بلاروس: آماده مقابله با اقدام تحریک‌آمیز اوکراین هستیم

معاون شورای امنیت ملی بلاروس تاکید کرد که این کشور کاملا آماده مقابله با هرگونه اقدام تحریک‌آمیز از سوی اوکراین است.

به گزارش مشرق، معاون شورای امنیت ملی بلاروس روز یکشنبه گفت که این کشور آماده مقابله با هرگونه اقدام تحریک‌آمیز از سوی اوکراین خواهد بود.

وی در ادامه افزود که طی سال ۲۰۲۳،‌ دست کم سه رزمایش نظامی در بلاروس برگزار خواهد شد.

این مقام بلاروس اضافه کرد: «واحدهای دفاعی در بلاروس نه تنها آماده مبارزه بوده بلکه کاملا آماده دفاع از خاک سرزمین و خانه خود هستند».

بعد از ابراز نگرانی‌های مقامات کی‌یف و کشورهای غربی درباره احتمال ورود بلاروس به عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، یک دیپلمات روس به توضیح شرایط این احتمال پرداخت.

«الکسی پولیشچوک» مدیر دپارتمان دوم کشورهای مستقل همسود در وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت اگر حمله توسط اوکراین به خاک بلاروس یا روسیه انجام شود، مینسک هم وارد جنگ می‌شود.

پولیشچوک با هشدار درباره شرایط وارد شدن بلاروس به جنگ با اوکراین، اظهار داشت که رزمایش‌های نظامی مشترک بین مینسک و مسکو، با هدف جلوگیری از تشدید تنش است.

وی در این‌باره توضیح داد: «از نقطه‌نظر قانونی و حقوقی، استفاده از نیروی نظامی توسط رژیم کی‌یف یا تجاوز به خاک بلاروس یا روسیه توسط نیروهای مسلح اوکراین، دلیل کافی برای پاسخ فراگیر [توسط مینسک و مسکو] است».

روز چهارشنبه گذشته بود که «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین ضمن اشاره به تمرین‌های نظامی و تقویت حضور ارتش این کشور در مرز با بلاروس، گفت نیروهای مسلح کی‌یف باید برای هر نوع سناریویی آماده باشد.

«دیمیتری ریابیخین» معاون بخش همکاری‌های بین‌المللی وزارت دفاع بلاروس نیز گفته بود با اینکه ناتو به طور یکجانبه همکاری با مینسک را به حالت تعلیق درآورده، اما این کشور همچنان آماده گفتگو با این ائتلاف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    4 3
    روس ها اوکراین رو می زنن، شما برو ناتو رو بزن که راه ورود سلاح برای ادامه نبرد، کم بشه. زلنسکی رو بکشین.
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 1
    حمله روسیه میشه عملیات ویژه..بلاروس حمایت میکنه و خاکش رو به روسیه میده...بعد اگر اکراین کاری کنه،میشه دفاع؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس