تایوان

 دولت آمریکا با فروش ۴۲۸ میلیون دلاری بخش های مختلف هواپیما برای کمک به تجهیز نیروی هوایی تایوان موافقت کرد.

به گزارش مشرق، دولت آمریکا فروش قطعات مختلف هواپیما به ارزش ۴۲۸ میلیون دلار را برای کمک به نیروی هوایی تایوان که تحت فشار از سوی جنگنده های چین است که مکررا به انجام عملیات نزدیک این جزیره می پردازند، تصویب کرد.

نیروی هوایی تایوان مجهز اما دارای تجهیزات قدیمی و کهنه است.

از اوایل ماه اوت سال جاری میلادی، چین پس از سفر مناقشه برانگیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیروهای هوایی خود را در رزمایش های بسیاری اطراف جزیره تایوان نگه داشت و به شکل منظم عملیات هوایی را در تنگه تایوان انجام داد.

پنتاگون در ۲ بیانیه که روز گذشته منتشر کرد گفت قطعاتی که قرار است به تایوان فروخته شود شامل قطعات جنگنده های اف-۱۶ و سایر سیستم های هوایی ساخت آمریکاست.

وزارت دفاع تایوان نیز امروز ضمن ابراز قدردانی از دولت آمریکا اعلام کرد انتظار می رود فروش این قطعات طی یک ماه آینده اتفاق بیفتد. این وزارتخانه همچنین افزود درحالی که چینن تلاش می کند فعالیت های نظامی خود در اطراف تایوان را عادی سازی کند و فشار زیادی بر نیروی هوایی و دریایی ما وارد کند، فروش تجهیزات هواپیمای نظامی از سوی آمریکا کمک بزرگی برای ما خواهد بود.

همچنین براساس اطلاعات دفتر ریاست جمهوری آمریکا، دولت پیشنهاد کرده است ۱۰۰سیستم دفاع موشکی پیشرفته پاتریوت به همراه رادارها و تجهیزات کمکی به ارزش ۸۸۲ میلیون دلار به تایوان بفروشد. این پیشنهاد جدید شامل ۱۰۰ پاتریوت پی ای سی-۳ (PAC-۳ ) شرکت مارتین لاکهید در بخش تقویت سیستم موشکی است که نسبت به سیستم های موشکی پیشین پیشرفته تر هستند.

آمریکا اصلی ترین و مهم ترین پشتیبان نظامی بین المللی تایوان به رغم نداشتن روابط دیپلماتیک با این جزیره است.

دفتر رئیس اجرایی تایوان نیز اشاره کرد دولت جو بایدن تا کنون با ۷ مورد فروش تجهیزات نظامی به تایوان موافقت کرده است و این مورد آخر به تقویت قدرت جنگی تایوان می انجامد.

چین بارها از آمریکا درخواست کرده تا از فروش تجهیزات نظامی به تایوان خودداری کند و تحریم هایی را در این باره علیه سازندگان و کارخانه های نظامی آمریکا وضع کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس