کد خبر 1445587
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
چین به آمریکا درباره دخالت در امور تبت هشدار داد

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن محکوم کردن تحریم‌های اخیر آمریکا به بهانه حفاظت از حقوق بشر در تبت، وعده تلافی داد.

به گزارش مشرق، «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین به آمریکا اعلام کرد که پکن جواب تحریم‌های ادعایی حقوق بشری اخیر واشنگتن را می‌دهد.

به گزارش راشاتودی، این مقام ارشد چین، تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا را که روز جمعه هفته گذشته به بهانه حفاظت از حقق بشر و سرکوب آزادی‌ها در منطقه تبت اعلام شد، محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین، این اقدام آمریکا را «غیرقانونی» و بهانه‌ جویی برای دخالت در امور داخلی چین توصیف کرد.

وانگ ون‌بین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تحریم‌‎های جدید آمریکا اعلام کرد که این گونه اقدامات به طرزی فاحش، دخالت در امور داخلی چین است و به شدت روابط دو کشور را تضعیف می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین وعده داد که کشورش به طور «موثر و قاطعانه»، پاسخ تحریم‌های اخیر آمریکا علیه چین را خواهد داد.

او گفت: «ایالات متحده تحریم‌هایی غیرقانونی علیه مقام‌های چین با استناد به قوانین داخلی خودش و به بهانه مسائل به اصطلاح حقوق بشری در تبت اعمال کرد. مسائل مرتبط با تبت، کاملا موضوعات داخلی چین است و هیچ دخالتی از طرف دیگر پذیرفته نیست».

وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه هفته گذشته به بهانه «روز بین‌المللی حقوق بشر»، تحریم‌هایی علیه ۴۰ نفر از ۹ کشور شامل مقام‌های کنونی و سابق کره شمالی، السالوادور، گوآتمالا، گینه، ایران، مالی، چین، روسیه و فیلیپین اعمال کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    1 0
    کاش مسئولین بیعرضه ما در برابر جزایر سه گانه همینطوری جلو چینی ها موضع می گرفتند
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    جگرم حال اومد چین خواست ایران رو بفروشه خودشم تحریم شد تبت و سین کیانگ دو کشور مستقل بودند در زمان محمد شاه و ناصرالدین شاه که چین اونها رو اشغال کرد اونها کشورند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس