کد خبر 1445425
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
محدوده طرح ترافیک تهران وسیع‌تر می‌شود؟

معاون عملیات پلیس راهنمایی‌ورانندگی تهران از افزایش وسعت محدوده طرح ترافیک خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهنمایی‌ورانندگی تهران درباره خبر منتشر شده مبنی بر لزوم بازنگری در طرح ترافیک تهران اظهار کرد: محدوده مرکزی شهر تهران از قدیم با محدودیت تردد برای برخی خودروها در نظر گرفته شده بود.

این محدوده به دلیل وجود مراکز تجاری با افزایش حجم سفر روبه‌رو است و لذا هر خودرویی اجازه تردد در آن منطقه را نداشته و شهروندان هم باید از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

وی ادامه داد: این رویه تأثیر به سزایی در روانی حمل‌ونقل در آن محدوده داشته است و قطعاً ابزار کنونی برای مدیریت ترافیک باید تغییر یابد و محدوده طرح ترافیک به لحاظ وسعت باید مورد بازنگری واقع شود.

رازقی افزود: لزوم بازنگری در وضعیت ترافیکی و حجم ترافیک احساس می‌شود و با کارشناسی دقیق، باید موفق به این کار شویم.

وی در پاسخ به این سؤال که بازنگری‌ها از سوی پلیس صورت می‌پذیرد و یا توسط سازمان حمل‌ونقل شهرداری تهران، گفت: این موارد با تشکیل جلسه در کمیته‌های فنی مشخص و حجم ترافیک معابر پیرامونی هم سنجیده می‌شود و برنامه‌ریزی و تصویب در کمیته‌های تخصصی مشترک صورت می‌گیرد.

رازقی افزود: طرح زوج و فرد در حلقه بعدی اجرا شد و در سال‌های اول کارایی مناسب داشت؛ ولی به‌مرور کارایی خود را از دست داد و حتی طرح کاهش آلودگی هم کارایی لازم را نداشت و لذا بازنگری مدنظر پلیس ناظر بر محدوده طرح ترافیک و منطقه طرح کاهش آلودگی است که می‌تواند به افزایش کارکرد این محدوده‌ها کمک کند.

وی از احتمال بزرگ‌تر شدن دایره و محدوده طرح ترافیک خبر داد و گفت: وسعت موردنظر نیازمند بازنگری و اضافه‌شدن بخش‌هایی است تا این طرح بتواند نقش اصلی خود را ایفا کند.

منبع:دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    زور پلیس و شهرداری رسیده به مناطق کم برخوردار چرا ترافیک خیابان پاسداران و دولت و نیاوران و اتوبان ها در غروب را نمبینید فقط گیر دادید به مناطق مرکزی اتوبان نیایش همت و.... همگی عصرها ترافیک شدید دارند منطقه یک و سه تراقیک بیداد میکند آنها را رها کردید فقط بجان منطقه ۱۲ و ۱۳ و بخشی از منطقه ۶ و ۷ افتادید مگر آلودگی فقط از مرکز است الان غرب تهران جمعیت بیشتری از مرکز دارد که مولد آلودگی است هم طرح ترافیک و هم زوج و فرد فعلی ظالمانه است باید زوج فرد برای هر کد ملی از درب خانه برای تمام شهر باشد هر خودرو مولد آلودگی است مرکز و بالا و پایین شهر ندارد
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    این پلیس راهور معلوم نیست چرا اینقدر اصرار به افزایش محدوده طرح ترافیک داره؟ البته میشه حدس زد که به خاطر افزایش درآمد باشه چون الان داخل محدوده طرح هم وضع تردد افتضاحه! آقا یهو کل تهران رو بگید طرح ترافیکه خودتون و مردم رو خلاص کنید.
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    1 0
    خدا شفاتون بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس