فواد ایزدی

کارشناس مسائل آمریکا گفت: لفاظی‌های برخی از مقامات غربی و به نتیجه نرسیدن برنامه‌هایشان علیه ایران، آنها را به‌شدت عصبانی کرده است که کاملا قابل درک است.

به گزارش مشرق، فواد ایزدی در تحلیل خود از دخالت کشورهای انگلیس و آلمان و آمریکا در امور داخلی ایران و دامن زدن به اغتشاشات اظهار کرد: دشمنی کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس موضوع جدیدی نیست و از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ این دشمنی‌ها همواره وجود داشته است. درباره انگلیس که به سال‌های پیش از آن و دوره استعمار برمی‌گردد و آمریکا هم همین وضعیت را دارد.

کارشناس مسائل آمریکا افزود: در حال حاضر هم مشکل اصلی آنها این است که با همه ابزارهایی که در اختیار دارند، فشارهایی که وارد آورده‌ و هزینه‌هایی که در این حوزه‌ها صرف کردند به اهدافشان نرسیدند، جمهوری اسلامی ایران نه تنها سرنگون نشده است بلکه در حال پیشرفت و رشد است.

ایزدی بیان کرد: احساس (تصور) آنها این است که با توجه به تحولات چندماه گذشته در دنیا و نقل جدیدی که دنیا به سمت آن حرکت می‌کند اگر الان نتوانند ایران را متوقف کنند کار از کار می‌گذرد و ایران دیگر متوقف نخواهد شد به همین دلیل هم از همه ابزارهایی که در اختیار دارند در حد عالی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: تحریم‌ها، اخراج ایران از کمیسیون حقوق بشر زنان و سایر اقداماتی که علیه ایران انجام می‌دهند هم لیستی از فعالیت‌های ضدایرانی آنها است. آنها ظرف دو سه ماه گذشته هم برای به نتیجه رساندن برنامه‌هایشان علیه ایران خیلی تلاش کردند اما این اتفاق محقق نشد.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل افزود: بنابر لفاظی‌های برخی از مقامات غربی و به نتیجه نرسیدن برنامه‌هایشان علیه ایران، آنها را به‌شدت عصبانی کرده است که کاملا قابل درک است.

ایزدی گفت: مسیر حرکت کشور باید همین مسیر فعلی باشد به این معنی که باید مقاومت کرد و این مقاومت ادامه یابد زیرا با توجه به افول کشورهای غربی صورت مساله خود به خود پاک می‌شود و این کشورها جایگاهی برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران نخواهند داشت.

وی عنوان کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران بتواند سبکی را که در ۴۰ سال گذشته داشته را ادامه بدهد و در برابر فشارهای بیرونی مقاومت کند صورت مساله حل خواهد شد به این دلیل که طرف مقابل قدرت خود را به‌تدریج از دست می‌دهد.

کارشناس مسائل آمریکا درباره دخالت در امور کشورها را خلاف قوانین بین‌المللی دانست و اظهار کرد: تهدید علیه کشورها خلاف منشور سازمان ملل متحد است و اینگونه اقدامات، اقدامات عادی نیست و کارهای خلافی است که این کشورها انجام داده‌اند و تناقض هم در اقداماتشان کاملا مشهود است.

ایزدی خاطرنشان کرد: ویدیویی در ارتباط با فردی در نیویورک آمریکا توییت کرده‌ام که مشخص است این فرد وضعیت روحی و روانی مناسبی ندارد، با اداره پلیس تماس می‌گیرد، ناسزا می‌گوید و بحثی‌هایی را درباره براندازی حکومت آمریکا مطرح می‌کند. پلیس در منزل وی حاضر می‌شود و بدون اینکه این فرد را دستگیر ‌کند و به دادگاه ‌برد و حکم قاضی را بگیرد وی را با ۱۲۰ گلوله را به قتل می‌رساند و اینگونه با مردم برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: موضوع براندازی دولت آمریکا که از سوی این فرد مطرح شده بود در ویدئویی که خودشان منتشر کرده‌اند، موضوع چندان جدی نبود و مشخص است که آن فرد ناراحتی روحی دارد اما می‌بینیم که مماشات نکرده و به شدت با وی برخورد می‌کنند تا درس عبرتی برای افراد دیگری که ممکن است ذهنیت این‌چنینی داشته باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل در ارتباط با دستگیری افرادی در آلمان گفت: در ارتباط با موضوع کودتا در این کشور عده قابل توجهی را به جرم اقدام برای سرنگونی دولت آلمان دستگیر کرده‌اند. به نوشته رادیو آلمان، چهارشنبه پیش (۱۶ آذر) و در جریان بازرسی‌های گسترده نیروهای امنیتی این کشور، در مجموع ۲۵ نفر در ۱۱ ایالت و همچنین در ایتالیا و اتریش دستگیر شدند. دفتر دادستانی فدرال ۲۲ مظنون را به عضویت در این سازمان تروریستی متهم کرده که قصد سرنگونی نظام سیاسی در آلمان فدرال را داشتند. برای ۱۹ نفر از متهمان حکم بازداشت تحقیقاتی صادر شده است.

ایزدی بیان کرد: برخورد پلیس آمریکا به این شکل است که اگر فردی در برابر کوچکترین دستورش تمکین نکند، پلیس حق دارد که به وی شلیک کند و او را به قتل برساند و ویدئوهای متعددی در این زمینه وجود دارد که من هم در توییترم منتشر کرده‌ام.

وی افزود: کشورهای غربی در جایگاهی نیستند که در حوزه حقوق بشر حرفی برای گفتن داشته باشند نه فقط به دلیل سابقه استعماری گذشته، بلکه به دلیل عملکرد امروز آنها. غربی‌ها در حوزه تبلیغات توانمند هستند و واقعیت‌های دنیا را آنگونه که خودشان می‌خواهند نشان می‌دهند و تناقضات را چندان آشکار نمی‌کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 1
    پس معلومه راهبردشون موثر بوده که جمهوري اسلامي اینقدر عصبانی شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس