کد خبر 1446384
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
پوتین به بلاروس می رود

رئیس جمهور روسیه قرار است اواخر ماه آینده میلادی به کشور بلاروس سفر کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه در نظر دارد به منظور بررسی پاره ای از مسائل امنیتی به بلاروس سفر می کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز جمعه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور قرار است ۱۹ دسامبر راهی بلاروس شود.

بنا به اعلام سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه، دیدار با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس و بحث و رایزنی در خصوص مسائل امنیتی در بحبوحه جنگ اوکراین از برنامه های رئیس جمهور روسیه در سفر به بلاروس خواهد بود.

همکاری‌های اقتصادی دو کشور به ویژه در حوزه انرژی از دیگر موضوعاتی است که در دستور کار رئیس جمهور روسیه در سفر به بلاروس مطرح است.

اخیراً وزارت دفاع بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دستور الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور، نظارت و بازرسی فوری بر سطح آمادگی نیروهای مسلح بلاروس آغاز شده است. در بیانیه وزارت دفاع بلاروس آمده است: به دستور رئیس جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح بلاروس، بازرسی فوری از سطح آمادگی رزمی نیروهای مسلح آغاز شده و هدایت آن را وزیر شورای امنیت برعهده دارد.

بلاروس از متحدان اصلی روسیه و معدود کشورهایی است که از عملیات نظامی مسکو در اوکراین حمایت کرده و کشورهای غربی علاوه بر مسکو، مینسک را نیز تحریم کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس