سامانه‌های فاتح

بنیاد آمریکایی هریتیج معتقد است: فروش تسلیحات به مسکو از چند جهت به نفع ایران است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: اندیشکده بنیاد هریتیج با طرح این ادعا که ایران در مرحله انتقال موشک‌های بالستیک همچون سامانه‌های فاتح و ذوالفقار به روسیه است، نوشت: فروش تسلیحات به مسکو، به نفع ایران است.

تحلیل این ‌اندیشکده می‌افزاید: فرآیند انتقال موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد به مسکو در حال انجام است. گزارش رسانه‌ها نشان می‌دهد که ایران به غیر از پهپادهای مسلحی که در اختیار روسیه قرار داده، در حال انتقال چنین موشک‌های بالستیکی است و اگر این موضوع واقعیت داشته باشد، به شدت نگران‌کننده است.

موضوعی که به همین‌اندازه نگران‌کننده است این که فروش تسلیحات ایران به روسیه، منافعی برای ایران خواهد داشت که هم اکنون نفوذ خود را به خارج از خاورمیانه گسترش داده است. حمایت تهران از روسیه در زمان نیاز این کشور، روابط دوجانبه با مسکو را تحکیم خواهد کرد. مطمئنا روسیه نیز در مذاکرات هسته‌ای ایران، رفتاری توام با دوستی با ایران در سازمان ملل خواهد داشت.

دلیل دیگری که برای نگرانی وجود دارد این است که مسکو در مجموعه‌ای از برنامه‌های توسعه و تحقیقات نظامی به ایران کمک خواهد کرد. این برنامه به ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمک خواهد کرد.

همچنین ایران مطمئنا در زمینه عملکرد پهپادهای مسلح و در نهایت موشک‌های بالستیک خود در جنگ، بازخوردهای عملیاتی دریافت خواهد کرد.

چنین نگرش و درایت ارزشمندی، بالقوه به تهران اجازه می‌دهد کارایی سلاح‌های خود را بهبود بخشد و این نه تنها برای استفاده خود این کشور مفید است بلکه به نفع متحدان و نیروهای نیابتی مسلح در برابر افراد و دشمنان مشترک‌شان از جمله آمریکا و اسرائیل است.

اگر سلاح‌های ایرانی عملکرد خوبی داشته باشد، می‌تواند منافع تهران را در فروش تسلیحات در سطح بین‌المللی تقویت کرده و به همکاری نظامی در زمینه‌های تحقیقات و توسعه تسلیحاتی با برخی کشورها کمک کند.

هر چند که جزئیاتی درباره انتقال موشک‌های ایرانی به روسیه وجود ندارد، می‌توان انتظار داشت که دست‌کم مقادیری ارز از مسکو به تهران روانه می‌شود و خزانه رژیم را پُر کند. این درآمدها بی‌تردید باعث حمایت از رژیم در ماجراجویی‌های بین‌المللی این کشور (از جمله در یمن و سوریه)، حمایت از متحدانی مانند حزب‌الله و حماس، و گروه‌های مسلح نیابتی و برنامه هسته‌ای ایران خواهد شد. در مقابل روسیه نیاز بسیاری به موشک‌های ایران دارد. این برای غرب نگران‌کننده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    5 1
    غربیها و هوادارانشون بسوزید سوزشی که یخ هم افاقه نکنه و از این سوزش بمیرید
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 1
      موش موشك ! تو انگار هنوز نفهميدى كه اين گزارش در روزنامه كيهان منتشر شده !
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    تا چشمهای ناپاک و حسود و نگرانتون درآد و از غصه دق کنید و از عصبانیت خودزنی کنید. انشاالله و به فضل خدا دانشمندان و متخصصان سپاه و ارتش عزیزمان موفق به ساخت انواع پرنده ها از جمله شکاری بمب افکنهای پیشرفته و هلیکوپتر و حتی هواپیمای مسافری خواهند شد و در برابر چشمان ناباورتان به دنیا هم صادر خواهند کرد. به قول شهید بهشتی آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمییییییییییییییییییر.
  • IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    3 0
    عه. اینا که همش آب مقطر! و ماکت! و فتوشاپ! بود. پس چی شد؟؟؟ (گاو پای ماهواره)
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    چه کشوری این حرف ها را میزند و خجالت نمی کشد ؟ کشوری که با فروش سلاح به ال سعود موجبات قتل عام مردم یمن را فراهم میکند و حتی از قتل خبرنگاران امریکایی چشم پوشی میکند یا همان کشوری که ا اهدا تسلیحات مجانی به صهیونیست و داعش این همه جنایت میکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس