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 1
    امنیت شوخی بردار نیست
  • CA ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 2
    آدم از مرگ یک انسان ناراحت میشه ولی از مرگ یه محارب نه. و اجرای حکم قرآن خوشحال کننده و تضمین کننده ی امنیته
  • CA ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 2
    اعدام یه محارب خبر مسرت بخشی است.
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    مشکل اینجاست که پلیس ایران مثل پلیس آمریکا رفتار نمی کند تو آمریکا کسی دست به سلاح ببره پلیس بلافاصله به وی شلیک می کند و اجازه نمی دهد از سلاحش استفاده کند ایران نفر قمه کشیده خیابان را بسته از قمه هم استفاده کرده حالا یک عده کورکورانه اظهار نظر می کند باید تو ایران هم پلیس دقیقا مثل پلیس آمریکا برخورد کند تا اغتشاشگران جرات این کارها را نداشته باشند
  • مسعود دیپلمات IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    2 1
    توجه کنید. در اینجا اصلاح طلبان دروغین دارند خلط مبحث می کنند. به این معنی که اغتشاشگران را که شرعا" و قانونا" محارب هستند عمدا" معترض میخوانند. این نشان می دهد که خود آنها در واقع حامی و پشتیبان اغتشاش گران هستند. بنابراین با آنها نیز باید مطابق آیه کریمه شدیدا" برخورد شود تا عبرت سایرین شود: فَإِمَّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِي الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ ﴿۵۷﴾
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 2
    ترور سعید حجاریان یک کار تیمی محدود بود ولی الان محاربه بطور سراسری وگسترده در کشور ایجادشده، افرادی که غرض ومرض ندارند توجه کنند
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 1
    درود بر محسن شکاری ملعون قهرمان شورشیها.
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    عبدی تو هم ادم شدی. اگر بچه خودت را هم همین. کثافتا بکشند تو همینو میگی ،،
  • حسین IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 1
    سلام اگر بانیان وضع موجود محاکمه وجزای اعمالشان می رسیدن (روحانی ،اخوندی،صادقی،دایی، جهانگیری،ظریف ،جهرمی ، خاتمی،کرباسچی، کریمی ووو...)امروز شاهد شهادت مدافعان امنیت و اعدام فریب خوردگان نبودیم .و کشور این همه هزینه مالی جانی نمی داد.
  • انيس US ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    4 1
    اين قوانين من درآوردى متوحشانه محاربه را کناربگذاريد با قوانين مدنى کار کنيد
  • DE ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 2
    اقای محسن برهانی دلسوز چاقوکش ها اوباش داعشی ! راست می گی شهامت داری دو سه روز بچه ات رو ببر همسلولی این چاقوکش ها بکن .
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    فلسفه احکام الهی بر پایه فطرت انسانه. اگر ترس از عواقب نباشه وحوش جامعه رو می درند. در قرآن هم جواب اینا داده شده: در قصاص برای شما حیات است. چطور علی دایی زورگیر ک روش قمه کشید رو نبخشید؟
  • . IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 2
    اعدام حقش بود
  • هم وطن IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    1 1
    بر هم زننده امنیت جامعه ، اوباشی بیش نیست ، مواظب نوشته ها و مطالب خودمان باشیم بالاخره روزی فرا خواهد رسید خدا نکند بگویند دیر شد دیگه بیفایده است و راه برگشتی هم نیست ، نکنه با مطالبی از روی هوای نفس که در وجود همه ما به تناسب افراد زده شود و عده کثیری تحت تاثیر حرف های شما سبب تضیع حقوق جامعه شود و از توی نوعی حساب کل جامعه را آنجا جوابگو باشی ، از خدا و عقوبت آن بترسید که عذاب خدا بد عذابی ست !
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    1 0
    دلار رسید به ........عاملان اونو اعدام کنید
  • شاهد IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    1 0
    لعن ونفرین به آدم بی رحم
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    معین خاک عالم بر سرت
  • ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    محسن برهانی به اصطلاح وکیله؟ شما و همفکرانتون به اصطلاح چی هستید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس