کمبود سرباز صدای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را درآورد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به کاهش جذب سرباز در اراضی اشغالی، هشدار داد که کمبود سرباز بمب امنیتی و اجتماعی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش مشرق، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به‌تازگی در مصاحبه با روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» گفت که این رژیم از نظر امنیتی با چند چالش مواجه است که این چالش‌ها از ایران آغاز می‌شود و با در بر گرفتن وضعیت داخلی فلسطین به محافظت از وضعیت داخلی ختم می‌شود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: «از زمان شکل‌گیری کشور، در برابر تمامی چالش‌ها از جنگ‌ها و عملیات‌ها گرفته تا شهرک‌سازی‌ها در نقب و جلیل و همچنین ایجاد مسکن موقت برای مهاجران، ارتش اسرائیل ستون کشور بوده است.»

بنی گانتز در ادامه خبر داد: «ارتش در سال‌های اخیر شاهد کاهش مستمر جذب [سرباز] بوده و اکنون به "ارتش نیمی از مردم" تبدیل شده است». او اضافه کرد که کاهش سرباز «تنها به علت مسئله جمعیت نیست، بلکه در نتیجه تصمیمات حاکمیتی به وجود آمده است.»

گانتز توضیح داد: «در دو سال اخیر، من تلاش کردم که الگویی جدید برای خدمت در پنجاه و هفت سال آینده را پیش ببرم؛ این الگو نیازهای ارتش اسرائیل و امنیت ما را پاسخ می‌دهد. ما برای هر فرد خواستار مدیریت کوتاهترین مدت برای خدمت اجباری شدیم.»

با این حال وی اشاره کرد: «کابینه اخیر جلوی پیشرفت این برنامه را به دلایلی سیاسی و شخصی گرفت و شاید [در آینده] معلوم شود که این از دست دادن تاریخی فرصت است.»

وزیر جنگ رژیم صهیونسیتی در ادامه هشدار داد: «اسرائیل کشور کوچکی با چالش‌های عظیم است و زیر پا گذاشتن توافقِ میان کابینه و شهروندان و غلبه بر خدمت در ارتش می‌تواند در میان مدت به بزرگترین بمب امنیتی و اجتماعی برای اسرائیل تبدیل شود.»

روزنامه اسرائیل هیوم در همین خصوص اشاره می‌کند که اغلب شهرک‌نشینان در سال ۲۰۵۰ در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت نخواهند کرد و داوطلب نخواهند شد.

گانتز در پایان عنوان کرد: «من در پیشبرد برنامه خدمت به طور کامل موفق نخواهم بود. مادامی که ارتش مردم را حفظ نکنیم، امنیتی در کار نخواهد بود و گروه‌های مدنی و قدرت اجتماعی نیز وجود نخواهند داشت و این برای ما گران تمام خواهد شد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    شما 25 سال ینده رو نمی بینید زور نزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس