برگزاری دادگاه متهمان پرونده جاسوسی رژیم صهیونیستی در ارومیه

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از برگزاری نخستین جلسه محاکمه ۱۰ نفر از متهمان پرونده جاسوسی رژیم صهیونیستی در ارومیه خبر داد.

به گزارش مشرق، ناصر عتباتی گفت: در پاییز سال گذشته حسب گزارش مرجع امنیتی در خصوص فعالیت افرادی در سطح استان با هدایت سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، موضوع در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با وصول این گزارش پرونده کیفری در دادسرای انقلاب ارومیه تشکیل و با ورود مقامات قضایی و انجام تحقیقات مقدماتی قضایی و اقدامات فنی مراجع امنیتی عوامل اصلی این رفتارهای مجرمانه شناسایی و با دستور قضایی دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: با تحقیقات کامل و قانونی که در مرحله دادسرا از این افراد صورت پذیرفت ارتباط و جاسوسی ۱۰ نفر از متهمان اصلی این پرونده به نفع رژیم صهیونیستی محرز و با صدور کیفرخواست امروز محاکمه ۵نفر از این افراد در دادگاهی با تعدد قاضی و با حضور متهمان و همه وکلای تعیینی انجام شد و دادگاه مابقی متهمان در روزهای آتی تشکیل و به اتهامات انها هم رسیدگی خواهد شد.

عتباتی عنوان کرد: تاکید بر بررسی همه جانبه و توجه به همه ابعاد پرونده و رسیدگی قانونمند و عادلانه و اتخاذ تصمیم بر اساس مقررات قانونی که مورد تاکید رئیس قوه قضائیه هم است می باشد و یقیناً دستگاه قضایی در بحث امنیت کشور و آرامش و آسایش شهروندان وظیفه خود می داند با لحاظ همه ظرفیت های قانونی نسبت به بررسی موضوع اقدام و اتخاذ تصمیم کند.

وی گفت: که همه وکلاء و متهمان بر اساس الزامات قانونی فرصت دفاع را دارند و تمامی مدارک و مستندات به رویت متهمین و وکلاء رسیده و در خصوص تک تک اتهامات اظهارات و دفاعتیات متهمین اخذ خواهد شد و بر اساس محتویات پرونده و مقررات قانونی تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس