کد خبر 1446283
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
عصبانیت محافل آمریکایی از افزایش صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌ها

 آمار ارائه شده از سوی وزارت انرژی آمریکا در مورد درآمد نفتی ایران در ۷ماهه ۲۰۲۲ نشان می‌دهد ایران در این دوره بیش از ۱٫۵ میلیون بشکه در روز نفت صادر کرده که اذعانی است به شکست سیاست تحریم نفتی ایران.

به گزارش مشرق، اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نشان می‌دهد ایران حتی با وجود تحریم‌های غیرقانونی آمریکا همچنان یکی از کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت جهان است.

ایران در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی روزانه ۲٫۵۶۶ میلیون بشکه نفت تولید کرده است و پس از عربستان، عراق، امارات و کویت پنجمین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک شناخته شده است.

ایران بیش از ۸٫۷ درصد کل تولید نفت اوپک را در این دوره به خود اختصاص داده است. کل تولید اوپک در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ بالغ بر ۲۹ میلیون و ۴۴۲ هزار بشکه در روز بوده است.

اذعان وزارت انرژی آمریکا به شکست تحریم نفتی ایران

گزارش اوپک از میزان تولید اعضای این سازمان در ماه دسامبر ۲۰۲۲

تولید نفت ایران در این دوره نسبت به سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۱۱ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. ایران در سه‌ماهه دوم امسال ۲ میلیون و ۵۵۵ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

تولید نفت ایران در تابستان امسال نسبت به متوسط تولید نفت ایران در سال گذشته میلادی ۱۷۴ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. ایران در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲.۳۹۲ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

این گزارش بر اساس آمار منابع ثانویه تهیه شده است و به عقیده کارشناسان تولید و صادرات واقعی نفت ایران بیشتر از این ارقام است.

اذعان وزارت انرژی آمریکا به شکست تحریم نفتی ایران

قیمت نفت اعضای اوپک تا جولای ۲۰۲۲

صادرات روزانه ۱٫۵۳۴ میلیون بشکه نفت ایران

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا وابسته به وزارت انرژی این کشور در مورد درآمدهای نفتی ایران شاید اذعانی است از سوی این نهاد آمریکایی به شکست سیاست تحریم نفتی این کشور علیه ایران. این نهاد دولتی آمریکا کل درآمد ایران از صادرات نفت در ۷ماهه نخست سال جاری میلادی را ۳۴ میلیارد دلار برآورد کرده است.

متوسط قیمت نفت ایران بر اساس گزارش اوپک در ۷ماهه سال جاری میلادی ۱۰۵٫۴۹ دلار بوده است که با درآمد ۳۴ میلیارد دلاری ایران طی این مدت می‌توان گفت کل صادرات نفت ایران در ۷ماهه ابتدای سال جاری میلادی ۳۲۲ میلیون و ۳۰۵ هزار بشکه بوده؛ یعنی ایران به طور متوسط در این دوره حداقل روزانه یک میلیون و ۵۳۴ هزار بشکه در روز نفت صادر کرده است.

اذعان وزارت انرژی آمریکا به شکست تحریم نفتی ایران

برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا از درآمدهای نفتی اوپک

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس