حسین شریعتمداری نمایه

مدیر مسئول کیهان با اشاره به صدور بیانیه مشترک و تامل برانگیز رئیس جمهور چین و سران کشورهای عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس گفت: آقای جینگ پین ! درباره حاکمیت چین بر تایوان چه نظری دارید ؟!

به گزارش مشرق؛ در پی صدور بیانیه مشترک و تامل برانگیز رئیس جمهور چین و سران کشورهای عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفتگویی به این بیانیه واکنش نشان داد.

شریعتمداری گفت: همانگونه که اشاره کردید این بیانیه در پایان سفر سه روزه «شین جینگ پین» رئیس جمهور چین به عربستان صادر شده و در بند دوازدهم آن آمده است « رهبران (چین و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ) از تمامی تلاش‌های مسالمت‌آمیز شامل ابتکارها، پیشنهادهای امارات برای رسیدن به راهکار صلح آمیز برای حل مسئله سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، از راه مذاکرات ۲جانبه بر مبنای قوانین بین‌المللی حمایت می‌کنند»!

وی در ادامه ابراز داشت: امضای این بیانیه از جانب رئیس جمهور چین در حالی است که تمامی اسناد بین المللی از مالکیت ایران بر سه جزیره « تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی» حکایت می کند.

مدیر مسئول کیهان در پاسخ خبرنگار فارس که خواستار اشاره به این اسناد شده بود، گفت: پیش از این در یکی از یادداشت های کیهان با عنوان «آواز کوچه باغی» به اسنادی اشاره کرده بودیم که از مالکیت قطعی و بلا منازع ایران بر جزایر سه گانه حکایت دارد.

شریعتمداری در ادامه به چند نمونه از آن اسناد که در یادداشت کیهان آورده بود اشاره کرده و افزود:

۱ ــ در حقوق بین الملل و قوانین مربوط به مرزها و سرزمین ها، حاکمیت یک کشور بر یک منطقه از چند راه به اثبات می رسد. از جمله «مالکیت تاریخی»، حاکمیت موثر- یعنی افراشته بودن پرچم، نصب حکام، حضور نیروی نظامی و…- که تمامی این ملاک ها و معیارهای حقوقی از حاکمیت قطعی ایران بر جزایر سه گانه حکایت دارند.

۲ ــ علاوه بر نقشه های متعددی که از دوران یونان باستان - قبل از میلاد مسیح- برجای مانده و در آنها از تمامی جزایر خلیج فارس با عنوان بخشی از سرزمین ایران یاد شده است، در سده های اخیر نیز تمامی نقشه های رسمی که از سوی کشورهایی نظیر انگلستان، فرانسه، روسیه، پرتغال، اسپانیا و… تهیه شده و به عنوان اسناد رسمی نگهداری می شوند، جزایر خلیج فارس- از جمله سه جزیره تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی- را بخشی از خاک ایران دانسته اند. از جمله دولت انگلیس که بیش از دو سده در منطقه حضور داشته و در مواردی نیز با دولت های وقت ایران درگیر بوده است، در مجموع ۲۳ نقشه رسمی از منطقه تهیه کرده که در تمامی آنها- بدون استثناء- جزایر سه گانه متعلق به ایران است.

۳- در سال ۱۸۳۰ کاپیتان جی.بی.بروکس GBBRUCKS از سوی کمپانی هند شرقی- وابسته به دولت استعماری انگلیس- نقشه ای رنگی از خلیج فارس تهیه می کند. در این نقشه رنگی که نسخه هایی از آن در وزارت خارجه انگلیس و مخزن اسناد سازمان ملل متحد نگهداری می شود، ۳ جزیره تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی به رنگ خاک ایران ترسیم شده است. کاپیتان بروکس نزدیک به ۱۲ سال برای تهیه این نقشه در منطقه خلیج فارس بود.

۴- در سال ۱۸۳۵ «ساموئل هنل» از سوی دولت انگلیس مأمور تعیین حدود کشورها در خلیج فارس می شود. هنل در نقشه خود یک خط فرضی در آبهای خلیج فارس ترسیم می کند که جزایر سه گانه در قسمت فوقانی- شمالی- این خط فرضی قرار داشته و متعلق به ایران دانسته شده است.

۵- در ژانویه سال بعد- ۱۸۳۶- سرگرد «موریسن» جانشین ساموئل هنل، مأموریت او را پی می گیرد و پس از مذاکره با شیوخ خلیج فارس نقشه ای که به تأیید آنها رسیده بود را تهیه می کند. در این نقشه، جزایر سه گانه در عمق بیشتری از قلمرو ایران قرار گرفته است.

۶- در سال ۱۸۸۱ نیروی دریایی انگلیس بار دیگر نقشه ای از منطقه خلیج فارس تهیه می کند که در آن جزایر سه گانه و خاک ایران، رنگ مشترکی دارند.

۷- در سال ۱۸۸۶ دایره اطلاعات دولت انگلیس نقشه ایران را با رنگ یکسان جزایر و خاک ایران تهیه کرده و در ۱۲ ژوئن همان سال این نقشه از سوی وزیر مختار انگلیس در تهران به ن اصرالدین شاه تحویل می‌شود.

۸- در سال ۱۹۰۸، دولت ایران امتیاز استخراج خاک سرخ -سنگ آهن- ابوموسی را به ونگهاوس آلمانی می دهد که دولت انگلیس به دلیل تیرگی روابط خود با آلمان، به ایران اعتراض می کند، دولت انگلیس در اعتراض خود خواهان کسب امتیاز استخراج خاک سرخ برای شرکت های انگلیسی است یعنی تاکید بر حاکمیت ایران…

مدیر مسئول کیهان در ادامه تصریح کرد: اصلی ترین- و تنهاترین- سندی که امارات برای اثبات ادعای خود ارائه می کند نامه ای است که شیخ یوسف فرماندار ایرانی بندرلنگه در سال ۱۸۸۲ به شیخ حمید القاسمی حاکم رأس الخیمه می‌نویسد و در آن به عنوان تعارف و ابراز ادب- که آن هنگام بسیار متداول بوده و در بسیاری از نامه های مشابه دیده می‌شود- نوشته بود؛ ابوموسی از آن شماست (در خدمت شما هستیم!).

شریعتمداری تاکید کرد:نکته درخور توجه این که شیخ یوسف در ادامه همین نامه خطاب به حاکم رأس الخیمه می نویسد «بلد لنجه بلدکم» یعنی شهر بندرلنگه هم شهر شماست و عجیب آن که اماراتی ها وقتی به این نامه استناد می کنند جمله اخیر را که به وضوح نشان می دهد جمله قبلی فقط یک تعارف بوده است، حذف می‌کنند!.

وی افزود: اگرچه وزارت خارجه کشورمان این بیانیه را بی پاسخ نگذاشته است ولی کاش وزیر خارجه کشورمان در واکنش به این بیانیه ضمن توبیخ شدید امضاء کنندگان بیانیه و اشاره به اسنادی که از آن یاد کردیم ، روی دو نکته دیگر نیز تاکید می کردند، اول آن که به دولت بحرین به عنوان یکی از امضاء کنندگان بیانیه گوشزد کند که بحرین بخش جدائی ناپذیری از خاک ایران است و رژیم آمریکائی پهلوی حق واگذاری آن را به آل خلیفه که در بیابان های نجد به راهزنی مشغول بوده اند، نداشته است و دوم آن که از رئیس جمهور چین بپرسد آیا امضای شما پای بیانیه یاد شده نشانه آن نیست که حاکمیت چین بر تایوان را هم قابل مناقشه می‌دانید؟!

مدیر مسئول روزنامه کیهان اضافه کرد: شما با کشورهای هم پیمان آمریکا در تردید نسبت به حاکمیت مسلم و قطعی ایران بر جزایر سه گانه همصدا شده اید ! آیا این همصدائی به مفهوم و معنای آن نیست که به آمریکا نیز حق می دهید حاکمیت چین بر تایوان را مورد تردید قرار داده و قابل مذاکره بداند ؟! آقای جینگ پین! مطالعات شما در جغرافیای سیاسی ضعیف است و یا مشاوران غیر قابل اعتمادی دارید؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 158
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 30
  • علیرضا IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    رئیس جمهور چین همان قدری که چشماش تنگه دهان خیلی گشادی داره
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      12 56
      بی ادبی نکنید
    • عبدالله مومن IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      39 7
      در سال 1357 که اوج انقلاب بود علاوه بر حمایت شیطان بزرگ و غرب و کشورهای وابسته از حکومت شاه ، رژیم های چین و شوروی هم حامی آن رژیم بودند. حتی هواکوفنگ رئیس حزب کمونیست چین هم به ایران سفرکرد و هم به نحوی از حکومت پهلوی حمایت کرد. ولی از آنجائی که خداوند حامی این انقلاب بود هیچکدام از حکومت های چپ و راست به جائی نرسیدند و راه به جائی نبردند و فقط خود را مفتضح کردند !!! امروز هم همین است و خدای امروز ، خدای چهل سال قبل است و مومنین باکی از خیانت دشمن ندارند !!!
    • حسن روحانی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      12 69
      خخخخخخخ گفتم که شما زبان دیپلماسی رو بلد نیستید تنها راه نجات این کشور پذیرش برجام موشکی و منطقه ای است باید به دامان آمریکا برگردیم و خشونت را کنار بگذاریم علی برکت الله
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      9 15
      بسوز بسوز که حقت همینه
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      12 10
      گاو شیر ده بن سلاخ سعودی هم فهمیده باید به سمت شرق بچرخه ولی نوچه های از دنیا عقب کدخدا همین امر را بهانه ای برای کوبیدن سیاست نگاه به شرق ایران کردند که البته همیشه هر چیزی قابل ترمیم و اصلاح موردی میباشد
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      9 7
      جدا از مستندات این بنده خدا، کسی که خدا را قبول ندارد و به خالقش پشت کرده، دلش برای مخلوق خدا نمی سوزد. ایران اشتباه می کند اگر به چین و روسیه دل ببندد. هردو از آمریکا بدترند و شانه به شانه ی انگلیس دشمن ایران.
    • DE ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      17 2
      آقای جینگ پین! مطالعات شما در جغرافیای سیاسی ضعیف است و یا مشاوران غیر قابل اعتمادی دارید؟!هیچکدام .بنده خدا با چشمانش فقط ۶۰ درصد وقایع را میبیند . من هم اگر از لای پلکهایم نگاه کنم افق را میبینم ولی کوه و ارتفاع را نمیبینم. بزرگی و بلندی و صلابت ایران بزرگ را ندیدی ولی افقی را که بر ایتان ترسیم کرده اند دیدید. بوی نفت و گاز انگار به شما سازگار نیست و گیجتان کرده است. مواظب باشید در راه امپریالیستی شدن قدم نگذارید که به قرن نمیرسید که چینتان چینستان خواهد شد. حیف است چین تکه تکه شود. همینگونه که هست زیباست.
    • م.م. IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      21 9
      آقای شریعتمداری چرا جرأت نمی کند این مطالب را در تیتر اول کیهان بزند!
    • US ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      15 15
      در پاسخ به م م ٬ آقای شریعتمداری چرا جرأت نمی کند این مطالب را در تیتر اول کیهان بزند! هنوز براش ديکته نشده که اين کارو بکنه
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      12 4
      تقصیرخودمونه وقتی سردار قاسم سلیمانی ترورشده بعداز3سال هننوزقاتلاش مثل حیوون سالم میگردن بعدازان تشییع بینظیرونیروی قدس توهرمراسم اولین نفررئیساش میان عکس میگیرن بایدبه این خفت بیفتیم
    • DE ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      9 13
      تا الان کجا بودی استاد شریعتمداری؟
    • DE ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      8 4
      م.م. مخفف مسخرهٔ ملعبه نیست؟ م م نوشته ۱۹:۱۸ -آقای شریعتمداری چرا جرأت نمی کند این مطالب را در تیتر اول کیهان بزند!/خخخخخ تو خودت چرا جرأت نکردی به جای نوشتن م م اسم و فامیلت را بنویسی. آخه پروسوفور فک میکنی همه مثل خودت سطحی روجلد رو میخونن رد میشن. تمام دولتهای دوست و دشمن مواضع کیهان را و مطالب کیهان را میخوانند واگر موضوعی در کیهان عربی و انگلیسی نبود آن را از کیهان فارسی ترجمه میکنند. بزن در مورد اهمیت کیهان و شخص حاج حسین آقای ما در ویکی و جاهای دیگر تااهمیت کیهان را بدانی. دوستان مشرقی کیفیت پسند هستند حداقل ازاین دوستان ساعی یادبگیر/ حرفه روزنامه نگاری پشم ریسی نیست اونها خوب میدانند تیتر را کجا بگذارند.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    32 9
    چین از این محکمتر نمی توانست به آمریکا پیغام دهد که آمادگی واگذاری یا حداقل واگذاری قسمتی از حقوق خود در رابطه با تایوان را دارد. اگرچه جای تأسف است که رئیس جمهور کشوری مانند چین این گردش خود را با جهل خود در تاریخ و سیاست و حقوق ملتها با طمع اقتصادی تکمیل می کند و بازیچه دست عده ای جاهل قرون وسطایی می شود.
  • هوشنگ IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    10 41
    کار برای ایرانی یعنی پول کمتر کار بیشتر همراه با توهین تمسخر خخخخخخخخ
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    63 37
    دم جناب شریعتمداری گرم که نشون داد براش شرقی و غربی فرق نمیکنه و منافع کشور مهمه، بر خلاف غربگداها و عسلاهاطچیا که از گل نازک‌تر به اربابای گاوچرونشون نمیگن!!!
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      22 6
      دقیقا
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      12 2
      دقیقا
    • نیما IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      45 4
      آی گفتی، بهترین نظری که دیدم
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      3 7
      اتفاقا نشان دادن که فرق میکنه ، کنایه ایشان دقیقا یعنی ما بخاطر روابطمان در مورد تایوان موضع نمیگیریم. یعنی یک گروکشی بی ملاحظه!
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      5 15
      فکر میکنید ، ریس جمهور چین ، روزنامه کیهان رو بخونه که متوجه عواقب کارش بشه ؟
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 1
      کاملا طبیعیه
    • احمد IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      7 1
      در پاسخ به 19:19 باید گفت رئیس جمهور چین قطعاً روزنامه کیهان را نمیخواند اما یکی از وظایف سفارتخانه ها تهیه و ترجمه مطالب کشور متوقف فیه برای مسولان کشورشان هستند. قطعاً سفارت چین در تهران تمام مطالبی که در مورد کشورش منتشر میشود را به پکن منتقل می کند.
    • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      احمد// پس پکن آگاه هست . عده ای میگفتن عربها پکن را گولش زدند
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    39 22
    وقتی شعار نه شرقی و نه غربی را فراموش می کنید، همین می شود
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      2 5
      چين اگه اينبار "فريزر" استفاده كرده آمريكا و كشورهاي غربي كه هميشه همين بودن!...پس شما از همان اول شعار را خراب كردين كه! اما به روي مباركتان هم نياوردين!...ببينيد حاج حسين را براي الگو به غربگدا ها معرفي كن!!!
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      15 3
      میشه بگی کجا فراموش شده ؟؟؟جز در مقابل غرب و آمریکا، آنهم توسط غربگداهای کد خدا لیس؟؟؟
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      8 1
      میشه بگی کجا فراموش شده ؟؟
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      5 4
      اینجا فراموش شده : تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ شریعتمداری: اتحاد کشورهای تحریم شده ایران، چین و روسیه ضروریست . به نطر میرسه ، ایران برای روابط با چین مشتاقتر بوده و همین هم به چین فرصت انتخاب داد و در زمانی که مطمین شد ، انتخاب نهایش رو کرد .
    • ح IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      10 3
      یعنی ما باید رابطمون با چین و روسیه رو قطع کنیم!! و طبق چیزی که شما میگی باید با آمریکا و اروپاهم روابط نداشته باشیم چون نه شرقی نه غربیه دیگه؟؟ یا فقط باب میل ارباب یانکیت باید حرف بزنیم؟؟
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 2
      نه شرقی و نه غربی رو اولین بار کی گفته ؟
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    31 17
    همیشه بهترین اظهار نظرها در زمینه تمامیت ارضی ایران رو شریعتمداری داره. چه در مورد بحرین که همینجا هم به خوبی تکرار کرده، چه جزایر سه گانه. نمیدونم در مورد نخجوان و تالش هم نظری اعلام کرده یا نه ولی منتظر اظهار نظرش هستم. اشاره اش به ماجرای تایوان هم عالی بود. حرف و نظر من هم همین بودکه آیا تایوان هم قابل مذاکره است؟ پس بشینید با دولت تایوان در مورد اینکه تکلیف تایوان چه خواهد شد مذاکره کنید. اسناد تاریخیش هم عالی بود. به نظر من مسئولان ما باید از حالت موضع گیری تدافعی خارج بشن و به شکل جدی مساله اشغال جزایر آریانا و زرکوه توسط امارات رو مطرح کنن
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    37 9
    خدا را شکر که چهره واقعی چین را نشان داد تا دیگر بر روی دیوار این نو استعماگر چیزی ننویسیم . حضور چین در دیگر کشورها همان‌قدر که بهترین است، بدترین هم هست!
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      10 10
      آدم جوگیر اون موقع که افسادطلبان در دولت روحانی و مجلس لیست ناامید دنبال بخشیدن جزایر ایرانی به نوکران آمریکا در منطقه بودند امثال تو کجا بودید
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      7 3
      دقیقا
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    38 34
    برادر حسین : این دقیقا نظر شما در تاریخ دهم فروردین 1400 است : مخالفان سند همکاری با چین یا احمقند یا دیوانه یا خائن!!!
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      18 7
      چه ربطی داره؟
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      13 8
      اتفاقا در هر دو مورد حرف ایشون درست بوده، هم اون زمان هم امروز، دمشون گرم!!!!
    • ناشناس IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 3
      لشکر بوقلمونها ....و بوقلمون صفتها .... حمله ........
    • حمیدرضا IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      3 1
      ** آفرین بر این دقت و جمع آوری اخبار از رسانه ها. ..... اعتماد داشته باشیم . امکان اینکه اعراب خلیج فارس یک فضا و یک مکری بکار برده باشند وجود داره ... بن سلمان با رفتن بسمت چین می‌ره روی هوا چون غربی ها دنبال کله شدن بن سلمان بوده و هستند . *** ا
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      3 13
      حمیدرصا // امروزه همه ابرقدرتها کم و بیش یه جورایی و جاهایی گیر هستند ، غرب و روسیه در اوکراین‌ گیر هستند . چین و عربستان آزادتر هستند برای همین تحرکشون زیادتر شده . متاسفانه ایران ، هم در جنگ اوکراین و هم در داخل گرفتار و مشغول هست .
  • 🇮🇷 IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    8 6
    رئیس جمهور چين را با خریدن هنگفتی از نفت و گاز کشور های عرب منطقه نصف یا بیشتر جهت منزوی کردن ایران را دارد، اما وزارت خارجه ایران خواب بود که حکام عرب منطقه درحال دسیسه های مختلف علیه ملت ایران است
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 3
      وزارت خارجه ایران خواب نبود ، دستش جاهای دیگه گیر بود و هست .
  • زهرا IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 7
    آستانه تحریک ایرانیها و چینی ها نزدیک به هم است مثل خرف شدگان اروپایی و دیوان سالاری آمریکاییها دلی دلی کنان عکس العمل نشان نمی دهند
  • DK ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    6 9
    البته چین اعلام کرد این موضع گیری در جهت منافع ملی ما بود
  • DK ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    6 6
    البته چین اعلام کرد این موضع گیری در جهت منافع ملی ما بود
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    17 11
    حالا توافق 25 ساله رو کجای دلمون بگذاریم؟ آن وقت که به این توافق مبهم انتقاد میشد منتقدین به باد تمسخر و حتی ضدیت با منافع ملی متهم میشدند!
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      16 6
      کدوم توافق؟ اون توافق یه ترکمنچای دیگه است که صد در صد چین دنبال نفت مفتی بوده
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      10 23
      ساکت شو منافق
    • ایرانی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      4 11
      چه ربطی داره؟ بازم ماستها رو با قیمه ها قاطی کردین؟!!! قرارداد 25 ساله رو بذار تو مغزت و اندکی روش فکر و تأمل کن تا شاید ببینی به نفع ایران و ایرانی هست یا خیر! بعضیا عین مگس نشستن و تا یه آلودگی و سیاهی میبینن هجوم میارن سمتش اما چشمشون بر روی پیشرفتها و موفقیتها به رغم تحریمها و فشارهای گسترده دشمنان قسم خورده این آب و خاک و جنایات و وحشی گریهای مزدورانشون بسته است. هنرشونم عوض کردن جای دوست و دشمن و شهید و جلاده!
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      19 1
      اولا که چین غلط کرد. دوما چقدر یه عده پرروئن از رو هم نمیرن. این یه سند از حقانیت ایران به افکار پوچ و شستشو شده توسط دستگاه پروپاگاندای بن سمان و غربه. مگه نگفتین ایران کیش و قشم فروخت. اگه ما خاک دادیم و وضعمون اینه پس حتما عربا کل حوزه خلیج فارس رو دادن که چین همچین بیانیه ای رو امضا کرد.! سوما بازم معلوم شد ایران پر قدرت سیاست نه شرقی نه غربی رو پیگیری می کنه. در طول این سالها صرف نظر هم با اروپا و امریکا مذاکره کردیم (برجام) و هم با چین (قرارداد 25 ساله). ولی منطق قدرتهای دنیا اینه که از شما باج بزرگ می خوان که ایران هیچ وقت نداده و نمیده. گند این قضیه برای عربستان هم بعدا درمیاد. چیزی که یا تو رسانه های سعوی نمیگن یا اگه درز کنه، براساس مغز پوکیده یه عده چنان ماله کشی می کنن که انگار نه انگار.
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      2 1
      ایرانی // شما معتقدی که پیشرفتهای فعلی ایران در همه زمینه ها که مدعی هستی ، بر مواصع فعلی چین میچربه و بهتر بوده ما در مجموع از رابطه با چین سود کردیم و میکنیم ؟ اگر اینطور هست ، حالا سوال اینه ، از این به بعد چی ؟ بدون حمایت چین ، فکر میکنی به اون استقلال لازم برای عبور ازبحرانهای اقتصادی و سیاسی رسیدیم ؟ دنیا یک دنیای دینامیک و در حال حرکت و تغییر هست .
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 7
      عربستان با توافق با چین دو جنگ بزرگ و چه بسا سقوط کشورش رو از سر خودش رفع کرد ، این به اندازه حداقل یک پنجم تمام داراییهاش ارزش داره . دو جنگ ، یمن و تهدیدات و حملات ایران ‌. عربیتان ، اتفاقن عاقلانه نگیم ، حداقلش منطقی رفتار کرد .
  • شفیعی شیرازی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    12 11
    با تشکر از استاد شریعتمداری . گله دوستانه ای از مشرق .چرا موضوعی با این اهمیت را در بالای صفحه قرار نداده اید ؟ اصلی ترین مسئله روز است .
  • رضا IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    11 2
    من فکر میکنم بهترین پاسخ ایران به این اقدام دست گذاشتن روی بزرگترین نقطه ضعف چین ها است یعنی همان تایوان. البته نه با جنجال زیاد چون ما در این وضعیت به کمک چین در بسیاری از موارد نیاز داریم. اما به مانند آمریکا می‌توانیم با فرستادن چند نفر از نمایندگان مجلس به تایوان البته بصورت غیر رسمی به آنها بفهمانیم که دودوزه بازی کردن آنها بدون عواقب نیست.
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      4 8
      تایوان سرا پا امریکایی هست ، مطمینی نماینده های ایران رو اونجا راه بدن ؟
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    15 5
    جمهوری اسلامی تصور می کرد که بلوک شرق متشکل از ایران و چین و روسیه شکل گرفته.
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      3 6
      تا دیروز یا چند روز قبل هم بوده . سوال اینه ، دیروز تا انروز چه اتفاقی افتاده که دیگه این اتحاد وجود نداره ؟
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    16 0
    جالبه در این بیانیه که رئس جمهور چین امضا کرده از یک طرف از ایران خواسته در امور داخلی عربستان، امارات و...دخلت نکند و با آزانس همکاری کند و از یک طرف هم ادعای امارات را تایید و در امور داخلی ایران مداخله می کنند.
  • عجیب ولی واقعی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    5 4
    خیلی عجیب بود...
  • مهدی اسدی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    12 3
    سلام : وقتی که پای منافع مشروع ملی ایران و ایرانی در میان باشد در برخورد و اعتراض تفاوتی بین آمریکا ، انگلیس ، شوروی سابق ، روسیه فعلی ، چین و ... وجود ندارد . ایران و ایرانی برای دفاع از منافع مشروع خود در ایران ، منطقه و جهان عقد اخوت با هیچ دولتی نبسته است .
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      3 3
      با اروپا و امریکا ووو که تکلیفمون روشنه ، شما که رگ گردنت کلفت شده ، با چین که بازار تجاریش و احتنالا پایگاه نطامیش رو بیخ گوش ما در خلیج فارس زده ، دقیقن پیشنهادت چیه براش ؟
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    5 2
    گمان نمی‌کنم نگرانی زیادی بوجود آید، چین با هند، تبت، انقور و تایوان در گیر بوده، دخالت این کشور در حاکمیت ایران کشورهای دیگر را ب حرف وا خواهد داشت.
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    11 2
    باید حکومت چین را وادار به عذر خو اهی کزد.قدرت دیپلماسی برای همین جاها استفاده میشه.
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      6 3
      چیطور ؟ نقطه قوت دیپلماسی ما در همین امروز چیه ؟ فکر کردید چین الکی چین شده ؟ نمیفهمه چی به چیه ؟
  • DE ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    11 5
    جزایر ایرانی زرکوه و آریانا را از امارات پس بگیرید!
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 6
      آمادگیش رو داریم ؟
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 0
    احسنت
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    12 0
    تا کنون عنوان میشد چین هیچ کار و دخالتی جز روابط اقتصادی با دیگر کشورها دنبال نمیکند و بهمین خاطر مورد پذیرش دیگر کشورها واقع شده اما خطای به این فاحشی و واضح ممکن است برگرفته از نیت واقعی چین در هنگام نیاز است
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      3 7
      اگر همین حمایتهای چین نبود ، الان معلوم نبود ایران چطور اداره میشد . پس میتونه مشکل از چین نباشه .
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    9 23
    نماینده‌ی مردم چابهار گفت:این ضعف دستگاه دیپلماسی ما بوده که از ترس عقرب جراره که غربی‌ها باشند به مار غاشیه که دو قدرت شرق یعنی همان چین و روسیه هستند، پناه برده است.
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 5
      خودکرده را تدبیر نیست ، برو کنار بزار اونهایی که اینکاره هستن بیان .
  • DE ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    9 1
    ما همیشه از اقدامات دشمنان علیه خود غافلگیر می‌شویم و شروع به ناسزا گفتن میکنیم. بهتر است نقاط ضعف خودمان و صدمه پذیریهایمان را شناسایی و در حال آماده باش قرار بگیریم.
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      2 7
      خودکرده را تدبیر نیست .
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    11 2
    ما تایوان را به رسمیت می‌شناسیم‌. استقلال تایوان مبارک!
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      7 12
      امثال شما را در دنیا کی عدد حساب میکنه
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      3 21
      ببین تایوان ما رو قبول داره یا نه 😂
  • سپهر FI ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    27 8
    وای مسلمون ها به پا خیزید ، اسلام در خطر است ، عربستان مکه را به چین های بی خدا فروخته ، مدینه را هم اجاره داده، دیگه واسه رفتن به حج باید بریم سفارت چین. امضا، اصلاحات چی حقیر
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      5 6
      فعلا شما فکری به حال خودتان بکنید
  • مردم IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    5 0
    درود
  • نادری IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    4 0
    احسنت
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    5 2
    باید از تایوان و مسلمانان ایغور حمایت کنیم تا حال این ملحدان خدانشناس گرفته شود. بدانید ایران سرزمین شیعیان جهان است.
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      3 14
      چین سر بزنگاه صحبتش رو کرده . متوجه میشی منطورم رو ؟
    • اومید IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 4
      معامله گری سیاسی ...
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 5
      جرات چنین کاری ندارد
  • فرزاد IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    6 7
    اقای شریعتمداری مطالعات اقای جینگ پین در امور جغرافیای سیاسی این منطقه کم نیست کشور چین وقتی میبیند با وجود اینکه در طول تاریخ هیچ وقت ضد ایران کاری نکرده وحتی خوبیهایی نیز انجام داده مانند قرارداد ۲۵ ساله با ایران در شرایط تحریم و همچنین حمایت از عضویت ایران در پیمان شانگهای ولی با وجود این در داخل ایران بسیاری از مردم تحت تاثیر اپوزوسیون و رسانه های خارجی ضد چین، بر علیه چین موضع گیری میکنند وهمچنین احتمال میدهد اپوزوسیون که طرفدار امریکا و ضد چین است موفق به سرنگونی جمهوری اسلامی شود ان هم با مشاهده اغتشاشات اخیر کاملاً منطقی است که به فکر اینده خود باشد وبه فکر جایگزینهایی برای ایران باشد البته با این کار کشورهای عربی را که دوست امریکا هستند را نیز به طرف خود متمایل میسازد. انچه مهم است این است که اصلاح طلبان و اغتتشاشگران و حامیان انها به علت ضدیت با چین طی سالهای طولانی و مخصوصاً اخیراً در این موضعگیری چین جز مقصرین هستند و باید پاسخگو باشند نه طلبکار.
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      18 2
      آها اینم انداختی گردن مردم ایران، هر چی فکر کردم به امثال تو چی باید گفت به نتیجه ای نرسیدم. کلمات قادر نیستن وصف حال امثال تو رو بیان کنن.
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 17
      قسمت اول تحلیل کاملا درسته بخصوص قسمتیکه از اتفاقات اخیر صحبت شد . ولی تعیین مقصر اشتباه هست ، مقصر اونی هست که الان مسیولیت اجرایی به عهدشه . ( من نه اصلاحطلبم و نه اصولگرا ) .
  • احسان US ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    2 5
    فامیل رییس جمهور چین شی است. چینی ها نام خانوادگی را اول بیان میکنند. پس شی جین پینگ را باید اقای شی خطاب کرد.
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 6
      ایضا ژاپن ؟
    • احسان US ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 0
      فقط اسامی چینی
  • رضا IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    15 0
    قیاس تایوان با جزایر ایرانی بجا نیست،چون فعلا دولت وحکومت جدایی دارند،باید بپرسند نظرتان در مورد مناقشه در مورد حاکمیت چین بر شانگهای چیه؟
  • ناشناس IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    52 2
    چین هم یک منافقی بوده ما تاحال نمیدونستیم
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 0
    مشرق جان لطفاً در مقالات و مصاحبه هایی با کارشناسان این طمع ورزی عربستان و چین کمونیست را تبیین کنید و اینکه آشوبگری داخلی سبب گستاخ شدن دشمنان و اتحادهای شوم علیه ایران اسلامی عزیزمان میشود.
  • BE ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 9
    حتی چین هم فهمید
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 4
    شما وقتی تیتر میزدید چین عزیز جونه چین دوای درده تحویل بگیر از این به بعد میشه ماله کشی
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    4 0
    نه تنها تنبا مال ایرانن بلکه بحرین هم مال ایرانه. تایوان رو هم ایران باید به رسمیت بشناسه
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    4 5
    شریعتمداری اگه جرات داره بحث تایوان و توی کیهان بنویسه
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 4
    چین بهتر از ما ، ما رو میشناسه ، پس میدونه چیکار داره میکنه .
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 19
    چین تحریممون کنه چی میشه ؟
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    5 0
    نظر خودمان در مورد تایوان چیه؟
  • کاظم IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 3
    این چه عکسیه؟
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    4 31
    اگر بجای سفارت امریکاسفارت شوروی را اشغال کرده بودیم به دستاوردهای بزرگتری میرسیدیم، از حکومتهای لائیک توقع وفاداری ایدئولوژیک نباید داشت، آدمی که زندگیش با مرگ تمام میشود مصالح و منافعش را هم در همین محدوده تعریف میکند.
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    4 6
    یکککککک دونه خبر یک دونهههه راجب قیمت سکه و دلار بزاریننن.داریم بدبختتتتتت میشیممم.زندگبمون به فنا رفتتت.شما رو به امام حسیننن یه فکری کنیننن
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    5 11
    جاداره جمهوری اسلامی فردارابه مناسبت نارو زدن چین به آمال و آرزوی حوزه بین الملل و ناامید کردن دستگاه سیاست خارجه عزای عمومی اعلام کنه
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 21
      اگر متولیان حکومت بخصوص وزارت خارجه از این خیانت دق کنند و بمیرند روا باشد
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    7 1
    ای کاش شعار نه شرقی و نه غربی در حد شعار باقی نمی ماند
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    2 0
    همون نظر
  • ناشناس IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    7 1
    باید قاطعانه به چین اعلام بشه آگه امضاشو پس نگیره مااسم یکی ارخیابانهای اصلی تهران راتایوان میزاریم
  • DE ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    6 0
    حاکمیت ارضی و قلمرو چند هزار ساله ایران جای بحث نداره . ایران با هیچ کشوری دراین باره واقعا تعارفی نداره . ال اره! از حسادت و عقده های تاریخی شون این چرندیات رو می گه. معلومه ال اره ! از سرنوشت شوم صدام بعثی به اندازه کافی عبرت نگرفتن و دنبال جنگ ایزایی هستند. اصلاحاتجی ها مثل اقای مرعشی به ال اره ! نخ ندن و بدونن در مورد قلمر و وحاکمیت ارضی ملت ایران باهاشون شوخی ندارن.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    2 5
    آیا وقت توبه نرسیده ؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    6 1
    از کیسه. خلیفه. میبخشند۳۷۲۸۵
  • مرتضی CN ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 16
    این عرب های منطقه که ما بهشون میگم خرفت و بیابونی هم از غرب خوب استفاده کردن و حالا که دوره ی شرقی ها شروع شده خوب از چین استفاده می کنن و ما نه عرضه بهره بردن از چین و شرق ها
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      3 15
      پول دارن . روابط دارن . خلاصش : میتونن
  • محمد IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    4 2
    غرب شرق به دنبال منافع خودشان هستند آدم‌های احمقی که به هم دیگر فحش ميدند دقیقا خائنین به مملک هستند غرب تورا ... حساب نمیکنه و شرق هم اون یکی را ...حساب نمیکنه به‌فکر دانش و ایده فکر وطن دوستی تلاش‌ و کشورمان را اول حرکت بدیم و بعد احمق ها ی وطنی شرقی و غربی را به عنوان عمله بکار گیری کنیم تا نانی حلال به سفره خود ببرند حال به هم زنان وطنی شفای عاجل آرزومندم
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 5
      کامنت خودت پر فحش بودها 😂😂 . اعصابها خورده ها . 😅
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    2 4
    کحای کارید ، چین الان کل انرژی خاورمیانه رو در چنگش داره ، تایوان رو هم اگر اراده کنه میگیره و هیچ قدرتی هم مانعش نمیشه ‌ . البته ایران نیتونه بیانیه بده و در اخبار ۲۰:۳۰ بخونه 😂
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    4 7
    مطمینید آقای جین پینگ ، آقلیزشریعتمداری رو میشناسه ؟ اصلا چرا باید این پیام برای ریس جمهور یکی از بزرگترین اقتصاد و قدرتهای جهان مهم باشه
    • شاهو IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 4
      چرا اینو برا امریکا نمیگید که اقتصادش بزرگترین اقتصاد جهانه و چین ازش حساب میبره؟ تعادل داشته باشید در کامنت دادناتون
  • Ali DE ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    5 0
    کشور ها در سیاست خارجی تنها متوجه منافع خود هستند و دوست او دشمن نمیشناسند. چین در کُل نیز به دنبالی بلعیدن جهان به نفع خود است. سرمایه گزاریهای چین در یگر کشور ها نیز تنها یک هدف دارد و آن نیز گسترش هژمونی آن کشور و وابسطه کردنی دیگر کشور ها، مخصوصاً کشور های فقیر از طریق سرمایه گزاریهای در دراز مدت میباشد.و این در اصل خود یک نوع از استعماری نوین است، که تحت عنوانی سرمایه گزاری دراز مدت و در اصل فتع دیگر کشور ها صورت میگیرد! غرق کردنی دیگر کشور ها به ملیارد دلری قرضی چینی. پولی که برای باز کردنی پای خود و گسترش هژمونی در جهان و بالااخره سلطه بر این کشور ها میباشد.
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    4 2
    دشمنان نظام که تمام تلاششون رو کردن قرارداد ۲۵ ساله نتیجه نرسه امروز میگن ایران به هنجارهای نظام بین الملل پایبند نیست و باید نگرانی های چین را برطرف کند. آن ها دشمن چین نیستند بلکه دشمن جمهوری اسلامی هستند.
  • DE ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    4 0
    ادعا کنندگان بر حاکمیت جزایر ایرانی خودشان از نابجایی این توقع واقفند. آنها بخوبی از حقانیت ایران ذر حراست از سرزمینهای ایران که جزایر سه گانه جزو جدا نشدنی است واقفند. برای آنها هدف از پیش کشیدن این ادعاها عاصی کردن مردم است. سنگ مفت گنجشک هم مفت. بجای آوردن مدرک و دلیل بایست کاری کنیم که مطرح کردن این ادعاها برایشان هزینه ساز باشد.
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 5
    کلی بگم ، دقیقن تا روزی که چه به درست و چه به دروغ ، از ایران صدای و حرفها و ناسزاها و تهدیدهای : درگیری ، اعتشاش ، اعتراض ، اعدام ، میکشم ، بکشین ، اعدام کنین ، تروریست ، تطاهرات ، دستگیری ،وووو میاد ، نه دوست نه دشمن حاصر نمیشن با دولت ایران ، در مورد هیچ چیزی مداکره کنن .
  • حمید IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 4
    دیگه حتی تصورش رو نمیکردید چین هم بزنه تو برجک شما ! دیگه اینجوریاست !
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    کاملا طبیعیه
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 4
    این بیانیه را به اصلاح طلبانی که سالها با دفاع از مسلمانان سین کیانگ دنبال دشمن جدید برای ایران بودند را به همه اصلاح طلبان تبریک میگویم
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    9 0
    اگر دلیل مزخرف دزدان دست نشانده بحرینی وابسته به انگلیسی و آمریکا قابل استناد بود، بنا بر این اگر حافظ شیرین سخن هم در این زمانه زندگی می کرد، مجبور می شد که به استناد شعر زیر، چشم و خانه خودش رو بنام دیگری بزنه ،: رواق منظر چشم من آشیانه توست _ کَرَم نما و فرود آی که خانه خانه توست. بنابر این سمرقند و بخارا هم مال ترک شیرازیه: اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را _ بخال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را !. _ آقای جینگ پین هم چشمش به رشوه ی محمد بن ارّه افتاده و بدون آینده نگری و چشم بسته ، به همراه جوجه پولدارها ی حاشیه خلیج فارس، این بیانیه مزخرف و بی ارزش رو صادر کرده!.
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      دیگه الان دوره هست
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 0
    دقیقا درست گفته باید وزارت خارجه ایران هم اینو بگه
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 0
    با این وصف در مورد تایوان هم باید ایران نظر خودشو اعلام کنه و تردید مالکیت چین بر جزیره تایوان را مورد بررسی قرار بده .
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 0
    نه شرقي نه غربي جمهوري اسلامي
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 0
    نه شرقي نه غربي جمهوري اسلامي
  • بي نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    5 0
    نه شرقي نه غربي جمهوري اسلامي
  • بي نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 0
    نه شرقي نه غربي جمهوري اسلامي
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    نه شرقي نه غربي
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 1
    حالا خیانت وتله برجامی روحانی وظریف در بتن کردن( پیشرفتهای اتمی و ساخت کلاهک اتمی وبالستیک باانواع هزینه های هنگفت مالی وجانی )هویداشدومعلوم شد هدفشون ازقبل برنامه ریزی شده بوده(فقط با داشتن کلاهک اتمی میشدچین غارتگر را مهارکردولی کجاست!؟
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    حالا خیانت وتله برجامی روحانی وظریف در بتن کردن( پیشرفتهای اتمی و ساخت کلاهک اتمی وبالستیک باانواع هزینه های هنگفت مالی وجانی )هویداشدومعلوم شد هدفشون ازقبل برنامه ریزی شده بوده(فقط با داشتن کلاهک اتمی میشدچین غارتگر را مهارکردولی کجاست!؟
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 0
    میدونید روی چی شرط نمیبندن ؟
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 0
      اسب مُرده
  • عمو IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    اینها چقدر ناراحت مسائل خودساخته خودشون هستند که ایران رو وادار به دفاعیاتی کرده که همه اقدامات دفاعی ایران از طرف خودشون باعث فشارها و تحریمها به ایران و خودشون شده. کلاً کفّار همینطور هستند. می خواهند تدبیر خود کرده ها کنند سر ما خالی می شود.
  • احمد IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 6
    مستندات آقای شریعتمداری کلا از استعمارگران است وسند اماراتی ها خودی ومحلی است و همه این نقشه ها برای دوام مناقشه وآشوب در دنیای اسلام است والا کل این سه جزیره ارزش یک معدن سنگ را ندارند
    • خودتی IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 0
      با این مزخرفات شیطانی که پشت پرده برای تجزیه ایران بزرگ و قدرت‌مند آماده کردید، ایران بزرگ را تکه تکه کردند. پس حتی اگه این جزایر به اندازه یک نخود هم ارزش نداشته باشه، به فضل الله رحمات، تا ابد برای ایران اسلامیه. ثانیا اگه ارزش نداره مس گمشید و گورتونو گم کنید. دیدی خودتی؟!
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    6 3
    چو ایران نباشد تن من مباد
  • محمد IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 0
    این آقای شریعتمداری بود و ما نمیدونستیم.
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 2
    مملکت را به تاراج بردند
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 4
    دو سال است میگویم کمونیست بدتر از آمریکا است
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 0
    قبلا چنان آشنایی با آقای شریعتمداری نداشتم ولی اخیرا صبحت هاشونو میخونم واقعا انسان شریف و وطن پرستی هستن. تمامی تحلیل هاشونم بجا و منطقیه! واقعا ایشون باید در پست مهم دولتی باشه.
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    نیروهای ما باید مسلح باشند در جزایر خلیج فارس عزیز
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    هیچ غلطی هم نمیکنند...ما محکم ایستادیم پای آرمانهای امام و وطن عزیزمان ایران بزرگ
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    این اقای شینگ خنگ ظاهرا به اندازه رضا شاه ایرانم سواد نداره بخصوص جغرافیا وتاریخ هرگز نخونده واگه وزارت خارجه ما غیرت بخرج بده .اعلام کنه که تایوانرا جزئی ازچین نمیدانیم.تایوان کشور وحکومتی مستقل است واگه این نشخوارها تکرار بشه درتایوان سفارت باز خاهیم کرد.من حاضرم این سفارتخانرو بعهده بگیرم.سفیر ایران درتایوان
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    این اقای شینگ خنگ ظاهرا به اندازه رضا شاه ایرانم سواد نداره بخصوص جغرافیا وتاریخ هرگز نخونده
  • مهرداد US ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    2 0
    چند هفته پیش بود که جناب امیر عبداللهیان تاکید بر برسمیت شناختن چین واحد کردند.حالا چه شده که دولت چین به ما دهن کجی میکند؟ چرا دست ما نمک نداره. ... عزیزان، ایران محتاج هیچکس جز خدانیست. ایرانیان قدر یکدیگر را بدانند.
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 1
    واقعیت رو باید قبول کرد و فکری به حالش کرد
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    با درایت و تدبیر و سیاست ورزی که آموخته است مشکل تایوان حل می کند.
  • ش. AE ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 2
    بله آقای شریعتمداری جواب های هوی قربون دهنت
  • علی IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 1
    بالاخره چین هم تو زرد از آب در اومد
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    2 1
    چرا جلوی سفارت چین اجنماع بزرگی نمیکنید؟
  • ایرج IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    1 0
    سلام.راستش من معمولن با نظرات آقای شریعتمداری موافق نیستم.اما این مطلب بسیار قوی و مستند و مستدل بود.با ادبیاتی بسیار مناسب.خداقوت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس