هادیانفر

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در هفت ماهه سال جاری تعداد ۱۱ هزار و ۷۳۴ نفر جان خود را در تصادفات رانندگی از دست دادند و ۲۲۸ هزار نفر نیز مجروح شدند.

به گزارش مشرق، سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه نشست خبری صبح امروز خود، بیان کرد: آن چه که در برنامه ششم به آن تاکید شده این است که در حوزه حمل و نقل بحث توسعه انضباط ترافیکی را جدی بگیریم و به آن توجه کنیم و باید به کاهش تصادفات توجه جدی شود.

وی افزود: ۹ درصد از راه‌های کشور راه‌های اصلی است و ۳۴ درصد تصادفات در راه‌های اصلی و ۷۵ درصد از تصادفات فوتی در این راه‌ها رخ می‌دهد.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: ۵۱ میلیون و ۳۴۴ هزار راننده در کشور وجود دارند و ۳۸ میلیون و ۵۳۵ هزار وسیله نقلیه شماره گذاری شده است.

وی افزود: در بحث صدور گواهینامه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد و در شماره گذاری موتورسیکلت ۳ درصد رشد داشتیم.

سردار هادیانفر ادامه داد: نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش تردد در راه‌ها را داشتیم که ۳۲ درصد از این ترددها مربوط به خودروهای سواری است.

وی با بیان اینکه پلیس مسئول پیشگیری از تصادفات نیست، گفت: بر اساس قانون ما مسئول رسیدگی به تصادفات هستیم و امروزه ۵۱ درصد از تصادفات در دم فوتی دارند و باید نقش سازمان‌های دخیل در این امر بررسی شود و البته ۴۳ درصد از فوتی‌های تصادفات در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا اظهار کرد: ۶ درصد از فوتی‌های تصادفات در حین انتقال جان خود را از دست می‌دهند که این موضوع امکان دارد به دلیل نبود بالگرد و آمبولانس و یا دور بودن مراکز درمانی باشد.

وی افزود: در هفت ماهه سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰ هزار و ۲۵۶ نفر جان خود را از دست دادند و در هفت ماهه امسال ۱یعنی ۱۴ درصد افزایش فوتی‌ها را داشتیم، حتی مجروحان تصادفات هم ۲۱ درصد افزایش داشته ایم یعنی امسال ۲۲۸ هزار نفر در تصادفات رانندگی مجروح شدند.

سردار هادیانفر بیان کرد: دولت توجه‌ای که باید در حوزه تصادفات داشته باشد را ندارد و این افزایش ۱۴ درصدی فوتی‌ها در ۱۲ سال گذشته بی‌سابقه بوده است!

وی افزود: درخواست داریم تا دولت سیزدهم به مقوله تصادفات رانندگی توجه کند و پشتوانه مالی برای مواردی مانند رفع نقاط حادثه خیز و سایر موارد در نظر بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس