رئیسی

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه شناخت اولویت‌ها و مسائل ضرورت دارد و کارآمدی نظام اداری خواست مردم است، گفت: ادارات و سازمان‌ها باید از هر گونه فساد و آلودگی دور بماند و در مورد فساد علاوه بر اعلام باید اقدام شود.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در شورای توسعه و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار کرد: از همه مردم صمیمی و با بصیرت و زمان شناس و عزیز خراسان جنوبی که جلوه‌ای از حضور را خلق کردند تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور بیان کرد: این حضور جلوه‌ای از پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا است.

رئیسی با اشاره به اینکه این حضور برای دولتمردان نیز مسئولیت آفرین است، گفت: باید برای این مردم عزیز کار متفاوت، جهادی و تأثیر گذار در زندگی داشته باشیم.

وی افزود: خراسان جنوبی سرمایه ارزشمندی چون فرهنگ بی‌بدیل و دانش و علم را دارد که موجب استحکام قوام خانواده، سلامت اجتماعی و کاهش جرم در این منطقه را به همراه دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر علی رغم مرز مشترک با کشور افغانستان در خراسان جنوبی آمار جرم پایین بوده و تدین و دینداری همه شهرهای این استان جلوه گر است باید فرهنگ مردم است

رئیسی وی با تأکید بر حفظ سرمایه فرهنگی مردم خراسان جنوبی اظهار کرد: در خراسان جنوبی در مساجد شیعه و سنی مردم با شکوه حضور دارند.

وی گفت: چهره‌های ماندگار خراسان جنوبی علی رغم صاحب نظر بودن در مباحث علمی پایبند دین و ارزش‌ها هستند.

رئیس جمهور با اشاره به دغدغه‌های اقشار مختلف مردم خراسان جنوبی که در دیدار با رئیس جمهور مطرح شد، بیان کرد: این دغدغه‌ها چون از دل برآمده بود، بر دل نشست.

رئیسی ادامه داد: دشمن گاه میزان حساسیت مردم بر ارزش‌ها و موضوعات مختلف و اعتقادات را سنجش می‌کند و از این نظر حفظ و ارتقا فرهنگ مهم است.

وی با بیان اینکه دشمن سرمایه فرهنگی را هدف گرفته است، افزود: البته در این موضوع همگان وظیفه و مسئولیت دارند.

رئیس جمهور گفت: نظام اداری ما باید چون مردم تحول خواه و بر اساس کار جهادی حرکت کند و مردم بوروکراسی خسته کننده و ارباب رجوع را نمی‌پسندند.

رئیسی با اشاره به اینکه ادارات باید از نیروهای اداری و تحول خواه استفاده کنند، اظهار کرد: نیرویی که از درون جوشش نداشته باشد بی شک زمان اجرای پروژه نیز برای او مهم نخواهد بود.

وی گفت: کسی که نسبت به بدی‌ها و خوبی‌ها بی تفاوت و بی حس باشد با یک انسان مرده فرقی ندارد.

رئیس جمهور اظهار کرد: چگونه می‌شود نسبت به دغدغه‌های مردم در مورد بیکاری فرزندانشان، راه‌ها، مشکلات معیشتی و.. بی تفاوت بود و از غم مردم دچار درد نشد.
رئیسی با اشاره به بازدید خود از منطقه مرزی لانو بیان کرد: در این منطقه مردم با سرمایه بسیار کم کارهای بزرگی به ویژه در زمینه صنایع دستی داشتند.

وی ادامه داد: باید نظام اداری تحول خواه داشته باشیم و افراد بی تفاوت نسبت به دغدغه‌های مردم را از مسیر راه دور کنند.

رئیس جمهور با بیان اقدامات ارزشمند و متفاوتی که در کارخانه لاستیک سازی بیرجند انجام شده است، بیان کرد: باید باز نگاهی در روش‌های اداری برای ایجاد تحول داشته باشیم.

رئیسی با تأکید مجدد بر استفاده از نیروهای بومی گفت: وقتی نیروی بومی در داخل خراسان جنوبی داریم استفاده از آنان در مجموعه اداری اولویت دارد.

وی با اشاره به نظارت علی الدوام بر زیر مجموعه‌ها، بیان کرد: این نظارت حتی بر بهترین‌ها نیز باید انجام باشد تا همچنان در مسیر خوبی باقی بماند.

رئیس جمهور گفت: کارآمدی نظام اداری خواست مردم است تا مسئولیت‌های خود را به صورت دقیق انجام دهد.

رئیسی بیان کرد: نمی‌شود جلوی یک کشاورز و دامداری که برای نگهداری دام خود یک اتاق می‌سازد گرفته شود ولی زمانی ساختمانی بزرگ و ویلا سازی انجام می‌شود، از دید پنهان بماند.

وی با اشاره به ضرورت تشخیص اولویت‌ها گفت: ادارات و سازمان‌ها باید از هر گونه فساد و آلودگی دور بماند و در مورد فساد علاوه بر اعلام باید اقدام شود.

رئیس جمهور اظهار کرد: موضوع اشتغال تنها بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست بلکه همه ادارات و نهادها و سازمان‌ها در این زمینه مسئولیت دارند.
وی اظهار کرد: هر چند نزولات آسمانی در خراسان جنوبی بسیار کم است ولی در کنار آن ظرفیتی چون معادن را داریم.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت رونق گرفتن اقتصاد سنگ و معادن در خراسان جنوبی بیان کرد: این موضوع در اشتغال جوانان این دیار بی شک نقش آفرین است.
رئیسی در زمینه مشکل مسکن ادامه داد: مرحوم رستم قاسمی در این زمینه بسیار مجدانه تلاش می‌کردند و امروز آقای بذرپاش تازه نفس در این زمینه ورود پیدا کردند.

وی گفت: طبق گفته استاندار خراسان جنوبی در ۲۹ شهر این استان امکان ساخت خانه به صورت ویلایی و در دو شهر به صورت آپارتمانی وجود دارد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه وعده ساخت مسکن شدنی است، بیان کرد: برخی در این زمینه تردید می‌کنند ولی ما این موضوع را شدنی و امکان پذیر می‌دانیم.

وی با اشاره به تخصیص ۵۰ درصد مصوبات سفر اول، بیان کرد: با تلاش ویژه و اقدام زمان شناسانه مشکلات در کشور ما حل شدنی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 24
  • غیر قابل انتشار: 3
  • جوان IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    6 3
    مردم خواسته های دیگه هم دارن... به شرط بازبودن گوش شما!
  • علی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    1 0
    چرا در ادارات همه بیقراری می کنند تا پست ریاست-مدیریت بگیرند؟ غیر از اینکه گرفتن پست مدیریت برابر است گرفتن اضافه کار-خارج از شمول-کارانه الی ماشاالله و سایر امتیازات نامحسوس پنهان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس