کد خبر 1444740
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
هشدار بلینکن درباره ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی

در پی دیدار و گفت‌وگوی اخیر سران آمریکا و چین، یک هیئت بلندپایه از وزارت خارجه آمریکا هفته آینده به پکن سفر خواهند کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در پی گفت‌وگوی اخیر روسای جمهور چین و آمریکا، یک هیئت بلندپایه آمریکا هفته آینده برای دیدار با مقامات دولت چین به پکن سفر خواهند کرد.

آن‌گونه که در این بیانیه آمده، سفر این هیئت بلندپایه، مقدمه و آماده‌سازی برای سفر «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا به چین در اوایل سال آینده میلادی است.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، «دانیل کریتنبرینک»، دست‌یار وزیر امور خارجه در امور شرق آسیا و اقیانوسیه و «لورا روزنبرگر»، مدیر ارشد شورای امنیت ملی چین و تایوان، از ۱۱ تا ۱۴ دسامبر به چین، کره جنوبی و ژاپن سفر خواهند کرد.

این اعلامیه وزارت خارجه آمریکا پس از آن منتشر می‌شود که یک مقام ارشد کاخ سفید اخیرا گفته بود که چین خواهان روابطی پایدار با آمریکا در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

«شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین و «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در اندونزی با هم دیدار و درباره مسئله تایوان و کره شمالی گفت‌وگو کردند.

به‌دنبال سفر جنجالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان در اوایل ماه آگوست، تنش‌ها در تنگه تایوان تشدید شد. پکن، سفر پلوسی را محکوم و آن را نوعی حمایت از جدایی‌طلبان تلقی و در واکنش، رزمایش گسترده‌ و بی‌سابقه‌ای را در اطراف حریم هوایی و آبی جزیره تایوان برگزار کرد. به‌رغم این واکنش، کشورهایی همچون آلمان پس از سفر پلوسی، هیئت‌های بلندپایه‌ای را به این جزیره اعزام کرده و به تشدید تنش‌ها دامن زده‌اند.

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و اقداماتی همچون سفر پلوسی را نقض سیاست «چین واحد» تلقی می‌کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس