کد خبر 1444921
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
ورود ۶ هواپیمای نظامی چین به حریم هوایی تایوان

وزارت دفاع تایوان می‌گوید که از صبح روز گذشته تا صبح امروز، در مجموع ۶ هواپیمای نظامی از جمله دو پهپاد چین وارد حریم هوایی نزدیکی تایوان شدند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع تایوان امروز (یکشنبه) اعلام کرد که بین ساعات ۰۶:۰۰ صبح روز گذشته (شنبه ۱۰ دسامبر ۱۹ آذر ماه) تا ۰۶:۰۰ صبح امروز (یکشنبه ۱۱ دسامبر ۲۰ آذر ماه) به وقت محلی، مجموع ۶ هواپیمای نظامی چین از جمله دو پهپاد وارد حریم هوایی نزدیک تایوان شده‌اند.

پایگاه خبری «تایوان نیوز» در این خصوص گزارش کرد، وزارت دفاع تایوان می‌گوید که در بازه مذکور، ۱۳ هواپیمای چینی و چهار کشتی جنگی چین نیز در حال انجام عملیات در تنگه تایوان مشاهده شدند.

به گفته وزارت دفاع تایوان، ۶ هواپیمای چینی از خط میانی عبور کردند و اکثر آ«‌ها وارد حریم هوایی جنوب غربی تایوان شدند.

طبق گفته وزارت دفاع تایوان، نیروی هوایی تایوان، کشتی‌های نیروی دریایی و سامانه موشکی تایوان، به قت حرکات هواپیماهای چینی را تحت نظر گرفته است.

بر اساس این گزارش، هواپیماهایی که در ۲۴ ساعت گذشته به گفته وزارت دفاع تایوان وارد حریم هوایی این جزیره شده است، شامل جنگنده‌های «شنیانگ جی ۱۱»، یک بمب‌افکن «شیان اچ-۶»، یک هواپیمای شناسایی «کی جی-۵۰۰»، یک پهپاد «بی زد کی-۰۰۵» و یک پهپاد «هیل-۷» بوده است.

مقام‌های تایوانی، پکن را به تشدید تحرکات علیه این جزیره متهم می‌کند و این خبر در حالی منتشر شده است که مسئول سیاسی حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن خواستار افزایش بودجه نظامی کشورش برای مقابله با چین شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس